G: Kuulutteko ammattiliittoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
AY-liikkeen rahat ulkomailla
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1731894

Vaikea ymmärtää miksi suomalaiset vielä kannattavat ay-liikettä, joka kuppaa heidän rahansa pakkoperintää muistuttavilla tavoilla, ostaa niillä Suomeen vasemmistolaista politiikkaa, tuhoaa terveen yritystoiminnan edellytyksiä, sijoittaa omat rahansa ulkomaille ja itkee Suomessa valtio-omistuksen perään, pitää omat seminaarinsa Tallinnassa, ostaa pomojensa silkkipuvut Thaimaasta samaan aikaan kun suomalaiset maksavat vaatteistaan Euroopan kalleinta hintaa...siksi että oma vaatetusteollisuus kuten muutkin teollisuudenalat on yksi toisensa jälkeen ajettu Suomesta ay-liikkeen toimesta pois.

www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2009/09/26007

Mutta ei se tietysti ole tyhmä joka kuppaa, vaan se joka maksaa.

Kannattaakin erota ja vaihtaa yksityiseen kassaan ytk.fi

Kuulun toki liittoon ja olen työpaikallamme toimihenkilöiden luottamusmies.
Voin sanoa että liittoon kuulumattomat eivät saa minulta minkäänlaista apua ja tukea jos tulee ongelmia työantajan kanssa. Jokainen hoitakoon asiat oman liittonsa kanssa. Miten ytk auttaa ja tukee ihmisiä mahdollisissa ongelmissa työpaikalla varsinkin yt-aikoina?

Luottamusmiehet eivät aja jäsentensä asiaa, kunhan lappavat edustusreissuilla Lapin kelomökeillä.

Lisäturvaa saa http://www.ytk-yhdistys.fi/default.aspx?id=265

Alkuperäinen kirjoittaja Lumivalkoinen:
Voin sanoa että liittoon kuulumattomat eivät saa minulta minkäänlaista apua ja tukea jos tulee ongelmia työantajan kanssa. Jokainen hoitakoon asiat oman liittonsa kanssa. Miten ytk auttaa ja tukee ihmisiä mahdollisissa ongelmissa työpaikalla varsinkin yt-aikoina?

Etpä kyllä taida olla pätevä luottamusmiehen tehtävääsi.

Alkuperäinen kirjoittaja kokenut:
Luottamusmiehet eivät aja jäsentensä asiaa, kunhan lappavat edustusreissuilla Lapin kelomökeillä.

Lisäturvaa saa http://www.ytk-yhdistys.fi/default.aspx?id=265

Kumma juttu, en ole koskaan käynyt edustusreissulla, ainoastaan luottamusmieskoulutuksessa ja ajan kyllä jäsenten asioita.
Teillä on surkea luottamusmies tai yleistät yksittäisten tapausten perusteella.
Oli miten oli, en ole kiinnostunut ytk:sta ja uskon että ammattiliittojen suosio kasvaa kun ihmiset huomaa että ytk ei tarjoa yhtään mitään.

Oli miten oli, en ole kiinnostunut ytk:sta ja uskon että ammattiliittojen suosio kasvaa kun ihmiset huomaa että ytk ei tarjoa yhtään mitään.

Minä liityin kassaan sen vuoksi, että jos joskus jään vuorotteluvapaalle, on korvaus parempi, kun olen kassan jäsen. Näin ainakin olen ymmärtänyt. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Etpä kyllä taida olla pätevä luottamusmiehen tehtävääsi.

Ööh, miten niin? Jos et maksa liiton jäsenmaksua, et saa luottamusmiehen palveluja. Perusasiat toki hoidan, yt-neuvotteluista tiedottamisen yms. kaikille.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:

Minä liityin kassaan sen vuoksi, että jos joskus jään vuorotteluvapaalle, on korvaus parempi, kun olen kassan jäsen. Näin ainakin olen ymmärtänyt. :)

Toki mutta siinä kaikki. Ytk ei auta jos tulee ongelmia työpaikalla. Itse olen saanut liitosta apua jo ennenkuin aloitin luottamusmiehenä.

Missä sitä tervettä yritystoimintaa on? Ihminen on ahne paska. Johtoporras haluaa enempi manitsua, samoin osakkeenomistajat ja sen rahan eteen ollaan valmiita tekemään mitä tahansa. Ulkoistetaan työt, suljetaan silmät siltä, mitä se ulkoistaminen tarkoittaa irtisanotuille tai hikipajoissa työskenteleville saati ympäristölle.

VR oli ennen muinoin ajallaan, junat toimivat ja palvelu pelasi. Aikoinaan vanhukset saivat tarpeeksi ruokaa, heitä ei lääkitty muumioiksi ja pääsivät uloskin. Koululaiset saivat oman keittäjän laittamaa ruokaa, ei tehdasmössöä. Terveyskeskuslääkärit eivät vaihtuneet tuhottoman usein, eivätkä päiväkodin hoitajat.

Minä en usko, että yrityselämä, kaiken yksityistäminen jne. ovat maailman pelastajia. Ei niin kauan kun ihminen janoaa rahaa, vaikka sitten heikompien kustannuksella.

Ja kyllä, kuulun liittoon.

Toki mutta siinä kaikki. Ytk ei auta jos tulee ongelmia työpaikalla. Itse olen saanut liitosta apua jo ennenkuin aloitin luottamusmiehenä.

Mutta minulle se siis oli se pointti. Kuulun kyllä yhdistykseen, joka asioitamme ajaa, mutta sen lisäksi kassaan.

Kuulun ja olen kahdesti saannut todella rahalleni vastinetta kun työantaja yritti evätä minulta lakisääteisiä oikeuksia. Yhteydenotto liiton lakimieheen riitti ja hän hoiti asian puolestani. Ilman liittoa olisin joutunut yksin tappelemaan ja pitämään kiinni oikeuksistani ja mahdollisesti jopa menettänyt siksi isoja summia rahaa.

Yhteistyössä