G: Kumpaa on mielestäsi helpompi rakastaa vauvaa vai uhmaikäistä?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
En tiedä kun en vauvaa kohtaan tuntenut rakkautta, tai siis tunsin kai mutta en tiedostanut juurikaan. Nykyään meinaan pakahtua rakkauteen uhmaavan 2-vuotiaan kanssa.
:)
mulla taas joskus tosi vahvoja ehkä vihan tunteita.. tai kiukun kun meillä on oikeasti tosi vaikea uhmaikäinen :'(
ja en aina tiedä mitä oikein tekis.
Mä oon ihmetellyt kun mulla ei ole vielä tullut kovin vahvoja vihan/kiukun tunteita vaikka välillä tekis mieli hypätä parvekkeelta kun huomaan että olohuoneen tapetista on taas kadonnut paloja jne. Luonnollisiahan ne negatiiviset tunteetkin vain on.

Saako uhmaikäisen kanssa apua mistään, perheneuvolasta tms.? Tosin eipä kai uhmaikäisen kanssa juurikaan ole mitään tehtävissäkään vielä...
Niin ei ne mitään tee. Normaaliahan se on. Ja kun suurimmaks osaks uhmaa vaan mulle.
Kaikesta pelleilee ja leikki. Aamupalalla se alkaa ja iltapalla loppuu. Kaikkeen sanotaan "yök en syö" ja sit ronklitaan ja pelleillään niin kauan kunnes koittaa lähtö pöydästä. Oli siis mitä tahansa nenän edessä. Jos kerran viikkoon syö yhdellä aterialla hyvin niin jee.

ja tosi vahvasti osottaa tunteensa. Tavarat lentelee ja paiskoo ovia. Huutakin välillä :/

S
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Entä jos ei ole suora kansanvaali?
Kysy siltä vauvalta, se tajuaa kuulemma tosi paljon.
Yhteystietoja? Jos pää on kalju, mahdollisuuksia saattaa ollakin. Kai sillä on tummasankaiset rillit, joiden perusteella tunnistan massasta?
Katso facebookista.
On kai semmosella neropatilla rillit.
Joo täytyy olla. Andre Wickström-malliset, jykevät tykit. Ne saa mitäänsanomattoman ja värittömänkin pällinaaman näyttämään katu-uskottavalta ja älykkäältä.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Vauvat on älyttömiä olentoja.

En ihmettele että ne jatkuvasti rääkyy, kyllä muakin vituttais.. et osaa kävellä, et puhua, et ajatella..
Vauva on maailman vammainen. Jos mukaillaan john lennonin sanoja "nainen on maailman neekeri" =)
En ole Lunatic sun fani, mutta täytyy sanoa, että sanoit asian kyllä täsmälleen tässä niin kuin se myös mun mielestä on. :D Ei silti, kyllähän sitä omaa vauvaansa rakastaa, mutta kyllä odotan, että tämä kuopuksenkin vauvavuosi olisi ohi.
 
de
tjaa ihan ensi syntymästä asti olen lastani kyllä rakastanut enempi kuin mitään tai ketään koskaan. uhmakohtaukset koetteli välillä aivan suunnattomasti hermoja ja edelleenkin osaa välillä vetää uuroi siitä narusta, jolla vanhemmat saa todella hikeentymään. Ei vauvalle voi suuttua, koska en ole ikinä nähnyt vielä vauvaa, joka kiukuttelisi tarkoituksella.
Toki paljon itkevä vauva voi saada vanhempansa aivan epätoivon partaalle.
mutta vastaus on että molemmissa ikävaiheissa lasta on helppo rakastaa.
 
de
tjaa ihan ensi syntymästä asti olen lastani kyllä rakastanut enempi kuin mitään tai ketään koskaan. uhmakohtaukset koetteli välillä aivan suunnattomasti hermoja ja edelleenkin osaa välillä vetää uuroi siitä narusta, jolla vanhemmat saa todella hikeentymään. Ei vauvalle voi suuttua, koska en ole ikinä nähnyt vielä vauvaa, joka kiukuttelisi tarkoituksella.
Toki paljon itkevä vauva voi saada vanhempansa aivan epätoivon partaalle.
mutta vastaus on että molemmissa ikävaiheissa lasta on helppo rakastaa.
 
edla
Vauvaahan rakastaa ehdoitta, vuva herättää suojeluhalun ja hoivavietin. Uhma-ja teini-ikä taas, asiantuntijoiden mukaan ne haastaa meistä vanhemmistakin esiin sitä ikäkautta eli uhmaikäisen edessä tekis mieli heittäytyä vaan huutamaan ja teinin kanssa olla yhtä ehdoton ja piikikäs. Ei se silti rakkautta pois vie, se tekee vaan rakkauden osoittamisesta hankalampaa.
 

Yhteistyössä