G: Kumman yhdistelmän uskoisit olevan raskaamman, kaksosvauvat vai vauva ja koiranpentu yhtaikaa?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
VS
Kaksosvauvat on raskaammat hoitaa.
Koiran saa muutamassa kk:ssa pópetettua mm. sisäsiistiksi, sen voi jättää hetkeksi yksin jo pian kotiintultua, se väsähtää yleensä leikin jälkeen aika nopeeta, ei itkeskele kovin montaa yötä kotiutumisen jälkeen, vaan tyytyy vähempään jne...
 
kaksoset
Koiranpennun yöruokkimiset ym on jo emo tehnyt. =) Koiranpennun voi pissittää samalla, kun käy vaunulenkillä lapsen nukkuessa. Kaksosten kohdalla saattaa päiväunet mennä ihan eri aikaan..
 
Paha sanoa, kun ei ole kaksosista kokemusta.
Toinen koira kuitenkin otettiin (pentuna) kun neljäs muksu oli 4kk.
En kokenut yhtälöä millään lailla raskaana, että ehkä ne kaksoset sitten.
 
"vieras"
Koirista ei ole kokemusta, mutta kaksosvauvoista kylläkin. Eka vuosi oli kyllä sellainen että en ottaisi uusiksi. Koiranpentukin toki sotkee, mutta osaa sentään syödä ja juoda itse.
 
Varmaankin kaksoset - ei omakohtaista kokemusta kylläkään. Itse hankin koiranpennun, kun tyttäreni oli lähes puolivuotias. Ja hankin jatkossakin (koiranpennun), jos vain lisää lapsia joskus tulee, mutta todennäköisesti jo melko pian lapsen syntymän jälkeen.
 
Aivan riippuu siitä mitä koiran kanssa aikoo tehdä, jos pelkästään seuralaiseksi sesse tulee niin kyllähän se siinä sivussa menee. Muussa tapauksessa ajankäyttö vaatii jonkin verran järjestelyjä.. Mutta eipä se mahdotonta ole, meillä on yksi koira tullut silloin kun toista lasta odotin viimeisillään, ja nyt on nuorin koira 3kk, kolmas lapsi syntyy joulukuussa.
 
Vauvoja tulee kaksi jos on tullakseen, mutta kuka ihme haluaisi ottaa koiran samaan aikaan kuin syntyy vauva? Tai siis itse ajattelen, että koira otetaan omaan hoitoviettiin eli halutaan hoivata jotain, niin miksi niitä väenvängellä otetaan kaksi ihan huvikseen yhtä aikaa. Tietty, jos koira on perheessä jotain muuta varten tilanne on eri.
 
Vauvoja tulee kaksi jos on tullakseen, mutta kuka ihme haluaisi ottaa koiran samaan aikaan kuin syntyy vauva? Tai siis itse ajattelen, että koira otetaan omaan hoitoviettiin eli halutaan hoivata jotain, niin miksi niitä väenvängellä otetaan kaksi ihan huvikseen yhtä aikaa. Tietty, jos koira on perheessä jotain muuta varten tilanne on eri.
No kun se sopiva pentu nyt sattui löytymään ja olemaan luovutusikäinen juuri silloin.

Ja koska halusin toisen koiran sellaiseen vaiheeseen, että vanhempi koira jaksaa sen kanssa vielä vähän touhuta ja "kouluttaa" sitä.

Lisäksi meillä koirilla on kyllä ihan oikeasti vahti-, ja paimennushommaa. En mä oikeastaan muutenkaan ole elukoita hoivausviettiini hommannut, vaan harrastuskavereiksi tai "työntekijöiksi ruokapalkalla", vaikke ne silti ovatkin rakkaita perheenjäseniä.
 

Yhteistyössä