G: Kun ostatte vaatteen pesetteko sen ennen käyttöä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MillaV
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MillaV

Vieras
Kun ostatte vaatteenne 1) uutena 2) alennuksesta ja 3) käytettynä, pesettekö vaatteet ennen käyttöönottoa?

Itse pesen aina, paitsi tietenkin uutena ostetut päällysvaatteet tai jos olen uutena ostanut jonkun paidan jonka alla käytetään toista paitaa niin silloin saatan käyttää pesemättä sitä.

Itsellä on vaan yksi kaveri joka ei koskaan pese mitään vaatteita oli siten ostettu uutena, alesta tai käytettynä, vaan käyttää sitä ilman "aloituspesua", ja minusta se on jotenkin likaista, kun hän ei edes pese alusvaatteita ennen käyttöä. Kaverini pitää taas minua outona kun vaate täytyy pestä ennen käyttöönottoa..

Ennen en pessyt aina farkkuja ja puseroita (uusi ja ale), mutta nykyisin pesen parikin kertaa, kun on tullut enemmän tietoa siitä millaisia viimeistelyaineita ym. sisältävät. Takkeja en todennäköisesti vieläkään pesisi.

Pesen.
Ku vaatteita tuppaa lahteen pesussa varia,niin ei tarvii sit tuosta enaa huolehtia ku on kayttoonottopesu suoritettu.Nii ja ne myrkyt on kaameita mita vaatteisiin tungetaan,huh.

Alennuksesta ostetut ei eroa mitenkaan tohon uutena ostettuun.Pesen siis.
Kaytettyja pesen harkinna mukaan,yleensa kylla.

Pesen kaikki uudet vaatteet. Joskus jotain lasten ulkovaatteitakin oon pessy. Useinhan esim. haalareissa on maininta että suositellaan pesua ennen käyttöönottoa. Kirpparivaatteet ja kavereilta saadut pesen aina 60 asteessa.

[QUOTE="Joo";22780317] Kirpparivaatteet ja kavereilta saadut pesen aina 60 asteessa.[/QUOTE]
Minä myös, kun monessa kodissa on turkiskuoriaisia ja nykyisin alkavat jo luteetkin olemaan yleisiä.

Pesen muut paitsi ulkovaatteet ja jotkut villapaidat. Ei voi tietää onko joku kokeillut niitä kaupassa, ja näen aina "sieluni silmin" vaatteeni ompelimossa, (jossain halpatyövoiman maassa) esim lahkeet raahaamassa lattiaa, kun joku polkee singeriä:D.

[QUOTE="vieras";22780339]Minä myös, kun monessa kodissa on turkiskuoriaisia ja nykyisin alkavat jo luteetkin olemaan yleisiä.[/QUOTO

Lähteekö muuten luteet ynnämuut 60 asteen pesussa?

No en kyllä pese mitään uusia vaatteita, paitsi käytettynä ostetut. Pidän paitaakin vain päivän, joten tuntuisi tyhmältä pestä uusi puhdas paita ja sitten huomenna uudestaan. Jos sitä nyt joku on sovittanut ennen minua niin en välitä, vaikka muuten olen aika bakteerikammoinen. Tosin nyt kun luin teidän vastauksianne niin enpä olekaan ennen tullut ajatelleeksi juuri noita vaatteiden käsittelyaineita ja muita myrkkyjä...

[QUOTE="vieras";22780420][QUOTE="vieras";22780339]Minä myös, kun monessa kodissa on turkiskuoriaisia ja nykyisin alkavat jo luteetkin olemaan yleisiä.[/QUOTO

Lähteekö muuten luteet ynnämuut 60 asteen pesussa?[/QUOTE]
Kyllä lähtevät. Herkille vaatteille kuten villalle ja muille täytyy tehdä pakastuskäsittely (-20 C, 2vko).

[QUOTE="vieras";22780480]Monessa uudessa vaatteessa huomaa, kun on sellainen "uuden vaatteen haju". Kaikki myrkyt eivät tosin haise miltään.[/QUOTE]
.. ja tietysti kaikki mikä haisee, ei ole myrkkyä.

Yhteistyössä