G: Kuinka pitkä väli raskauksissa ja kuinka nopeasti tärppäsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oktonautti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Oktonautti

Uusi jäsen
25.02.2013
27
0
1
Toista kuumeillaan, esikoinen täytti just 4 ja yritys alkoi vuoden vaihteessa. Eka tärppäs yk5:lla ja kaikki meni hyvin. Nyt itellä ikää päälle 30, hormoniehkäisyä ei oo ollu käytössä yli vuoteen, toiveet tietenki korkeella et tällä kertaa vois nopeemmin napsahtaa. Monesti kuulee et toinen tulee helpommin.

Miten siis on? Erityisesti vastaavassa tilanteessa olleet :) Kaikenlaisia kokemuksia kiitos!

Esikoinen syntyi syksyllä 2007
Toinen + elokuussa 2008, keskenmeno joulukuussa
Kolmas + helmikuussa 2010, keskenmeno huhtikuussa
Neljäs + elokuussa 2012, raskaus nyt viikoilla 33 =)

Missään vaiheessa esikoisen syntymän jälkeen meillä ei ole ollut ehkäisyä käytössä.

Lapset n 1.5v ikäeroilla. Olin 24 ku vanhin synty, 32 ku nuorin synty. Kaikki lapset (+2keskenmenoa) on tärpänny ekasta kierrosta.. Ollaan tosi hedelmällistä sorttia :D

[QUOTE="noh";28109512]Eka alkuun kun olin 30 v ekasta kierrosta. Toka alkuun kun olin 34 v ja tärppäs tokasta kierrosta.[/QUOTE]

Muuten sama, mutta olin esikoisesta 32 ja kuopuksesta 35 :)

Ensimmäisen saadessani olin juuri saman ikäinen kuin sinä nyt ja aikamoinen yllätyshän se oli, että seuraavaa saikin sitten yrittää 3-4 vuotta, aloitettiin esikoisen ollessa noin 3-vuotias :O Ei kannata olettaa, että se toinen tulee helpommin ja joskus voi jäädä tulemattakin... Kerettiin jo käydä tutkimuksissakin selvittelemässä syitä, mutta tulihan se kuopus sitten lopulta.

Eka 28v 1. Yritys
Toka 30v 1. Yritys, kesken rv23
Kolmas 31v 7. Yritys
Neljäs 33v 1. Yritys
Viides 36v 1. Yritys, tm kesken rv7
Kuudes 36v keskenmenosta 4 viikkoo uus plussa

esikoinen 1v10kk kun raskauduin taas, ei olla varsinaisesti yritetty. ehkäisynä oli kapselit esikoisen syntymän jälkeen hetkenaikaa, poistettiin kun aiheutti ongelmia.

1. toisella kierrolla minä 25v
2. ekalla kierrolla minä 27v
3. tokalla kierrolla minä 29v
4. ekalla kierrolla minä 32v
5. viidennellä kierrolla minä 35v
6. ekalla kierrolla minä 38v

Esikoisen ja tämän tulevan vauvan ikäeroksi tulee 2v 4kk.
Esikoinen tärppäsi toisesta kierrosta (27v olin) ja tämä toinen ekasta kierrosta (olin 29v). Näiden kahden raskauden välissä oli kaksi keskenmenoa jotka molemmat lähtivät ekasta kierrosta.

Yhteistyössä