G: Kuinka monennesta inssistä pääsit läpi?

Ihmiset oppivat asioita eri tahtiin. :) Esim. minun kohdallani ne ensimmäistä inssiä edeltäneet ajotunnit eivät todellakaan riittäneet. Onneksi inssien jälkeen tuli lisätunteja. Ihan kivasti kyllä meni kesätyörahoja autokoulun käymiseen. Minunkin mielestäni kaikki kaahaajat ja turhien riskien ottajat ovat paljon vaarallisempia liikenteessä kuin varovaiset kuskit. =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nää nyt on niin idiootteja juttuja taas vertailla. On vähän eri asia ajaa perähörkkölässä melkein yksin kuin Helsingissä ruuhkassa se inssi. Kolmannella meni juu.

Tää on kyl ihan totta, että perähikiässä on inssi paljon helpompi suorittaa kuin Helsingissä (itse suorittanut pienemmässä kaupungissa onneksi). Ja riippuu myös paljon inssistä itsessään, toiset vain ajelevat pikkuteitä ja parkkeeraavat ainoastaan katsastuskonttorin pihaan (kuten minä), mutta toiset ovat joutuneet paljon vaikeampiinkin tilanteisiin.

Mutta kuitenkin jos niitä inssejä on 6 tai 11, niin jostainhan se johtuu ja vaikka ajamalla oppii juu, niin kaikki ihmiset ei välttämättä opi koskaan. Kyllä sen 6 inssin jälkeen ainakin pitäisi jo inssiukkelin osata sanoa, kannattaako enään seuraavia inssejä yrittääkään.

Ekalla inssi että kirjalliset.

Nää nyt on niin idiootteja juttuja taas vertailla. On vähän eri asia ajaa perähörkkölässä melkein yksin kuin Helsingissä ruuhkassa se inssi. Kolmannella meni juu.
Voi niitä kyllä vertailla, samoja asioita niissä silti vertaillaan, ts kevyenliikenteen seuraaminen, parkkeeraaminen, yms. Tottakai Helsingissä, varsinkin ruuhkassa, on enemmän pysähtymisiä, liikkeelle lähtöjä, ja liikenteen seuraamista, mutta ei se mitään ydinfysiikkaa ole. (Juu, itse ajoin inssin Helsingissä ).

Alkuperäinen kirjoittaja Mies:
Alkuperäinen kirjoittaja autokoululainen:
Parin viikon päästähän sen näkee.. Peukut pystyyn, että menee ensimmäisellä kerralla :)
Noin epävarmalla asenteella et korttia ansaitsisi.
:LOL: Kaikenmaailman ääliöitä ja provoajia.
Täältä saat ne peukut d:)b

Ja juu, itse olen päässyt sekä kirjallisen että inssin ekalla läpi, mutten silti kuvittele että ihmisessä olisi jotain vikaa jos pomppaa. Se voi pompata niin pikkujutusta. Myönnän kyllä että se 10. kerta minuakin jo epäilyttäisi, mutta pari kertaa saattaa pompata ihan helposti sellaisista pikkuvirheistä mitä kortilliset ajajat tekevät päivittäin.

Ja jännittäminen tekee paljon. Siis onko vaikea kuvitella, että joku joka jännitää paljon ajaa huonommin silloin kun se inssimies siinä hengittää niskaan? Ei se huonoa kuskia tee eikä automaattisesti ole paska kaikissa yllättävissä tilanteissa. Se on se suorituspaine. Onko se kovakin suorituspaine kun auto tulee täysillä päin liikenteessä? Ihan eri jännittämisestä nyt kyse.

vieras
Ja jatkossa eri asia ajaakin siellä Helsingissä, joten siihenpä on hyvä oppia jo heti alkuun.

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Kyllä se on niin, että jos ei inssistä pääse ekalla kertaa läpi, niin sellaiselle ei ikinä pitäisi myöntää ajokorttia.
Ihan rauhassa, mullekaan oo mitään koskaan sattunu liikenteessä vaikken ekalla läpässytkään. Moni ekalla menny tuola törttöilee ja kortti lähtee melkein samantien.

kirjallinen
ekasta ja inssi tokasta. Ja se jännittämisen määrä oli ihan tolkuton. Varmaan A4-kokoiset hikilaikut kainalossa ja siinä ei varmaan AXEsta olis ollut apua. Tuskanhiki kirpoili otsalla. Ajoin kortin kun olin 19v ja nyt ikää on noin 20v enemmän. Ja vieläkin ajan ehdottomasti parhaiten yksin. Ihan tuttukin kyytiläinen hermostuttaa jostain ihmeen syystä...

Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Alkuperäinen kirjoittaja Mies:
Alkuperäinen kirjoittaja autokoululainen:
Parin viikon päästähän sen näkee.. Peukut pystyyn, että menee ensimmäisellä kerralla :)
Noin epävarmalla asenteella et korttia ansaitsisi.
:LOL: Kaikenmaailman ääliöitä ja provoajia.
Täältä saat ne peukut d:)b

Ja juu, itse olen päässyt sekä kirjallisen että inssin ekalla läpi, mutten silti kuvittele että ihmisessä olisi jotain vikaa jos pomppaa. Se voi pompata niin pikkujutusta. Myönnän kyllä että se 10. kerta minuakin jo epäilyttäisi, mutta pari kertaa saattaa pompata ihan helposti sellaisista pikkuvirheistä mitä kortilliset ajajat tekevät päivittäin.

Ja jännittäminen tekee paljon. Siis onko vaikea kuvitella, että joku joka jännitää paljon ajaa huonommin silloin kun se inssimies siinä hengittää niskaan? Ei se huonoa kuskia tee eikä automaattisesti ole paska kaikissa yllättävissä tilanteissa. Se on se suorituspaine. Onko se kovakin suorituspaine kun auto tulee täysillä päin liikenteessä? Ihan eri jännittämisestä nyt kyse.
Mulla oli just noin, jännitys niin ankara että tein pari typerää mokaa. En mitään vaarallista mutta tietyistä pakko pompata. Ei mulla oo koskaan ollu ongelmia sittemmin olla kuskina. Ja inssi pariin kertaan uusiksi meni.

Yhteistyössä