G: Kotityöt ja niiden mielekkyys

"pölypallo"
Suosikkeja: imurointi, lattianpesu, pölyjen pyyhkiminen, wc ja suihkutilojen pesu.

Inhokkeja: kaikki pyykkäämiseen liittyvä, lakanoiden vaihto, tiskikoneen täyttö (tyjennys ihan ok hommaa). Ruuan laittaminen on muuten ihan ok, mutta inhoan sen jälkeistä keittiön siivousta ja astioiden tiskausta ja tiskikoneeseen laittamista.
 
Ennen tykkäsin kotitöistä, rakastan siistiä kotia. Nykyään kotityöt tuntuvat loputtomalta raatamiselta, jonka palkintoa (=siistiä kotia) ei ikinä saavuta. Aina vaan lisää pyykkiä, tiskiä, joka puolelle uudestaan ilmestyviä tavaroita :headwall:
Ja vaikka kuinka raadan, huomenna homma alkaa alusta. Ja aina joku riitelee tai roikkuu lahkeissa kun jotain yrittää tehdä. Elän toivossa että parin vuoden päästä on jo helpompaa..näin kolmen alle kouluikäisen kanssa tämä on kai melko ymmärrettävä vaihe:)
 
"minttu"
Ruoanlaitosta ja leipomisesta en ole ikinä tykännyt, minkä takia meillä se onkin mies, joka enemmän häärää köökin puolella. Siivoamisesta yleensä tykkään, vaikka tietysti siinäkin on ei-millään-jaksaisi -päiviä.
 
Haave Maria ejk.
Kaikkea teen rutiinilla putkeen. Kuulokkeet päähän, pakenen siis musiikkiin ja "siivooja minä" hoitaa hommat näppärästi ja tehokkaasti. Kokatessa olen paikalla (ei kuulokkeita) kun tykkään ruoanlaitosta ja kattauksen tekemisestä.
 
Vihaan ikkunoiden pesua ja imurointia yli kaiken. Myöskään tiskaaminen ei nappaa. Keittiössä viihdyn muuten erinomaisesti ja ruokahuolto onkin kokonaan mun vastuulla kun mies taas hoitaa isommat siivoukset ja itse teen ylläpitosiivoukset joka päivä kuten roskien vienti, pöytien, tiski / työtasojen pyyhintä sekä pyykit.
 
"vieras"
Mä en kans lämpene kaappiin vaatteiden laittamiselle, se on kamalaa. Ja joko vaatteita on liikaa tai kaapit liian pieniä kun ne on aina kuin räjähdyspisteessä. Muutenkin toi tavaroiden säilytystilat ei oo mun vahvuuksiani. :/ Eli ilmeiseti meillä on vain näennäissiistiä ja kaikki kaapit sekasin :D
 
"vieras"
Kaikki on ok hommia. Kaikkee kuitenkin tehtävä joten jos en jostain tykkäis, niin ei varmaan tulis kauheesti tehtyä.

Yleisesti siivous on kivaa, koska sen jälkeen on hyvä mieli ja käden jälki näkyy. Inhoon vaan meidän lattiaa, kun se ei pysy puhtaana ja pesu vie aikaa, 3 kertaa viikossa pitää pestä.
 
"carelia"
Ruuanlaitto on kivaa, jos keittiö on siistissä kunnossa ja siellä ei oo ylimäärästä roinaa (=ei toteudu meillä). Komeroitten siivoaminen/järjestely on kivaa jos on aikaa. Leipominen ok, jos joku siivois jäljet. Kaikki muut kotityöt on sitten enemmän tai vähemmän yök. Joo ja ukko ei tee meillä mitään kotitöitä. Molemmat ollaan töissä, hän tekee vaan useinmiten pitempää työpäivää.
 

Yhteistyössä