G: Kumpaa lapset teillä paremmin uskovat, äitiä vai isää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poppaliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

poppaliina

Aktiivinen jäsen
07.03.2008
7 502
1
36
Addis Ameeba
Onko teillä selkeä ero sillä, kumman sana painaa enemmän toisin sanoen uskovatko ja tottelevatko lapsesi herkemmin äidin vai isän komentoa/pyyntöä?

(Mistähän muuten mahtaisi ero johtua, onko mitään hajua? Kunnioituksesta vai jostain muusta?)

Meillä tuntuu minun sanani painavan enemmän, eli siis äitiä uskovat helpommin =) Johtuu varmaan siitäkin että jos jotain sanon, katson että se kans tapahtuu eli johdonmukaisuudesta. Ja tietävät ettei äitiä vastaan paljon kannata pullikoida sitten. No, tämä ei mitään tyranniaa kuitenkaan tarkoita :D

Muoks. Ja yleensä mä perustelen paremmin asiallisesti miksi joku asia pitää tehdä tms.

En osaa kyllä sanoa. Ehkä isän sanominen on jossain määrin mennyt paremmin joskus perille. Minä olen ollut joskus melkoinen huutaja ja tuuliviiri, isänsä on aina ollut vakaampi. Hänen ei ole ainakaan minun kuulteni koskaan tarvinut korottaa ääntään pojille.

Esikoista lainatakseni: äiti määrää... Eli koska olen lasten kanssa päivät kotona niin tottahan minä olen se, joka pääsääntöisesti kuria ja järjestystä yrittää pitää yllä. Mies ottaa sitten ne hullutteluhetket iltaisin ja viikonloppuisin eikä niin joudu ristiriitatilanteita edes ratkomaan. Sanoisin siis, että tiukan paikan tullen lapset uskovat minua huomattavasti paremmin kuin isäänsä.

Minua (eli äitiä ). Mies uppoutuu niin usein kirjoihin tai lehtiin, että kieltää kyllä jossain vaiheessa, mutta ei seuraa tilannetta niin pitkään, että näkisi, totellaanko vai ei.

Meillä totellaan äitiä,isille sit kiukutellaan ja ei totella. Tämä voi juontaa juurensa siitä että aiti poissa paljon työnsä takia ja isin kanssa lapset enempi joten isi on se kenelle kiukutellaan :)

äitiä, koska äiti totetuttaa uhkailut jos ei tottele/tekee väärin, kuten lelujen laiton roskiin, viikon pelikiellon yms, jota ukkoni ei kyllä koskaan tee vaikka uhkaakin

toi äiti määrää... on kyllä ku meidän lasten suusta. Oon pistäny ukonki viikon pelikieltoon kun ei oo tehny sovittuja kotihommia tai on töistä tullessaan paukuttanu pelikonsolia iltaan saakka

Jaa - minua kait nuo herkemmin uskovat, kun heidän kanssaan enemmän olenkin. Tosin esikoinen on nyt siinä vaiheessa, ettei oikein tahdo uskoa ketään eikä mitään mutta..."kyllä se sinä äiti meitä ohjaat" oli tokaisu, kun keskustelimme asiasta sivuten...