G:Kivuliain/karmein tutkimus- tai hoitotoimenpide, jossa olet ollut?

  • Viestiketjun aloittaja utelias vili
  • Ensimmäinen viesti
pink
Kouluavustaja käytti mua hyväkseen 13 vuotiaana. Sain kondylooman ja muutoksia kohdunkaulaan. Ne poltettiin pois kun olin 14. Vihaan vieläkin gynetutkimuksia ja kävin pelkosektiossa :(
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mätäpaiseen puhkasu/sen yritys kurkusta. Yksi piti päästä kiinni ja toinen sorkki kirurginveitselllä kurkkuun.
Miten pysyit paikallas? Mua olis tarvinnu pitää ainaki 5 ja sen lisäksi laittaa kunnon mömmöt että olisin ihan pihalla... en vois ikinä kuvitella että antaisin kenenkää sörkkiä kurkkuuni...
Ne sai hyvän otteen kun istuin sellasessa tuolissa ja kieli pidettiin alhaalla ja suu auki sellasella metalli"lastalla". Aivan hirveetä kidutusta. Mutta eipä siinä paljon vaihtoehtojakaan ollu. Nyt jos uudestaan joutuisin, niin osaisin vaatia jotain tainnuttavaa. Sillon olin ollu syömättä ja juomatta pari päivää, joten olin aika pihalla... Mutta uuteen avausyritykseen en suostunut, vaan seuraavana päivänä paise leikattiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:
Kanyylin laitto, viisi kertaa sitä yritettiin ennenkuin kuudennella kerrralla onnistui. Se oli yhtä tuskaa.
Mulle yritettiin laittaa sitä kanssa aika monta kertaa, ennen kuin onnistuivat. Eivät meinanneet löytää verisuonia enää ollenkaan. :eek:
Juu sama mulla, vaikka sanoin hoitajalle voitko pyytää lääkärin paikalle. Sanoi vaan:"Anna mä vielä yhden kerran kokeilen.." Siinä alkoi jo näkymään tähtiä. Tuo tapahtui synnytyksen jälkeen verensiirrossa, menetin verta 1,5 l.
 
a
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mätäpaiseen puhkasu/sen yritys kurkusta. Yksi piti päästä kiinni ja toinen sorkki kirurginveitselllä kurkkuun.
Miten pysyit paikallas? Mua olis tarvinnu pitää ainaki 5 ja sen lisäksi laittaa kunnon mömmöt että olisin ihan pihalla... en vois ikinä kuvitella että antaisin kenenkää sörkkiä kurkkuuni...
Ne sai hyvän otteen kun istuin sellasessa tuolissa ja kieli pidettiin alhaalla ja suu auki sellasella metalli"lastalla". Aivan hirveetä kidutusta. Mutta eipä siinä paljon vaihtoehtojakaan ollu. Nyt jos uudestaan joutuisin, niin osaisin vaatia jotain tainnuttavaa. Sillon olin ollu syömättä ja juomatta pari päivää, joten olin aika pihalla... Mutta uuteen avausyritykseen en suostunut, vaan seuraavana päivänä paise leikattiin.
Argh, puistattaa jo ajatuskin. Mä vaatisin kyllä heti leikkausta tai ainaki tajun kankaalle vievää tainnutusta. Saisin paniikkikohtauksen viimeistään sitte ku alkaa tunkea suuhun tavaroita.
 
älä taruja kerro
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Mulle veripaikan laitto ei sattunut yhtään. Se päänsärky oli niin helvetillistä ettei mikään tuntunut missään siihen verrattuna :kieh:
Mulla siinä sattui se, kun joutui menemään siihen kippura-asentoon, kun mulla oli päänsäryn ohessa niin järkyttävässä krampissa yläselkä, etten yksinkertaisesti päässyt siihen asentoon, kunnes laittoivat tujut annokset oxanestia suoneen, sen jälkeen ei muistikuvia..
Mä muistan vaan päänsäryn, jonka ansiosta en voinut olla pystyasennossa ollenkaan. Eräänä jouluaattona kävin veripaikalla.

Lisäksi muistan sen, että heräämössä oli hiton kylmä.
Eihän siinä heräämössä olla, paikallaan vain sängyssä puoli tuntia.
 
iines
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:
Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:
Kanyylin laitto, viisi kertaa sitä yritettiin ennenkuin kuudennella kerrralla onnistui. Se oli yhtä tuskaa.
Mulle yritettiin laittaa sitä kanssa aika monta kertaa, ennen kuin onnistuivat. Eivät meinanneet löytää verisuonia enää ollenkaan. :eek:
Juu sama mulla, vaikka sanoin hoitajalle voitko pyytää lääkärin paikalle. Sanoi vaan:"Anna mä vielä yhden kerran kokeilen.." Siinä alkoi jo näkymään tähtiä. Tuo tapahtui synnytyksen jälkeen verensiirrossa, menetin verta 1,5 l.
PAkko sanoa, että vähällä olette selvinneet jos kanyylin laitton on ollut pahinta :)
 
Ei kun nyt mä keksin. :eek: SE KORVAN TUUBITTAMINEN!!! |O |O Se sattui enemmän kuin se synnyttäminen, ihan karmeaa. Ja se lääkäri vaan tokaisi mulle, että ei tää mikään itku asia ole! Ja hetkeä myöhemmin kysyi hoitajalta minuun viitaten että vieläkö hän itkee? :| :'(
 
piikkejä kammoksuva
Alkuperäinen kirjoittaja H:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja H:
Sonosalpingografia jonka sössi epäpätevä lääkäri. Paljon verta ja melua tyhjästä. Ultraamalla olisi selvinnyt että kohdunkaula on kiero kun korkkiruuvi. Siitä vaan yritti survoa ja luovutti viimein kun sh vieressä katseli menoa ja sanoi että ehkä on aika lopettaa...
Mikä se on? Tuollaisesta grafiasta en oo kuullutkaan.
Kohtuonteloon laitetaan varjoainetta tai natriumkloridia ja ilmaa, jonka jälkeen kohtua ja munanjohtimia voidaan tarkastella ultraäänellä mahdollisten tukosten havaitsemiseksi.
Tätä siis yritettiin.

Tuon tyylinen varmaankin tehtiin kun tutkittiin voinko saada sterilisaation purun. Epämiellyttävä jotenkin, kuin olisi ollut synnyttämässä. Voitiin tehdä prku, vatsa auki taas ja muutaman vuoden päästä sain lapsen.
 
piikkejä kammoksuva
Alkuperäinen kirjoittaja pink:
Kouluavustaja käytti mua hyväkseen 13 vuotiaana. Sain kondylooman ja muutoksia kohdunkaulaan. Ne poltettiin pois kun olin 14. Vihaan vieläkin gynetutkimuksia ja kävin pelkosektiossa :(
Kamalaa, mitä olet kokenut. Traumatisoinut varmaankin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
Varmaankin se kun kursittiin päätä, kun auto-onnettomuudessa olin omalla päällä rikkonut tuulilasin. Lääkäri ensin puudutti ja vasta sitten etsi ompeluvälineet ja sitten kun alkoi kursimaan niin aineet oli jo valuneet pois haavasta.
Toinen oli kun kasvoista silmän yläpuolelta ommeltiin haava kiinni joka oli tullut silmälasien iskeydyttyä otsasta läpi, tapaukseen liittyy hevonen.
Myös lapsivesipunktio oli hirveä.
Lapsivesipunktio? Minulla se ei tuntunut juuri miltään.
Ajatella, jos se ei sulla sattunut niin eihän se voi sitten muillakaan sattua vai?
Mietitääs nyt miltä tuntuu kun työnnetään paksu neula vatsanahkasta läpi, läpi vatsanpeitteiden ja kohdusta läpi. Eihän se voi tuntua yhtään miltään eihän?
 
piikkejä kammoksuva
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:
Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:
Kanyylin laitto, viisi kertaa sitä yritettiin ennenkuin kuudennella kerrralla onnistui. Se oli yhtä tuskaa.
Mulle yritettiin laittaa sitä kanssa aika monta kertaa, ennen kuin onnistuivat. Eivät meinanneet löytää verisuonia enää ollenkaan. :eek:
Juu sama mulla, vaikka sanoin hoitajalle voitko pyytää lääkärin paikalle. Sanoi vaan:"Anna mä vielä yhden kerran kokeilen.." Siinä alkoi jo näkymään tähtiä. Tuo tapahtui synnytyksen jälkeen verensiirrossa, menetin verta 1,5 l.

Kylläpäs teille paljon pahaa on tapahtunut. Ihmeellinen palsta. Menetin kyllä itsekin yhdessä alatiesynnytyksessä litran, sain vain rautatabletteja ja joka aamu verikoe, samoin sektiossa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja iines:
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:
Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:
Kanyylin laitto, viisi kertaa sitä yritettiin ennenkuin kuudennella kerrralla onnistui. Se oli yhtä tuskaa.
Mulle yritettiin laittaa sitä kanssa aika monta kertaa, ennen kuin onnistuivat. Eivät meinanneet löytää verisuonia enää ollenkaan. :eek:
Juu sama mulla, vaikka sanoin hoitajalle voitko pyytää lääkärin paikalle. Sanoi vaan:"Anna mä vielä yhden kerran kokeilen.." Siinä alkoi jo näkymään tähtiä. Tuo tapahtui synnytyksen jälkeen verensiirrossa, menetin verta 1,5 l.
PAkko sanoa, että vähällä olette selvinneet jos kanyylin laitton on ollut pahinta :)
Samaa vähän ajattelin. Sh-opinnoissa niitä opetellaan pistämään luokkakavereille, ja eipä ne aina ihan ekalla kerralla onnistu. aikamoisena neulatyynynä saa olla. Ja aika monta kertaa meillä töissä sairaalassa kokeillaan pistää, ennenkuin lääkäriä soitetaan paikalle, tai ainakin ensin pyydetään josko joku toinen hoitaja onnistuis :) Tosin kipu on hyvin yksilöllistä, mulle piikit ei ole iso juttu, mutta esim kierukan laitto oli kivuliasta ja epämiellyttävää, eikä se loppujenlopuksi edes onnistunut. Onneksi en ole vielä ainakaan kovin kamalia toimenpiteitä joutunut kokemaan, varmasti joku kierukanlaittokin on aika pikkujuttu monen muun kivuliaan toimenpiteen rinnalla, mutta tähän mennessä se on ollut mulle kivuliainta (jos synnytystä ei lasketa).
 
Alkuperäinen kirjoittaja piikkejä kammoksuva:
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:
Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:
Kanyylin laitto, viisi kertaa sitä yritettiin ennenkuin kuudennella kerrralla onnistui. Se oli yhtä tuskaa.
Mulle yritettiin laittaa sitä kanssa aika monta kertaa, ennen kuin onnistuivat. Eivät meinanneet löytää verisuonia enää ollenkaan. :eek:
Juu sama mulla, vaikka sanoin hoitajalle voitko pyytää lääkärin paikalle. Sanoi vaan:"Anna mä vielä yhden kerran kokeilen.." Siinä alkoi jo näkymään tähtiä. Tuo tapahtui synnytyksen jälkeen verensiirrossa, menetin verta 1,5 l.

Kylläpäs teille paljon pahaa on tapahtunut. Ihmeellinen palsta. Menetin kyllä itsekin yhdessä alatiesynnytyksessä litran, sain vain rautatabletteja ja joka aamu verikoe, samoin sektiossa.

Voiskohan kirjoittajan koolla olla väliä? Eikös tuo verimäärän menetys oo pienellä ihmisellä isompi koettelemus, eihän verta saa käydä luovuttamassakaan jos on liian hentoinen?
 
Kolposkopia ja samalla koepalojen otto. Mulla oli todettu papassa kondylooma (joka siis tarttunut muita kun sukupuoliteitse kun en ollut seksiä gharrastanut sillon) ja lääkäriltä sain niin kauheaa kohtelua ja haukkui valehtelijaksi ja syyllisti suojattoman seksin harrastamisesta. Sanoi ennen toimen pidettä et kirpasee vähän ja kun valitin et sattuu niin totesi vain et sitä saa mitä tilaa.. Olin sillon kovin nuori joten en tajunnut antaa palautetta mut enää mua ei noin kohdeltas |O Toimenpide sattui niin paljon et vieläkin puistattaa ja meinasin oksentaa kivusta. Ja lähes pyörryin rappusissa kun lähdin kotiin kun sattui sillonkin niin paljon vielä.
Ton kai pitäis olla rutiinijuttu ja vähän vaan "kirpasta" mut mua se sattui kun synti ja oli tähän mennessä kauheinta mitä olen kokenut.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja H:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja H:
Sonosalpingografia jonka sössi epäpätevä lääkäri. Paljon verta ja melua tyhjästä. Ultraamalla olisi selvinnyt että kohdunkaula on kiero kun korkkiruuvi. Siitä vaan yritti survoa ja luovutti viimein kun sh vieressä katseli menoa ja sanoi että ehkä on aika lopettaa...
Mikä se on? Tuollaisesta grafiasta en oo kuullutkaan.
Kohtuonteloon laitetaan varjoainetta tai natriumkloridia ja ilmaa, jonka jälkeen kohtua ja munanjohtimia voidaan tarkastella ultraäänellä mahdollisten tukosten havaitsemiseksi.
Tätä siis yritettiin.
Mulle tehtiin tuo viime viikolla, enkä valehtelematta tuntenut kuin pikku nippaisun kun varjoaine puhallettiin sinne munanjohtimiin. Ja koko toimenpide kesti alle 5 minuuttia.
 
Vieras
Kolposkopia; tyly hoitaja, lietsoi vain mun paniikkia haukkumalla. Lääkäri hoono soomi.

Kanyyli, kun olin ihan kuivunut. Se todella voi sattua.

Pään pitkän haavan ompelu, puolesta välistä sattui jumalattomasti mutta lisää ei puudutettu.

..noihin verrattuna sektio ja 2x alatiesynnytys ei ole mitään, ei ainakaan pahoja muistoja niistä jäänyt.
 
piikkejä kammoksuva
Alkuperäinen kirjoittaja Haukkuva Hiiri:
Alkuperäinen kirjoittaja piikkejä kammoksuva:
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:
Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:
Kanyylin laitto, viisi kertaa sitä yritettiin ennenkuin kuudennella kerrralla onnistui. Se oli yhtä tuskaa.
Mulle yritettiin laittaa sitä kanssa aika monta kertaa, ennen kuin onnistuivat. Eivät meinanneet löytää verisuonia enää ollenkaan. :eek:
Juu sama mulla, vaikka sanoin hoitajalle voitko pyytää lääkärin paikalle. Sanoi vaan:"Anna mä vielä yhden kerran kokeilen.." Siinä alkoi jo näkymään tähtiä. Tuo tapahtui synnytyksen jälkeen verensiirrossa, menetin verta 1,5 l.

Kylläpäs teille paljon pahaa on tapahtunut. Ihmeellinen palsta. Menetin kyllä itsekin yhdessä alatiesynnytyksessä litran, sain vain rautatabletteja ja joka aamu verikoe, samoin sektiossa.

Voiskohan kirjoittajan koolla olla väliä? Eikös tuo verimäärän menetys oo pienellä ihmisellä isompi koettelemus, eihän verta saa käydä luovuttamassakaan jos on liian hentoinen?

Olen 150cm, pieni ja hento.
 
Alkuperäinen kirjoittaja iines:
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:
Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:
Kanyylin laitto, viisi kertaa sitä yritettiin ennenkuin kuudennella kerrralla onnistui. Se oli yhtä tuskaa.
Mulle yritettiin laittaa sitä kanssa aika monta kertaa, ennen kuin onnistuivat. Eivät meinanneet löytää verisuonia enää ollenkaan. :eek:
Juu sama mulla, vaikka sanoin hoitajalle voitko pyytää lääkärin paikalle. Sanoi vaan:"Anna mä vielä yhden kerran kokeilen.." Siinä alkoi jo näkymään tähtiä. Tuo tapahtui synnytyksen jälkeen verensiirrossa, menetin verta 1,5 l.
PAkko sanoa, että vähällä olette selvinneet jos kanyylin laitton on ollut pahinta :)
Kyllä mulla tuolla ekalla sivulla oli listattuna muutakin. Tuli vain mieleeni tuo kokemus, vaikka ei pahin ollutkaan.
Toinen paha liittyy saman päivän tapahtumiin. Piti nilkasta ottaa verinäyte, eivät onnistuneet siinäkään ekalla yrittämällä (kädet oli jo täynnä kanyyleita). Tuntui kuin jättihyttynen olisi imemässä verta jalasta. :$
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja H:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja H:
Sonosalpingografia jonka sössi epäpätevä lääkäri. Paljon verta ja melua tyhjästä. Ultraamalla olisi selvinnyt että kohdunkaula on kiero kun korkkiruuvi. Siitä vaan yritti survoa ja luovutti viimein kun sh vieressä katseli menoa ja sanoi että ehkä on aika lopettaa...
Mikä se on? Tuollaisesta grafiasta en oo kuullutkaan.
Kohtuonteloon laitetaan varjoainetta tai natriumkloridia ja ilmaa, jonka jälkeen kohtua ja munanjohtimia voidaan tarkastella ultraäänellä mahdollisten tukosten havaitsemiseksi.
Tätä siis yritettiin.
Mulle tehtiin tuo viime viikolla, enkä valehtelematta tuntenut kuin pikku nippaisun kun varjoaine puhallettiin sinne munanjohtimiin. Ja koko toimenpide kesti alle 5 minuuttia.
Mullekin tehty tuo. Vasen torvi oli vähän ahtaampi ja hieman kivulias toimenpide sekin. Mitähän vielä olen kokenut, no tuon sektion kanssa.
:D
 
Qwer
Vatsan tähystys eli gastroskopia. Yökin niin että meinasi vatsalaukku tulla ylös. Muistetaanpas että meillä on kaikilla erilainen kipukynnys, jolloin toisen kivuliaaksi tuntema toimenpide voi toiselle olla lastenleikkiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rigel:
Jaa, no kun kerran kukaan muu ei ole ollut/kokenut kamalimmaksi, niin totean, että gastroskopia on ollut kamalinta. En menisi enää ilman tainnutusta siihen.
Dippaadai, kolonoskopia edelleen kauhein, mutta enpä hevillä suostu tuohonkaan toimenpiteeseen enää. :snotty:
 

Yhteistyössä