G: Kuinka monella täällä on huononäkö?

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Molemmat silmät -2,5. Kotona käytän silmälaseja, urheillessa ja edustaessani itseäni ulkomaailmassa kertakäyttöpiilolinssejä. Olen harkinnut laserleikkausta minäkin, mutta tuo Rukoilijasirkankin mainitsema hämäränäköasia mietityttää. Olen kuullut tuosta pienestä ongelmasta muiltakin.
Siis mulla sen takia parani hämäränäkö tai ei ainakaan huonommaksi mennyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Molemmat silmät -2,5. Kotona käytän silmälaseja, urheillessa ja edustaessani itseäni ulkomaailmassa kertakäyttöpiilolinssejä. Olen harkinnut laserleikkausta minäkin, mutta tuo Rukoilijasirkankin mainitsema hämäränäköasia mietityttää. Olen kuullut tuosta pienestä ongelmasta muiltakin.
Siis mulla sen takia parani hämäränäkö tai ei ainakaan huonommaksi mennyt.
Näinkin päin voi siis käydä? Olen kuullut vain vastakkaisista tapauksista. Eräälle ystävälleni esimerkiksi autolla ajaminen hämärässä on hankalaa tuon hämäränäköongelman vuoksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mustapantteri:
Mulla rillit, ja jotain -7 :whistle: :ashamed: Että sokia kun myyrä B) :LOL: Pitäs varmaan leikkaukseen mennä, inhoan rillejä, piilareita en oo koskaan kokeillu..
mulla samat miikat ja piilareita käytän, inhoon rillejä :x nekin kyllä käytännön syistä löytyy. leikkaus ois jees jos ois rahnaa.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Molemmat silmät -2,5. Kotona käytän silmälaseja, urheillessa ja edustaessani itseäni ulkomaailmassa kertakäyttöpiilolinssejä. Olen harkinnut laserleikkausta minäkin, mutta tuo Rukoilijasirkankin mainitsema hämäränäköasia mietityttää. Olen kuullut tuosta pienestä ongelmasta muiltakin.
Siis mulla sen takia parani hämäränäkö tai ei ainakaan huonommaksi mennyt.
Näinkin päin voi siis käydä? Olen kuullut vain vastakkaisista tapauksista. Eräälle ystävälleni esimerkiksi autolla ajaminen hämärässä on hankalaa tuon hämäränäköongelman vuoksi.
Mulle tehtiin lasik-leikkaus ja siinä mitattiin tarkasti mun silmän linssin muoto, jonka epätasaisuudesta johtui se huono hämäränäkö. Näin ollen ne pysty korjata toisista kohtaa enemmän kuin toisista, jotta hämäränäkö ei ainakaan tulis huonommaksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mulle tehtiin lasik-leikkaus ja siinä mitattiin tarkasti mun silmän linssin muoto, jonka epätasaisuudesta johtui se huono hämäränäkö. Näin ollen ne pysty korjata toisista kohtaa enemmän kuin toisista, jotta hämäränäkö ei ainakaan tulis huonommaksi.
Kiitos tiedosta!
Itse asiassa kommenttisi ansiosta laserleikkaus alkoi kiinnostaa minua todella. En oikein pidä silmälasien käytöstä, vaikka nämä minulle sopivatkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mulle tehtiin lasik-leikkaus ja siinä mitattiin tarkasti mun silmän linssin muoto, jonka epätasaisuudesta johtui se huono hämäränäkö. Näin ollen ne pysty korjata toisista kohtaa enemmän kuin toisista, jotta hämäränäkö ei ainakaan tulis huonommaksi.
Kiitos tiedosta!
Itse asiassa kommenttisi ansiosta laserleikkaus alkoi kiinnostaa minua todella. En oikein pidä silmälasien käytöstä, vaikka nämä minulle sopivatkin.
mie pistän kanssa tuon rukoilijasirkan kommentin korvan taa

 
-5,50 ja -3,50 lisäksi vasemmassa hajataittoa 0,75.
Löytyy sekä lasit että piilarit, mutta laseja en juurikaan pidä "julkisesti". Lasit sain 10 vuotiaana enkä käyttänyt ennen kuin oli pakko jatkuvan migreenin takia. Oon inhonnut niitä alusta asti ja inhoan edelleen.

 
Tsydeemi
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
siis mie veän taas pohjat mutta: oikia silimä -11 ja vasen -9,50
Samoilla linjoilla, mulla oikea -9 ja vasen -10,50... Rillit päässä aina, piilaritkin löytyy mut niistä saan aina jonkun tulehduksen tonne yläluomien alle niin käytän vaan pakkotilanteissa (esim.uimahallissa tms). Mä oon niin tottunu rilleihin, et en ajattele niitä ongelmana. Oishan se kyllä ihanaa, jos näkis vaikka sängyssä miehen ilmeet tai onks sillä silmät auki vai kiinni ;)
 
En muista varmuudella lukemia. Joskus 15-17-vuotiaana näkö testattu viimeksi. Silloin taisi olla miinusta 0,5-1,5. Nyt kyllä huonontunu, koska silloin ostetut lasit eivät enää hirveän tarkkaa kuvaa anna. En käytä laseja enää tosin...
 

Yhteistyössä