G: Kotityöt

Kuka tekee kotityöt?

• äiti

Ääniä: 3 16,7%
  • isä

Ääniä: 0 0,0%
  • äiti ja isä

Ääniä: 6 33,3%
  • äiti ja lapset

Ääniä: 1 5,6%
  • isä ja lapset

Ääniä: 1 5,6%
  • äiti, isä ja lapset

Ääniä: 7 38,9%
  • lapset

• ei kukaan tai perheen ulkopuolinen

• Äänestäjiä yhteensä
    18
"shihtzu"
Minä joudun kaiken tekemään ihan itse. Lapsista ei vielä ole paljoakaan apua, ne enempikin sotkevat tai siis tuo esikoinen tällä hetkellä ja kohta tää toinenkin :)

"Vaimoke"
Minä olen vaimo ja äiti, joten minä tietenkin hoidan kaikki naisten kotityöt. Jos tulee jotain miesten hommia, niin mies hoitaa ne. Aivan yksiselitteisesti näin. Odotamme vain lapsilta, että keräävät leikkinsä aina pois ja hoitavat koulun kunnialla, sillä sehän on se heidän työ. Yksinkertaista. Tarpeen tullen, osaan minäkin hakata naulan seinään ja jos vaikka sairastun niin pahasti, etten kykenisi esim. imuroimaan, niin ei mieheni nyt niin käsi ole, ettei sitä osaisi silloin tehdä.

meillä
yllättävän hyvin jakaantuu. Joko minä, mies tai lapsi imuroi, minä täytän yleensä pyykkikoneen ja tiskikoneen, mies tyhjentää/laittaa pyykit kuivumaan. Mies yleensä viikkaa kuivat pyykit kaappiin. Ruuanlaitto on enimmäkseen minun vastuullani, mutta osaa mieskin kalapuikot paistaa jos nälkä tulee :)

Maksetaan siivooja puoliksi :D

Vaaka keinahtaa vähän mun puolelle, sillä mä hoidan pyykit kokonaan itse - tosin se on vähän oma halukin. Keittiöjutut tehdään aikalailla puoliksi. Ukko taitaa tehdä lumitöitä enemmän.

Äänestyksestä puuttui perhe+ ulkopuolinen.

Viimeksi muokattu:
meillä
jatkan vielä... Miestä häiritsee epäjärjestys enemmän kuin minua, joten hän sitten järjestelee enemmän lehtiä pinoihin, suoristelee mattoja ja keräilee lapsen kanssa leluja.

Mama the strange
Mä pesen pyykit ja pääsääntöisesti teen ruuat. Miehen kanssa yhdessä siivotaan, tiskataan yms tehdään muut kotityöt. Lapsi siivoaa omat jälkensä ja auttaa muissa hommissa kykynsä mukaan.
Mies tekee ns miesten työt, joita toki ei kerrostalossa kauheesti ole (paitsi jotain tietokonejuttuja).

Niin ja miehellä on projekti siivota kaikki kaapit. Mä en siihen osallistu, koska vihaan sitä hommaa.

Keittiönoita
Sulta puuttui vaihtoehto "kaikki perheenjäsenet". Jouduin siis laittamaan "äiti ja lapset", koska muita tässä taloudessa ei asu. Tai no...asuu koira, mutta se ei tee mitään kotitöitä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22018326:
Sulta puuttui vaihtoehto "kaikki perheenjäsenet". Jouduin siis laittamaan "äiti ja lapset", koska muita tässä taloudessa ei asu. Tai no...asuu koira, mutta se ei tee mitään kotitöitä :D
Sun pitää opettaa koirakin hoitamaan osansa kotitöistä. :D Tuon "kaikki perheenjäsenet" olisi toki voinut laittaa. Ei tullut äänestystä laatiessa mieleen

Yhteistyössä