G: Kotinne "siisteystaso", lasten lukumäärä ja iät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KoleaQ
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

KoleaQ

Aktiivinen jäsen
13.04.2008
2 781
0
36
Tuntuu loputtomilta nämä kotiaskareet kahden pienen (1v ja kohta 2,5v) lapsen kanssa. Mies on talossa, mutta koska käy töissä ja lisäksi hoitaa kotona ns. miestentyöt, niin en häntä halua patistella kodinhoitoon.

Minulla on pakkomielteenä siisteys ja se näkyy jokapäiväisenä paikkojen hinkkaamisena ja tavaroiden järjestämisenä. Jos osaisin madaltaa tätä itseltäni vaativaa siisteystasoa, pääsisin helpommalla ja olisi enemmän aikaa lapsille ja omalle ajallekin.

Kuinkas muilla, joko olette oppineet ottamaan lunkimmin?

Mulle siisteys ei ole koskaan ollut kovin tärkeää. Tai siis, haluan asua puhtaassa kodissa, mutta järjestyksellä ei ole niin kamalasti väliä. Helpottaa kun lapset kasvavat. :hug: Ja muista, ei kukaan sadan vuoden päästä tiedä kuinka usein imuroit, mutta hyvät muistot voivat elää vielä tuleville sukupolville kerrottuina!

Kyllä mä ainakin olen alkanut ottaa iisimmin. Yritän ajatella, ettei kukaan mulle mitään mitalia tuu antamaan, vaikka koti olisi kuinka tahraton. Samoin ajattelen, että elämä on liian lyhyt käytettäväksi paikkojen puunaamiseen. Hyvin sitä voi olla ja elää vaikka on vähän sotkuistakin. Jos joku kauhistelee, se on hänen asiansa.
T: entinen himosiivooja

jos kylään tulee niin näyttää että olis suht siistiä.. mutta totuus on toinen :D vaatekaapin öattiat tursuaa tavaraa ja imuroin kerran kuussa. tiskaamistakin inhoan. pyykkiä pesen kun on pakko ja illalla ennenkuin käyn nukkumaan järjästelen levällään olevat tavarat.
Mutta siistimpi ihminen olen nyt kuitenkin kuin ennen lapsia :) en tied mistä johtuu.

Niin ja lapsia on kaksi,3v ja 3,5kk ja miestä ei ole auttamassa.

Hallittu kaaos, kodin saa (yleensä ) vartissa siihen kuntoon että kehtaa vastaanottaa vieraita. Siis MÄ kehtaan, joku toinen ei ehkä kehtaisi.
Lapsia kaksi, 2½ v ja 4½ v.

On ihan perussiistiä ja etenkin puhtaus on mulle siisteyttä tärkeämpi juttu, eli lelut saa lojua ajoittain. Itse en henkilökohtaisesti siedä lainkaan epäjärjestystä, olen tosi tarkka kaikessa, että mukit on kaapissa tietyssä rivissä jne. Mutta mutta, tämä kun ei ole mun koti yksinään, niin en voi kuin kestää ja joustaa. :D
Niin ja ne lapset 17, 15, 14, 11, 7, 5 ja vajaa 3 v.

Siistiä on, eilen siivosin mutta silti vasta nyt sain aamupuuhien jalkeen laatikon uuniin. Järjestelen paikkoja ja pölyjä pyyhin ahkeraan, imutoin ja tavarat oltava paikoillaan.
Kotona enää esimurkkukuopus ja kissanpentu joka kanssa teettää hommaa.

Lapset 1,5v. 3v, 4v ja 5v
Toisinaan on jopa siistiä ;)
Siivoilen kokoajan mutta se on vähän niinku vetelis veteen viivoja.
Lelut ei niinkään haittaa minua vaikka ovatki levällää mutta jos muuta romua ja murua on niin ne ärsyttää.
Nytki olen aamulla imuroinu mutta sais ottaa jo uudestaan imurin käteen.

mä olen sellainen että mua ei haittaa vaikak kämppä kaaos.kun on puhdasta.
Mies käy yhtä lailla töissä kuin minä mutta hän siivoaa enemmän vielä miesten töiden lisäksi, koska häntä ahdistaa sotku.

minä taas kun siivoan teen suursiivouksen.mies järjestelee kokoajan. sitä ahdistaa lelut lattiolla kun mua ei haittaa yhtäään.

Mutta uskon kanssa että tästä helppaa kun lapset kasvaa ja noi lelut katoo ja osaa siivota jälkensä

niin ja lapset 6v ja pian 3v

Kyllä meillä on siistiä kaikkialla muualla paitsi lastenhuoneissa on leluja levällään yleensä. Siistiä meillä on oikeastaan aina. Mulla on tapana laittaa esim. tiskit HETI ruuan jälkeen pois, siis tiskikoneeseen ja muutenkin kaikki kaappeihin, mä inhoan sitä että on kaikki rojut ja leipäpussit ym. pitkin pöytiä...
Niin, mulla siis 10 v kaksoset, 5 v poika ja poikavauva.

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
En ole oppinut ottamaan lunkimmin, eikä kyllä mieskään. :D Molemmilla meillä on pakkomielteenä siisteys ja puhtaus.. :whistle: :D
Tytöt on 8v ja kohta 2v.

näin myös, mutta tänä aamuna siivot vielä tekemättä :ashamed: kun vauva on tänään sylivauva.. lapset 8v, 2v3kk ja 10kk

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Hallittu kaaos, kodin saa (yleensä ) vartissa siihen kuntoon että kehtaa vastaanottaa vieraita. Siis MÄ kehtaan, joku toinen ei ehkä kehtaisi.

Kuin myös, no siihen järkkäilyyn ennen vieraiden tuloa taitaa kulua puolisen tuntia kun tiskipöydän siistiminen vaatii vähän enempi aikaa ;) Lapset 1v10kk, 4,5v ja 7v

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

Näin meilläkin noin suurinpiirtein ja lapset 3kk ja 1,5v

Mä imuroin vakituisesti pari kertaa viikossa, pyykin pesen kerran viikossa. Mä en vaan jaksa koko aikaa olla puunaamassa tätä huushollia. Mun mielestä saa näyttää siltä että asutaan, täällä on kyllä välillä aikamoinen kaaos varsinkin neidin huoneessa mutta muissa huoneissa pystyn laittaa paikat kondikseen hetkessä jos tulee vieraita kylään mutta ei toi siivoaminen mulla mikään pakkomielle ole. Ja kun on elukkakin talossa (tarkotan kissaa) niin karvaa on vaikka kuinka imuroisi päivittäin.

Yhteen väliin tuppas siivoamiset jäämään vähälle ( ei vaan ollu aikaa tai jaksamista ), mut sit oli kauhee homma aina alottaa se siivous ja saada siistiä :/

Nyt kun ylläpitää perussiisteyttä (joka päivä imuroin + viikkosiivous ) , on huomattavasti helpompaa pitää koti siistinä, eikä siihen mene 2 päivää putkeen. Eikä oo koko ajan huono omatunto, ku pitäs siivota :D

lapset 10v, 3v ja 2x 2 v

Sotkusta saa olla muttei likaista.
Eli ei ole likaista :D
Olkkarissa näyttäs tällä hetkellä olevan toukan lattiapeitto ja kimble + jotain mun sotkuja :D
Imuroin joka päivä, vähän pakkokin...
Perusjutut aina joka päivä, pyykinpesu, astiat, tasojen pyyhkimiset ym.
Kun mies on kotona ni sitte suurempi siivous, kun vahtii pikku herraa joka onkin lievästi reurankipeä :D
Ihan siistiä siis on! Ja lapset 7v 5v ja 4kk

Yhteistyössä