G: Kuinka paljon luotat omiin kädentaitoihisi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keittiönoita

Vieras
Eli jos sinun pitäisi tehdä jotain, mitä et ole koskaan ennen tehnyt? Ostatko mieluummin valmiina vai teetkö itse silläkin uhalla, että joudut kuitenkin lopulta ostamaan valmiin?

Riippuu tietenkin mitä pitäisi tehdä. Ompelujutut, pienet remppahommat, ruuanlaitto ym. kyllä uskaltaisin tehdä, mutta esim. auton jarrupalojen (vaimitänenytoli ) vaihtaminen ei onnistuisi. :ashamed:

Jossain ompelujutuissa ja semmosissa luotan ehkä liikaaki. Ostelen sitä sun tätä, että vois tehä kaikenlaista, mielikuvat on selkeät, mutta ei se ihan niin sujukaan. :ashamed:

Joissaki asioissa luotan liian vähän...

No esimerkkeinä vaikka rakentaa lipasto tai tehdä räsymatto. Edellisissä esimerkeissä et olisi aiemmin käyttänyt esim tasohiomakonetta tai kangaspuita.

jos se tehtävä ois mieluinen tehtävä, ni ehottomasti itse pitäis kokeilla.

Esim. nyt meil ois edessä El Caminon sisustan uusiminen eli verhoilua. Oon kotona joskus sohvaan ommellu päälliset ja yhteen työtuoliin tein tekonahkapäällisen, mut auton istuimet ja muu, eli seinät, ovet, katto ym. ym., ni miun pitäis hoitaa. Ikinä en oo semmosta tehny. Tänää mies kantoi toisen istuimen sisälle, et pääsen ottelemaan mittoja, jotta päästään kangaskauppaan ja sit ei kun hommiin. Mies jo meinas alkuun, et ostettais uudet päälliset, mut saadaanpahan ainakin muukin verhoilu samoista matskuista ku tehään itse.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
No esimerkkeinä vaikka rakentaa lipasto tai tehdä räsymatto. Edellisissä esimerkeissä et olisi aiemmin käyttänyt esim tasohiomakonetta tai kangaspuita.

Jaa tota, kun kumpaakin on tehny, on vaikea olla puolueeton :whistle:

Joku muu?

:xmas:

Hei, en oo IKINÄ nyplän pitsii ja se näyttää hauskalta, MUTTA tiiän etten sais kun solmukasan aikaseks. :wave: :whistle:

ja jos auton moottori pitäis purkaa, se onnais, mutta kokominen ei :laugh:

Kelpaako esimerkis? :D

Lisätään vielä, että sulla olisi visio, millaisen haluaisit, mutta sellaista et ole joko valmiina löytänyt tai sitten sellainen olisi sen verran kallis, että nuukuus iskisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Jaa tota, kun kumpaakin on tehny, on vaikea olla puolueeton :whistle:

Joku muu?

:xmas:

Hei, en oo IKINÄ nyplän pitsii ja se näyttää hauskalta, MUTTA tiiän etten sais kun solmukasan aikaseks. :wave: :whistle:

ja jos auton moottori pitäis purkaa, se onnais, mutta kokominen ei :laugh:

Kelpaako esimerkis? :D
Kelpaa :D

Lisätään vielä, että sulla olisi visio, millaisen haluaisit, mutta sellaista et ole joko valmiina löytänyt tai sitten sellainen olisi sen verran kallis, että nuukuus iskisi.

Sitten yrittäisin itse. Huonostihan siinä miun kärsivällisyydellä kävisi kuitenkin mutta voisin yrittää =)

Kyllä luotan :D Siskolle tein akoinaan Gothic Lolita-mekon rippijuhliin, enkä ikinä ollu tehny mitään korsettimekkoa. Kaupoista ois valmiinakin löytyny, mut ku sisko pyys, ni pakkohan se oli tehdä :)

Lipastoa en kyllä osais rakentaa, mutta hiomakonetta ja kangaspuita on käyttänyt ihan menestyksellä. =)
Muoks. Virkkaaminen on melkoista tuskaa. Mä en tajuu niitä ohjeita. :ashamed:

Minulla on semmoinen projekti nyt, joka nimenomaan perustuu mielikuviin, ei semmoista varmaan voisi ostaakaan. Kudon pieniä neulelappuja, joista on tarkoitus sommitella torkkupeitto, tuskin kukaan semmoisia myykään*nauraa* Mutta katsotaan nyt mitä siitä tulee, kunhan saan lappuja tarpeeksi, kokeilen miten ne liitän yhteen, virkkaamalla vai ompelemalla, millainen taustapuoli ja miltä koko hökötys sitten näyttää!

Juu, luotan. Ja tehdessä oppii :) Mä ostin huutiksesta käyttämättömän kulmahiomakoneen, kun ajattelin että sillä olis vielä tulevana kesänä käyttöä vaikken ole koskaan sellasta käyttänyt. Aikomus olis vähän nikkaroidakin jotain, silläkin uhalla että pieleen menee :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Minulla on semmoinen projekti nyt, joka nimenomaan perustuu mielikuviin, ei semmoista varmaan voisi ostaakaan. Kudon pieniä neulelappuja, joista on tarkoitus sommitella torkkupeitto, tuskin kukaan semmoisia myykään*nauraa* Mutta katsotaan nyt mitä siitä tulee, kunhan saan lappuja tarpeeksi, kokeilen miten ne liitän yhteen, virkkaamalla vai ompelemalla, millainen taustapuoli ja miltä koko hökötys sitten näyttää!
Mä mietin lampunvarjostinprojektin aloittamista. Kaupasta löysin kyllä lamput, jotka vastaisivat noin 80%:sti toivettani. Mutta se 20% puuttuu. Tiedän täsmälleen, millaiset lamput haluaisin. Nyt mietinkin, osaanko tehdä sellaiset :/ Kyllä mä jonkinlaiset lampunvarjostimet aivan varmasti saisin aikaiseksi, mutta kävisikö niin, että ne vastaisivat toiveitani vain 60%:sti...eli koko homma olisi ollut ihan turha ja menisin sen jälkeen ostamaan kaupasta ne 80%:t lamput.

Mä mietin lampunvarjostinprojektin aloittamista. Kaupasta löysin kyllä lamput, jotka vastaisivat noin 80%:sti toivettani. Mutta se 20% puuttuu. Tiedän täsmälleen, millaiset lamput haluaisin. Nyt mietinkin, osaanko tehdä sellaiset :/ Kyllä mä jonkinlaiset lampunvarjostimet aivan varmasti saisin aikaiseksi, mutta kävisikö niin, että ne vastaisivat toiveitani vain 60%:sti...eli koko homma olisi ollut ihan turha ja menisin sen jälkeen ostamaan kaupasta ne 80%:t lamput.

Tästä juteltiinkin. Luulen, että onnistuisit hyvin *hymyilee*

Yhteistyössä