G: Kuinka kauan ponnistusvaihe kesti?

Alkuperäinen kirjoittaja Riittu:
Oletteko saaneet jotain paperia synnytyksen vaiheista/kestosta? Minä en tiedä miten pitkään synnytykseni kesti. Arvioisin ponnistuksen kestäneen ehkä 20-30 min, mutta mitään dokumenttia mulla ei asiasta ole. Ja mistä vaiheesta synnytyksen katsotaan alkaneen? Että voisin miettiä koko synnytyksen kestoa...
Minä pyysin itse paperit synnytyksestä :) Synnytys katsotaan alkaneeksi kun on säännölliset supistukset.

kysyn tässä välissä
että mikä on ns. riskiraja ponnistusvaiheen kestolle (i.e. pitkittynyt ponnistusvaihe) lapsen kannalta? vai seurataanko vain sydänääniä, ja kertooko normaalit sydänäänet varmuudella että kaikki on OK?

1. 24min kokonaiskesto oli 13h5min (tyttö paino 3460g)
2. 2min kokonaiskesto oli 4h( tyttö paino 3580g)
3. 5sekuntia kokonaiskesto 3h35min (tyttö paino 3900g)
4.9min kokonaiskesto 50min (poika paino syntyessään 4800g)

saas nähä jos tässä raskaudessa loppuun päästään että kuinka nopeeta viides tulee

Yemma
No kestihän se, 40 minuuttia on kestoksi merkattu äitiyskorttiin, lopulta muksu tuli ulos kun toinen kätilö mun mahan päältä runttas. Lääkäri oli myös imukuppeineen valmiina että jollei olisi tuolla ponnistuksella tullut niin seuraavalla olis sitten käytetty sitä. Onneksi ei tarvinut, ei tullut edes "sotavammoja" epparin lisäks.

Niin
Alkuperäinen kirjoittaja kysyn tässä välissä:
että mikä on ns. riskiraja ponnistusvaiheen kestolle (i.e. pitkittynyt ponnistusvaihe) lapsen kannalta? vai seurataanko vain sydänääniä, ja kertooko normaalit sydänäänet varmuudella että kaikki on OK?
Eiköhän siinä seurata sydänääniä ja lapsiveden väriä.

Yhteistyössä