G: Kyselen kekseistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ajankulua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ajankulua

Vieras
Kun ostatte keksejä kaappiin, montako pkt ostatte kerralla?
Eli ei kyse juhlista tms, vaan kekseistä vieraita varten/itselle kahvin kanssa.

Sain ihmettelyä tänään, kun ostin sen normin 5pkt. (Ostetaan harvoin, kunhan vaan on tapana ostaa kerralla useampi)
Meillä 2hlö:n talous.

Meillä ei ole keksejä kaapissa, ei varastoida niitä.
Jos ostan paketin, niin meillä ei silti ole keksejä kaapissa. :D
Ehkä juuri siksi meillä ei ole keksejä kaapissa. :D

Selkeää eikö totta?

Ei oikeasti, ostetaan joskus yksi paketti jos vieraita tulee, mutta ei ole sellainen että pitäisi aina olla jotain keksiä kaapissa varalta.

Enpä oikein koskaan osta keksejä. Jos joskus sattuu tekemäön mieli (ehkä kerran vuodessa) niin ostan yhden paketin ja vetäsen samalta istumalta nassuun. Kaapeissa ei siis ikinä keksejä ole.

[QUOTE="Jenis";29613262]Mitä te sitte tarjootte yllätysvieraille? Meillä on aina jotain keksejä/jotain puolivalmista pakkasessa...[/QUOTE]

Mulla ei yleensä kyllä yllätysvieraita käy. Mutta jos sattuu käymään, niin jos mulla on vähänkään jotain mitä kehtaisi tarjota niin saatan tarjota. Useimmiten ei ole mitään tarjottavaa. Ei voi vieraat olettaa saavansa tarjottavia jos yllärinä tulevat kylään. :) Enkä mä kykene mitään säilyttämään täällä koska syön kaiken heti itse.

[QUOTE="Jenis";29613262]Mitä te sitte tarjootte yllätysvieraille? Meillä on aina jotain keksejä/jotain puolivalmista pakkasessa...[/QUOTE]

Meillä käy joku kylässä 2-3krt vkossa, harvemmin täysin yllättäen mutta esim. soittaa ootteko kotona.
Leivon keskimäärin 2krt vkossa ja n.80% leipomuksistani on aina jotain suolaista, noita keksejä on useimmiten sitten tarjolla ainoana makeana tarjottavana.

Meil ei koskaa tuu ylläreitä. Ei tänne kukaa eksy ja tiedetään jos on tulossa vieraita. Sillon ehtii vaikka lähikaupasta kipasta jotain jos joku tuleekin parin tunnin varotuksella. Jos tulee vaa ovelle,saa sitä mitä sattuu olemaan.

Harvoin ostan keksejä mutta paketillinen riittää. Enempää ei uskalla ostaa kun ne tulis sitten ahmittua melko vikkelästi.. :D Viimeks ostettiin kaks pakettia ku miespuolikas halus erilaisia.

Mä ostan yleensä 1-2pkt keksejä 2xvko. Riippuu, minkä kokoinen paketti.

Ja jonkun pitkon kaappiin.

Pakkasessa meillä yleensä joku valmispakastepullapussi yllätysvieraita varten, jos ei sitten keritä ennen sitä ite syömään niitä. :D

Meillä on melkeinpä aina jotain oma tekemää leivonnaista pakkasessa ylläri vieraita varten (toisinaan tosin "täytyy" päivittää sekin varasto -> syön vierasvarat ja sit pitää leipoo lisää :D )

Ei millään pahalla, mutta musta enää nykyään vain maalla tarjotaan yllätysvieraille aina kaiken maailman herkut. Ainakin mun tuttavapiirissä ei voi olettaa saavansa mitään, jos tulee lyhyellä varoitusajalla. Ei oo keksejä hyllyssä, ei oo pullaa pakastimessa ja leivon ehkä pari kertaa kuussa.