G:Kumpi:musta- vai valkoinen sohva? (Ikean Ektorp kulmasohvasta kyse)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
Sohva pitäisi hankkia....mutta mutta,ei oikein osata päättää kumpi väri olisi parempi?? Olkkarin seinät on beiget (tai latte?) ja huonekalut pähkinää,parketti pähkinää.Valkoinen olisi raikas (mutta niin epäkäytännöllinen lapsiperheessä),toisaalta tuo sohva oli mustana kiva,vaikka ensin en edes ajatellut mustaa vaihtoehtona.Onko musta liian synkkä?

Mielipiteitä otetaan vastaan sisustusexperteiltä ;)

No mikään sisustusexpertti en taida olla, mutta kommentoin kuitenkin :D Itse taitaisin päätyä mustaan, juurikin siksi ettei tarvitse hermoilla valkoisen sohvan siisteyden takia. Siihenhän voi kivan värisillä sohvatyynyillä, torkkupeitolla yms. tuoda pirteyttä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
No mikään sisustusexpertti en taida olla, mutta kommentoin kuitenkin :D Itse taitaisin päätyä mustaan, juurikin siksi ettei tarvitse hermoilla valkoisen sohvan siisteyden takia. Siihenhän voi kivan värisillä sohvatyynyillä, torkkupeitolla yms. tuoda pirteyttä =)

Juuri näin! =)

En mikään varsinainen ekspertti... Mutta jos tumma sisutus niin kannattaa panostaa tehokkaaseen valaistukseen. Se estää "tunkkaisen" tunteen. Ja vaaleahko matto valaisee kummasti.

Ja jos epäilyttää niin jos kaapissa oikein tumma kangas tms niin verhoa vanha sohvasi sillä, niin saat vähän osviittaa tulevasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:

Samaa mieltä, kylkiluu vain vei sanat suustani.. :D

Eikö muita vaihtoehtoja ole? Meille en ikinä voisi ajatella valkoista sohvaa. On todella ruman näköinen, jos tulee läsejä. Musta sohva vetää tuon huoneen taas liian synkäksi.

En todellakaan ole sisustusexpertti, mutta näin mutu-tuntumalla.

Jatkan vielä, että ei se musta mikään helppo väri ole, sillä meillä on tummahkon harmaa sohva ja siinä vasta tahrat näkyy! Esim kun taapero nuhassa niin arvatkaa minka näköinen sohva on (juu löytyy meiltä nenäliinoja mutta aina ei ehdi ajoissa...) ja muutoinkin tahrat näkyy helposti, mutta yleinen nuhraantuminen ei sitten niinkään.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin:
Eikö muita vaihtoehtoja ole? Meille en ikinä voisi ajatella valkoista sohvaa. On todella ruman näköinen, jos tulee läsejä. Musta sohva vetää tuon huoneen taas liian synkäksi.

En todellakaan ole sisustusexpertti, mutta näin mutu-tuntumalla.

Ei ole muita vaihtoehtoja ;)

Meillä on nyt beige ja olen totaalisen kyllästynyt siihen ja se on tylsä väri koska seinät on beiget (latte tai mikä lie).Raidallisia tai kukallisia en halua.

Alkuperäinen kirjoittaja Kuikelo:
No mutta minä taas... Tuli mieleen, että onko päällinen irrotettava/pestävä? Jos näin niin itse päätyisin valkoiseen.

On pestävä.Noi Ikean sohvat on hyviä koska päälliset voi pestä 60 asteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
No mutta minä taas... Tuli mieleen, että onko päällinen irrotettava/pestävä? Jos näin niin itse päätyisin valkoiseen.

Olen tullut siihen tulokseen, että vaaleasta se tahranpoisto on kuitenkin helpompaa esim pesuvaahdolla, kuin tummasta. Tummasta kun tahtoo irrota väriä, eli sitten on tilalla isompi vaalea läikkä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kuikelo taas:

Olen tullut siihen tulokseen, että vaaleasta se tahranpoisto on kuitenkin helpompaa esim pesuvaahdolla, kuin tummasta. Tummasta kun tahtoo irrota väriä, eli sitten on tilalla isompi vaalea läikkä.

Voipi olla näin ;)

Meillä on musta nahkasohva enkä pois vaihtais! Kaverin tutulla on valkoinen kangassohva eikä sillä saa edes talon väki istua esim. mustat farkut jalassa, emäntä kieltää. Semmoista stressiä en itselle haluais, että pitää istumisiakin vahtia.

mä varmaan valitsisin muut huoneen värit huomioonottaen keltaisen sohvan ;) Mutta noista kahdesta vaihtoehdosta varmaan mustan, koska se valkonen tosiaan lapsiperheessä likaantuu helposti...Pystyykö sitä sohvakangasta mitenkään pesemään?

Alkuperäinen kirjoittaja luhtalemmikki:
mä varmaan valitsisin muut huoneen värit huomioonottaen keltaisen sohvan ;) Mutta noista kahdesta vaihtoehdosta varmaan mustan, koska se valkonen tosiaan lapsiperheessä likaantuu helposti...Pystyykö sitä sohvakangasta mitenkään pesemään?

Pystyy pesemään 60 asteessa.Siksi me haarastetaan Ikean sohvia :)

Alkuperäinen kirjoittaja luhtalemmikki:

Pystyy pesemään 60 asteessa.Siksi me haarastetaan Ikean sohvia :)

siinä tapauksessa varmaan toi valkonen ois kyllä kivempi - ei mee sisustus hirveen synkäksi B)

Kauanko sohvanpäälliset kestävät kuivaa ja onko ne vaikea laittaa paikoilleen? meillä on keittiön tuoleissa valkoiset päälliset ja niitä saisi olla pesemässä joka toinen päivä. harvemmin kyllä pestään, mutta tähän mennessä ovat aina lähteneet puhtaiksi.