G: Kotidopplerista

Pientä galluppia laitan pystyyn :D

Eli minkä merkkinen doppleri sinulla on?
Milloin ja mistä kohalta kuulit sydänäänet ensimmäisen kerran?
Miten kuvailisit ääntä?
Mikä asento on paras kuunnella, selinmakuulla jalat suorina vai polvet koukussa?


Mistä erotat ettei äänet oli esim. istukan virtaukset tai nivusvaltimon syke?

Itsellä doppleri ja en millään löydä ääniä, kuulen vain ilmeisesti nivusvaltimon sykkeen, kun se löytyy aina tuolta oikealta puolelta läheltä suoliluuta. Ääni on sellainen "viuh viuh viuh" ja moni on sanonut, ettei tuo ole vauvan syke. :headwall:

Kiva, jos joku jaksaa vastata :saint:
 
Mulla on laitteena AngelSounds, viikolla 15 kuului syke. En ennen kyllä testaillutkaan. Parhaimmin saan kuulumaan, kun olen makuulla jalat suorina. Joka kerta sykettä ei löydy, mutta toisella kertaa löytyy taas ihan helpolla. Ääni on just tuommoista viuh, viuh, viuh. Ja sitten kun kuuluu oikein selvästi, niin sit on semmoista kop, kop, kop =)

Kyllä mä oon tulkinnut, että nuo molemmat äänet tulee vaavilta. Samanlaista ääntä kerran neuvolasta olen kuullut. Oman sykkeen erottaa helposti, tunnustelee omaa sykettä ja kuuntelee samanaikaisesti, paljon hitaampi tahti kuin vauvalla =) Syke on löytynyt joko molemilta sivuilta, aika alhaalta taikka sitten ihan navan alapuolelta. Syke on ollut jotain 140-160 välillä.

Monesko viikko sulla on menossa? Sekin voi vaikuttaa sykkeen kuulumiseen.

päpsy ja papu 19+1
 
Angel sound doppleri on mullakin, ekaa kertaa kuulin äänet 9+ viikoilla ja se kuulu tolta häpyluun vierestä tosi alhaalta, vahingossa mä sen oikeestaan löysin ees, se kuulostaa pikku höyryveturilta, syke on ihan selkeesti todella paljon omaa vauhdikkaampi enkä oo kyl saanu sitä viuh ääntä ku omasta sykkeestäni, vauvan syke kuuluu pompotuksena.. :heart: Kannattaa käydä kuuntelee youtubesta niitä jos ekaa kertaa leikkii koti dopplerilla, niin mäkin tein niin tiesin mitä ettiä... :)
 

Yhteistyössä