G. kuinka usein lapset hoidossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voisi sitä useemminkin vapaa aikaa saada
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Muutaman kerran vuodessa, tosin kesällä saattaa pojat olla 3 viikkoakin isovanhemmillaan. Itse tällöin olen ollut kotona pienempien kanssa ja tehnyt sellaisia hommia, mitä heidän kanssaa pystyy paremmin tekemään.

On meillä satunnaisesti lapset hoidossa niinkin, että miehen kanssa ollaan oltu jossain juhlissa tai reissussa, mutta ei joka vuosi näin. Silloin lapset ovat olleet isovanhemmillaa ja muutaman kerran jollain kummeistaan.

Niin ja naimisissa ollaan edelleen lasten isän kanssa ja lapset ovat 8kk-13v.

Me ollaan pariskunta, ja meillä tyttö on 1-2 kertaa kuukaudessa mummolassa tai tädillään yötä, yleensä menee (onneksi!) niin päin että nuo "hoitajat" kysyvät milloin taas saavat rakkaan lapsen yökylään, ja kyllähän me ihan mielellään vietetään aikaa kahdestaankin miehen kanssa joko kotona tai jossain muualla =) Lisäksi ystäväni, joka asuu kaupungissa ja on työttömänä, ottaa tytön luokseen siksi aikaa kun käyn sellaisilla asioilla joihin en tyttöä voi mukaan ottaa, noin kerran kuukaudessa.

Parisuhteessa
1 lapsi
Vaihtelee, kotona ollaan kuitenkin yleensä ja katsellaan leffoja, pelataan tms. Viimeksi vain keskusteltiin illasta aamuun...
Suunnilleen kerran kuukaudessa.
Mun vanhemmilla.

Naimisissa
1 lapsi, 1v4kk
Lapsi ollut hoidossa 1h-7h mummolla (anoppi ), olisko neljä kertaa. Käytiin kerran kylpylässä, kerran syömässä ja kerran Madonnan keikalla.
Yöhoidossa ei kertaakaan.
Jos olis anopista kiinni, lapsi olisi vähintään yhden yön viikossa hänellä =)

Alkuperäinen kirjoittaja J:
Naimisissa
1 lapsi, 1v4kk
Lapsi ollut hoidossa 1h-7h mummolla (anoppi ), olisko neljä kertaa. Käytiin kerran kylpylässä, kerran syömässä ja kerran Madonnan keikalla.
Yöhoidossa ei kertaakaan.
Jos olis anopista kiinni, lapsi olisi vähintään yhden yön viikossa hänellä =)

Lisäys: olihan tuo Madonnan keikka jo melkein yökylä, kun niin myöhään kotiuduttiin. Anoppi oli lapsen kanssa meillä.

Naimisissa, yksi lapsi 13kk. Ehkä kerran kuukaudessa on isovanhemmalla, joillakin niistä. Muutaman tunnin ollu tähän asti, yökyläily meni pipariksi, eli sitä ollaan yritetty, huonolla menestyksellä. Maaliskuussa mummo tulee yöksi hoitamaan, saapi nähdän miten onnistuu. Yleensä lapsi on hoidossa sen aikaa, kun meillä molemmilla jotain päällekkäisiä menoja.

Lapseni on 3 vuotta.

Päivähoidossa, mutta silloin olen tietenkin töissä ja sitähän ei lasketa miksikään "omaksi ajaksi".

Lapseni toisessa kaupungissa asuvan isänsä kanssa noin kuusi kertaa vuodessa, mutta ei koskaan yksinään.

Sukulaisista osa on kuollut (esim. oma äitini) ja muut sukulaiset asuvat satojen kilometrien päässä, joten heistä ei ole mitään hyötyä lastenhoitoapuna.

En halua jättää lastani minkään Mannerheiminlastensuojeluliiton tai vastaavien lastenvahtien vahdittavaksi. En pidä ideasta, että lapsi jätetään tuntemattoman kanssa "suorilta" kahdestaan.
En siis käy koskaan missään. Yksinkertaisesti.

-parisuhteessa, yksi lapsi, leikki-ikäinen

-ei olla oltu miehen kanssa kahden missään=lapsi ei ole ollut hoidossa

-mummo on käynyt meillä kotona pari kertaa ja ollut lapsen kanssa sillä aikaa kun olen piipahtanut lääkärissä.

Parisuhteessa lapsen isän kanssa, 1 lapsi, kun lapsi hoidossa teemme miehen kanssa jotain kivaa, käytämme joskus alkoholia ja olemme kavereiden kanssa, käymme leffassa, tai sitten hoidan asioita ja käyn jossain mihin lasta ei saa mukaan tai menen shoppailemaan miehen kanssa. Lapsi on yökylässä ehkä 1 kertaa kuukaudessa, lisääntynyt nyt kun itse osaa jo vaatia että pääsee. Molempien vanhemmat pitää yökylässä, äitini tulee hoitamaan tarvittaessa myös kotiin ja ottaa kotiinsa päivisin, todella joustava ja ihana mummo <3 Lisäksi lapsen kummit hoitaa, sisarukset ja miehen kummit myös tarvittaessa.

Parisuhteessa, yksi lapsi 1v 9kk

Lapsi on hoidossa joka toinen viikko perjantaina päivän tai illan ja/tai lauantaina koko päivän. Lisäksi tarvittaessa arki-iltoina pari tuntia kerrallaan.

Kun lapsi on hoidossa, minä käyn koulussa. Hoitoon lapsi menee jos mies on töissä samaan aikaan (vuorotyö ). Mulla on koulua siis n. 4 päivää/kk ja joskus arkisin jotain tenttejä. Mutta hoidontarve riippuu tosiaan ihan miehen työvuoroista, välillä enempi välillä vähempi. Minkäänlaisen "parisuhdeajan" takia lapsi ei ole ollut koskaan hoidossa eikä varmaan ihan heti menekään, ei olla tunnettu tarvetta sellaiselle. Yökylässä ei myöskään ole ollut, sillekään ei ole tarvetta.

Perjantaisin hoitaja on mun äiti, lauantaisin ja arki-iltoisin isi. Myös mun sisko ja miehen vanhemmat on tarvittaessa käytettävissä, mutta harvemmin niille menee hoitoon.

noin kerran vuodessa ovat olleet jossakin hoidossa, tarkoittanut käytännössä noin 2 yötä kummeilla tai mummollansa kerran vuodessa . matka on pitkä.

Nyt tuntuu, että on aina omaa aikaa, kun en ole kotiäiti enää vaan käyn töissä. näkee lapsia tosi vähän ja on omaa aikaa lähes koko ajan. Pienempi hoidossa ja isompi koulussa.

Alkuperäinen kirjoittaja voisi sitä useemminkin vapaa aikaa saada:
jos nyt ei päiväkotiaikaa lasketa.
oletko yyhoo vai parisuhteessa?
montako lasta?
mitä teet kun lapset ovat hoidossa?
kuinka usein?
kenellä

itse:
parisuhteessa lasten isän kanssa
kaksi alle kouluikäistä lasta
käydään leffassa, baarissa, ollaan kotona kahden
kaksi kertaa vuoteen
mummolla, muita vaihtoehtoja ei oikein ole tässä lähellä.

Naimisissa, lasten isän kanssa.
2 lasta
Käydään leffassa, mökkeillään, tavataan kavereita, ollaan vaan, nyt säästetään rahaa että lähdetään pariisiin =) =)
1-2krt kuukaudessa
Mummilla, mummu tahtoisi useamminkin, mutta mielestäni tuo on ihan riittävä, kesällä ovat sitten useammin ja kerralla pidempään kun ovat mummun kanssa mökkeilemässä.

Lapset eivät ole päivähoidossa.

Meillä lapset nyt 1v, 3v ja 5v. JOS olisivat hoidossa, niin varmaan pikapikaa siivoaisin talon lattiasta kattoon, ja nukkuisin päälle. Jos heräisin ennen aamua, voisin ottaa isännän mukaan ja käydä ulkona syömässä ja/tai juomassa, kunnes väsyttää taas. :)

Kerran vuodessa mun äiti on ollut meillä yökylässä-> ollaan käyty baarissa.
Esikoinen on ollut pari kertaa vuodessa mummolassa yökylässä->ei vaikutusta arkeen.
Kerran mun äiti on hoitanut kaikkia kolmea päivällä vähän aikaa meillä-> kävin alemyynneissä ostoksilla yksin. (Kallista huvia!) :D

Mies hoitaa tietysti niin, että pääsen harrastuksiini, pari-kolme iltaa viikossa pari tuntia, muuten lapset on aina siellä missä minäkin. Ja se on muuten ihan sama, onko toinen vanhempi paikalla vai ei, tietyn ikäisen taaperon äiti ei kuitenkaan pääse edes vessaan rauhassa... Mut ei mua haitta, jos joku haluaa kattoo. :laugh:

lapset 5v7kk ja 7v4kk. Yökylässä varmaan n. 8-10 kertaa vuodessa isovanhemmilla, yhden yön kerrallaan. Päivähoitoa harvemmin kun otan yleensä lapset mukaan jos meeen ostoksille tms. Tai no joskus ovat isovanhemmilla päivällä, mutta kovin usein ei tarvetta.

oletko yyhoo vai parisuhteessa? naimisissa
montako lasta? 1
mitä teet kun lapset ovat hoidossa? kävimme miehen kanssa syömässä ja drinksuilla
kuinka usein? lapsi 2v. on ollut kaksi kertaa hoidossa, 3h/kerta
kenellä? mun äidilläni

oletko yyhoo vai parisuhteessa?
"yh" viikkosin, parisuhteessa vkonloppuisin :D (mies asuu töiden takia viikot eri paikkakunnalla)

montako lasta?
2 lasta

mitä teet kun lapset ovat hoidossa?
Mitä milloinkin, välillä laitan toista lasta hoitoon, että saa tehdä toisen kanssa jotain jne. Välillä siivoon, välillä shoppaan, välillä haluan vaan olla möllöttää, välillä käyn urheilemassa, välillä käyn baarissa jne jne. Loputon lista :)

kuinka usein?
Paha sanoa. Mun sisko asuu ihan lähellä ja silläkin on lapsia ja me vuorotellaan niiden kattomista. Kyllä ainakin kerta viikkoon joku hetken kattoo joko toista tai molempia. Pidempiä (yli yön) on esikoisen kanssa pari kertaa kuussa, kuopuksen max kerran kuussa. Esikoinen jo ite haluaa isovanhemmille tai just siskolle yöksi.

kenellä?
Joko isovanhemmilla (x3, kaikki eivät verisukulaisia), siskoilla (x2), mun ystävillä tai lasten kummeilla. On onneksi hoitopaikkoja joka sormelle ja varpaalle :)

Yhteistyössä