G: Kuinka paljon äiteillä ns. omaa aikaa?

No sillon ku laps menee nukkumaan. Yksi lapsi, 2v. Eli riippuen kuinka kauan jaksan ite valvoa niin 0-4h per ilta. Tosin sillon ku on koulua niin ei vissiin lasketa ns omaksi ajaksi ku teen kouluhommia sitten iltasin :p Paitsi viikonloppusin.

Nalletar
Meillä on kaksi lasta 4v ja 2v. En mä tunneissa tiedä paljonko omaa aikaa on, mutta ehdin yleensä hyvin käymään salilla ja oleen omissa menoissani. Enemmän kulkemisia rajoittaa 2-vuorotyö kun lapset. Mies on paljon lasten kanssa. Tosin se on välillä työmatkoilla ja silloin ei sen kummempaa omaa aikaa ole, vain työt & lapset. En mä nyt niin kamalasti ole omaa aikaa kaivannut. Nelisen vuotta olin kotiäitinä ja silloin kyllä olin tarkka että on omaakin aikaa.

Lex
No periaatteessa mahdollisuus aina kun mies on vapaalla, käytännössä ei ole juuri paikkaa minne kotoa viitsisi lähteä joten vähäiseksi se oma rauha jää.

Vähän pitäisi jaksaa lähteä johonkin harrastuksiin, nyt kun vauva saa jo lisämaitoa niin jopa ehtisikin :xmas:

vieras
Mulla lapset 12 ja 8 -vuotiaat, ja omaa aikaa on monta tuntia joka päivä. Kummallakin omat kaverit, joiden kanssa ovat, joten mä saan tehdä oikeestaan mitä huvittaa ja mennä salillekin milloin haluan. Osaahan nuo olla jo kahdestaan ja yksistäänkin kotona.

tr
Mulla on iltasin ku vauva nukkuu, öisin ku mies pitää unikoulua. Sit sillon tällön pääsen kavereiden kans. Ja mies hoitaa kyllä jonkun verran. Ja mummi ja pappa hoitaa kun kehtaa/raaskii vaan viedä, eli hyvin on mulla omaa aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
No sillon ku laps menee nukkumaan. Yksi lapsi, 2v. Eli riippuen kuinka kauan jaksan ite valvoa niin 0-4h per ilta. Tosin sillon ku on koulua niin ei vissiin lasketa ns omaksi ajaksi ku teen kouluhommia sitten iltasin :p Paitsi viikonloppusin.

kyllä mä lasken opinnot omaksi ajaksi, on se sen verran mielusta hommaa :D mutta nyt näin kesällä omaa aikaa on lähinnä sillo ku lähen lenkille.
Ai niin ja 2 lasta, 4,5v ja 3v. Toinen jollain mittapuulla erityislapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja Edna Birch:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:

kyllä mä lasken opinnot omaksi ajaksi, on se sen verran mielusta hommaa :D mutta nyt näin kesällä omaa aikaa on lähinnä sillo ku lähen lenkille.
Ai niin ja 2 lasta, 4,5v ja 3v. Toinen jollain mittapuulla erityislapsi.
No riippuu væhæn :D Opiskelen siis vielæ lukiossa, 95% kaikesta sellasta ettø HOHHOIJAAA.... Jos on matikkaa tai fysiikkaa niin voi olla ihan kivaa :saint:

Joka päivä monta tuntia sen jälkeen kun lapset menee nukkumaan. Nyt kesällä sitten on sellainen 1,5-2h/viikko kun menen johonkin tanssi-/jumppatunnille. Kaksi kertaa on lapset olleet mummilassa yön, eli yhden vuorokauden kaiken kaikkiaan, kovasti toivon että tästä tulee pysyvä käytäntö. :) Lapset siis 3v ja 4v.

Turkilmas
En mä osaa omaa aikaa edes kaivata, eli eipä pahemmin. Paitsi että tykkään kyllä valvoa iltaisin pidempään kun kaikki on nukkumassa. Toki saisin omaa aikaa jos sitä vaatisin. Tykkään kuitenkin olla perheen kanssa.

Tosi vähän, iltaisin kolmisen tuntia ja siinäkin tietty mies seurana ja mummolassa yön lapset ehkä kerran 2-3:ssa kuukaudessa jolloin me voidaan olla myös kahdestaan mut ihan yksin en saa olla juurikaan.

Yhteistyössä