G: Kuinka usein käytte uimahallissa lapsienne kanssa?

• Viestiketjun aloittaja "VIERAS"
  • Ensimmäinen viesti
"tina"
Liian harvoin tulee käytyä, ehkä 1-2 kertaa kuussa. Uiminen on kivaa ja rentouttavaa yhdessäoloa unohtamatta terveysvaikutuksia. Kävisimme varmaan viikottain, jos omalla paikkakunnallamme olisi uimahalli.

"vieras"
me käydään!! se on ihanaa!!

mennään aina eväiden kanssa töistä / päiväkodista suoraan. siellä sitä rentoutuu ja lapsi saa purettua viimeiset virrat pois. eipä paljon tarvii illalla houkutella unta kun on aamu 7 lähteny kotoa päiväkotiin ja itse töihin.. lapsi nauttii, äiti nauttii.

"vieras"
[QUOTE="vieras";22415976]me käydään!! se on ihanaa!!

mennään aina eväiden kanssa töistä / päiväkodista suoraan. siellä sitä rentoutuu ja lapsi saa purettua viimeiset virrat pois. eipä paljon tarvii illalla houkutella unta kun on aamu 7 lähteny kotoa päiväkotiin ja itse töihin.. lapsi nauttii, äiti nauttii.[/QUOTE]

ja unohdin mainita että uimme joka tiistai :)

"vieras"
Kerran viikossa. Esikoinen on melko arka, joten yritystä yritysta kovasti, että uskaltaisi alkaa oikeasti uimaan ihan itse. Ja pienempi on niin iso vesipeto, että nauttii täysin siemauksin, no hän aloittikin uinnin 3 kk ikäisenä :) .

"kahden äiti"
Yritetään käydä vähintään kerran viikossa. Tilanteita vaan tulee, sairasteluja, synttärijuhlia yms. joiden takia jää välillä väliin. Nyt yritetään käydä tiiviimmin kun esikoisella on tosi lähellä, että alkaisi uida ihan kunnolla.

Vähän ohi aiheen, mutta minkäikäisten lasten kanssa käytte uimassa? Meillä 2v., 4v. ja 5v. eikä kukaan heistä osaa vielä uida. Itse tykkäisin käydä uimassa (vaikka lastenkin kanssa), mutta hieman hankalaa yksin; pitäis melkein olla kaksi aikuista mukana, kun pitäis pitää ainakin kahta nuorempaa kiinni. Esikoinen osaa "uida", kun on uimarengas ja kellukkeet, mutta vahtimatta ei tietenkään voi jättää. Hankalaa on, jos yksin menis kaikkien kanssa, kun ei sitten yhtään voi uida itse tai edes tuon 5v. kanssa kun pienempiä ei voi laskea hetkeksikään silmistään.

Vähän ohi aiheen, mutta minkäikäisten lasten kanssa käytte uimassa? Meillä 2v., 4v. ja 5v. eikä kukaan heistä osaa vielä uida. Itse tykkäisin käydä uimassa (vaikka lastenkin kanssa), mutta hieman hankalaa yksin; pitäis melkein olla kaksi aikuista mukana, kun pitäis pitää ainakin kahta nuorempaa kiinni. Esikoinen osaa "uida", kun on uimarengas ja kellukkeet, mutta vahtimatta ei tietenkään voi jättää. Hankalaa on, jos yksin menis kaikkien kanssa, kun ei sitten yhtään voi uida itse tai edes tuon 5v. kanssa kun pienempiä ei voi laskea hetkeksikään silmistään.
Minä käyn 3 ja 5 vuotiaiden omien ja 3 ja 5 vuotiaiden lastenlasten kanssa.
(Pikkuhiljaa mukana alkaa kuleka myös tänään yksi vuotta täyttänyt tyttärentytär. Tähän asti meidän mummo-muru-uinnit ovat olleet kahden kesken.)
Useimmiten mukana myös adoptiotäti ja aika usein myös 13 v tytär.
Kaksi pienintä ei osaa kunnolla uida.
Eli suhteella 2-3 "aikuista" (13 v ei toki muissa suhteissa aikuinen mutta kyllä kykenevä osavahtimaan pieniä lastenaltaassa) ja 4-5 lasta mennään.

Omat uinnit sitten yksin aamuisin ennen töitä silloin kun omauimaan mieli tekee.

sasasas
Hui, nyt tuli huono omatunto. Me ei käydä ikinä. Kylpylässä joskus.
No, meillä 3 lasta ja mä en kyllä yksin niiden kanssa vois lähtee...Ja mies ei ehdi ikinä mukaan.

"vieras"
Keväisin ollaan käyty kerran viikossa,tai mies on käyttänyt pienempää vauvauinnissa ja isompaa ihan muuten vaan.
Kylpylässä 2kertaa vuodes.
Jostain syystä emme käy uimahallissa syksyisin/talvisin

[QUOTE="jjjj";22416356]hyvin harvoin lähin uimahalli on 3 ja puolen tunnin matkan päässä.[/QUOTE]

Tuo varmasti vaikuttaa.
Ihan samoin kuin vaikuttaa epäilemättä minuun se, että meillä kunta piffaa kaikkien alle 18 -vuotiaiden uimisen eli kun minä vien laumani halliin niin se maksaa minulle tasan 50 senttiä (se osuus jää maksettavaksi työnanatajan antaman liikuntasetelin jälkeen).
Jos maksaisi vaikka vitosen per nenä niin helpommin lipeäisi 9-10 hengen säännöllisistä hallireissuista.
:)

Joskus kerran viikossa, joskus on kuukausienkin tauko.

Kesällä oltiin uimassa useamman kerran joka viikko.

Tyttö käy uimassa ystävänsä ja tämän äidin kanssa kerran viikossa suunnilleen.

On opinnot, työt, lasten harrastukset, kotihommat...ei ihan aina jää aikaa & energiaa lähteä uimahallille sinä ainoana ns. vapaailtana viikossa.

"poikia3"
Kaikki lapset uivat vähintään kerran viikossa, uiminen kun on perheen harrastus. 4 krt viikossa on jolla kulla uimahallissa harjoitus. Pienin käy oman uimakoulunsa, ja sitten on yhdessä keskimmäisen kanssa uimassa, kun vanhimmalla treenit. Keskimmäinen käy kolmesti, omat treeninsä ja sitten kuopuksen uimakoulun ja vanhimman yksien treenien aikaan on uimassa. Vanhimmalla on sitten vielä omat treeninsä päälle.

Uiminen on musta tärkeä taito, joten haluan, että kaikki sen taidon oppivat hyvin. Siksi meillä käydään usein uimassa, ja käydään uimakouluja, vesiralleja ja uidaan harrastukseksi asti.

Yksin olen käynyt noiden kolmen kanssa uimassa siten, että mulla on ollut 2 uimataidotonta mukana. Nyt enää pienin on heikolla uimataidolla, hänkin nyt 5 v, ui kuitenkin 25 metriä sekä vatsallaan että selällään. Silti tietysti on täysin vahdittava. 8 v ui yhtäjaksoisesti ainakin 200 metriä, enpä silti päästä tätä isoon altaaseen niin etten näkisi. Vanhin ui treeneissään 2,5 kilometriä kerralla, joten hän toki saa uida missä ui.

Uimataidottomien kanssa uidessa pitää keksiä leikkejä, joiden avulla valvonta sujuu.

"vieras"
Uimahallissa kerran pari vuodessa. Kylpylässä uimassa varmaan 5 kertaa vuodessa, maauimalassa varmaan saman verran. Vesipuistoissa kanssa useamman kerran kesässä.

Mies käy ekaluokkalaisen kanssa kerran viikossa.

Ei olla käyty ollenkaan sitten esikoisen vauvauinnin jälkeen, jota sitäkin kesti vain pari kuukautta :(

Mä olen yksinäni täällä lasten kanssa päivät (1 ja 2-vuotiaat) eikä mulla ole ajokorttiakaan, joka helpottaisi hallissa käyntiä huomattavasti... En tiiä lähtisinkö autollakaan noiden kanssa kun isompi on senverran päätön ja hyperaktiivinen versio. Mulla todennäköisesti palais vaan hihat ihan heti...

Yhteistyössä