G: Koiraihmiset, menettekö aina koiran kanssa kylään?

  • Viestiketjun aloittaja kysymys kaksi
  • Ensimmäinen viesti
"Emäntä"
Mä en ole koiraihminen mutta meille ei ole yhdelläkään nelijalkaisella mitään asiaa. Yksikään kaveri ei ole milloinkaan edes yrittänyt tuoda koiraansa, kissaansa, lemmikkirottaa, marsua tms mukaan. Miksi pitäisi? :eek:
 
[QUOTE="Emäntä";22049739]Kertokaahan mulle miksi koira pitäisi raahata mukaan?[/QUOTE]

Silloin jos vieraaksi kutsuja on joku koiraihminen joka haluaa samalla seuraa omalle koiralleen?

Tai muuten sattuu tykkäämään tuosta eläimestä ja haluaa nähdä myös sitä.
 
kuriton kakara
Koirat pysyy kotona ellei ole joku erityinen syy. Jos kasvattaja haluaa nähdä koiraa. Jos perheessä koira ja tahtovat koiran oman koiran kanssa tarhaan leikkimään ja riehumaan jne..
Yhden perheen luona koiramme ovat aina mukana, koska itse käskevät aina ottamaan koirat mukaan.
Eli ellei syytä ole, koirat jää kotiin.
 
"Emäntä"
Silloin jos vieraaksi kutsuja on joku koiraihminen joka haluaa samalla seuraa omalle koiralleen?

Tai muuten sattuu tykkäämään tuosta eläimestä ja haluaa nähdä myös sitä.
Varmaan joo tollaisissa tilanteissa. Mutta jotenkin sain sen käsityksen että koira otettaisiin automaattisesti mukaan. Tuskin "aina" tehdään vierailut koirakaverin luokse? :D
 
"vierailija"
b)
Koira otetaan mukaan minun vanhemmilleni mennessämme ja anoppilaan, silloin kun miehen sisko ei ole tulossa (on allerginen) Kavereilla kyläillessä koira otetaan mukaan sopimuksen mukaan. Jos käymme kotipaikkakunnallani, koira kulkee mukana niihin paikkoihin, joihin se on tervetullut ja odottelee vanhempieni luona, jos kyläpaikkaan ei koiraa haluta. Nykyisellä asuinpaikkakunnalla, koira odottelee kotona, jos sitä ei ole erikseen pyydetty mukaan. Eräs ystävä pyytää ottamaan koiran heille kyläilemään, koska se on hyvin koulutettu ja lapsirakas ja ystäväni haluaa totuttaa poikansa koirien seuraan.
 
"Hmm"
Niin, kun käytte vieraisilla otatteko koiran mukaan?
a) ei koskaan
b) joskus
c) aina, jos sitä ei erikseen kielletä
d) aina, tai ei vierailla
Tuossa ei ole mulle sopivaa vaihtoehtoa.
Yksi kyläpaikka on, johon koiran otan aina mukaan. Koiran sinne vieminen on ihan sallittua, kuinkas muutenkaan. Muualle kylään en koiraa ole lähtenyt viemään, vaan kotona on ollut sen ajan.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44v;22049784:
Meillä on useampi koira niin ei sitä viitsi koko lauman kanssa kyläillä ja kun tuttavillakin on koiria niin ei siitä mitään tulisi.
Mulla ei ole kuin yksi isohko koira, mutta en mä ole sitäköään viitsinyt ottaa kylään mukaan. Ja sen jälkeen, kun lapseni olivat ekaluokkalaisia, en ole ottanut aina mukaan heitäkään.
 
No meidän koira on mukana nykyisellään vain äärimmäisen harvoin, se on jo kymmenenvuotias eikä tosiaankaan nauti vieraissa paikoissa olostaan, vaan stressaa. Se on myös aika iso otus (rottweiler), joten ihan jo senkin takia. Mun mielestä koiran pitää osata olla yksin kotona, eikä koira ole siinä määrin perheenjäsen, että sen ylipäätään edes pitäisi päästä joka paikkaan mukaan.
On kuitenkin pari kyläpaikkaa jonne koirakin on toivottu vieras, sinne sitten mukaan pääsee.
 
"minä"
ei otettu koiraa mukaan kyläilemään muutakuin veljen luo ja joskus anoppilaan. meille ei koira vieraat ole tervetulleita, ihan jo oman turvallisuutensa takia. kissat ei koirista tykkää, ne antavat mielellään koiralle kynttä kun liian lähelle tunkevat
 
hp
vain silloin otan, kun sitä erikseen pyydetään kylään.
Minun mielestäni koirat/kissat eivät kuulu mukaan joka paikkaan, eikä koiria tarvitsisi viedä kaikkiin ulkoilmatapahtumiinkaan.
 
"shihtzu"
en ota, ei noita kaikkia voi edes kerralla ottaa mukaan, kun tuo vanhin ei tule noiden nuorempien kanssa toimeen ja toisekseen miksi minä noita koiria raahaisin kylään mukaan. Porukoille otan joskus jonkun mukaan, jos on jokin syy siihen, esim. pestään siskon kanssa joku noista, kun en yksin ehdi tai ollaan menossa eläinlääkäriin tai jotain.
 
"juu"
En koskaan ota mukaan vierailuille ym ystäville jne. Mutta kun lähdemme kotiseutuville, niin koirat tietysti tulevat mukaan ja ovat tervetulleita. En ees viittis viedä ystäville koiria mukaan, kun ne kuitenkin tiputtelee karvoja ja hilsettä ym.
 

Yhteistyössä