G:kilot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaudesta jääneet...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1. Kuin kauan on kulunut synnytyksestä
-1v 2kk
2. Kuinka paljon kiloja tuli raskauden aikana
-5 kiloa
3. Kuin paljon kiloja on jäljellä
-ei yhtään, laihtunut ennen raskautta olevasta painosta
4. Imetätkö / imetitkö
-en imettänyt
5. Mitä teit 'laihtuaksesi' entisiin mittoihin vai laihduitko itsestään...esim. ruokavalio, vaunuttelu....
-Laihduin itsestään. Klinikalle jäi suoraan 4 kiloa.
6. Miten kroppa muuttui...jäikö masua, tuliko arpia, jäikö imetyksen jälkeen 'riippurinnat'...
-Kroppa on mielestäni ihan samanlainen, kuin ennekin. Raskausarpia jäi pari rintoihin.

1. vajaa 3 viikkoa
2. 14kg
3. jäljellä 4-5kg
4. Imetän
5. Vielä en ole tehnyt oikein mitään, kun en ole kovin pitkään uskaltanut vaunuillakaan. Syödä ei kyllä ehdi niin paljoa kuin normaalisti, kun vauva alkaa yleensä huutaa juuri, kun pitäisi lämmittää itselle ruokaa. Lähinnä on tainnut lähteä turvotusta toistaiseksi. Laitokselle jäi vain 4kg, kotona kahdessa viikossa lähtenyt noin 5kg. Eli ne läskit kai jäljellä, nyt varmaan hidastuu tämä tahti.
6. Masu pömpöttää edelleen, mutta mielestäni yllättävän vähän. Raskausarpia ei ihme kyllä tullut mahaan, mutta rintoihin sitäkin enemmän. Rinnat harmittaa muutenkin eniten, ovat venyneet niin paljon, että imetyksen jälkeen on varmaan vaan majavanhännät jäljellä.

1. Kuin kauan on kulunut synnytyksestä
- 1v 3 kk
2. Kuinka paljon kiloja tuli raskauden aikana
- 24 kg
3. Kuin paljon kiloja on jäljellä
- ei ollenkaan, noin 6 kk:ssä lähti kaikki
4. Imetätkö / imetitkö
- imetin melkein vuoden
5. Mitä teit 'laihtuaksesi' entisiin mittoihin vai laihduitko itsestään...esim. ruokavalio, vaunuttelu....
- vaunuttelua, mutta eipä juuri muuta. Imettäessä söin ihan mitä mieli teki
6. Miten kroppa muuttui...jäikö masua, tuliko arpia, jäikö imetyksen jälkeen 'riippurinnat'...
- masussa pieni makkara, arpia alavatsalla + yksi navan vieressä, kun masu repesi rv 41+, rinnat riippuvammat kuin ennen.
7. Muuta
- ei juuri haittaa nuo ""muutokset"" kropassa, olenhan saanut aikaan pienen ihanan prinsessan ja vielä imettänytkin pidempään kuin olin toivonut. Pieni hinta siis tuosta kaikesta.

1. 9.5 kk
2. 19 kg
3. Painan nyt 1.5 kiloa vähemmän kuin raskaaksi tullessani
4. Imetin kunnes lapsi oli 5.5 kk (täysimetystä 4 kk)
5. Mulla imettäminen vei heti synnytyksen jälkeen kiloja, sain syödä mitä halusin, ja paino laski. imetyksen lopettamisen jälkeen ylimääräisiä kiloja oli jotakuinkin 4. Ne laihdutin pois lisäämällä liikuntaa (ns. ""hikivaunuilulenkit"") ja vähentämällä herkkuja. Yllättäen paino laski jopa enemmän kuin mitä oli tavoitteena.
6. Vatsan kohdalla on ""löllöä"", mutta on ollut jo ennen raskauttakin, ja vaikka olenkin ihan normaalipainoinen. Mulla oli raskausaikana TOSI iso maha, jonka seurauksena navan ympärillä on raskausarpia. Mutta ei ne mua häiritse. :) Rinnat on ehkä hieman muuttaneet ulkonäköään, mutta ei todellakaan yhtään häiritsevästi. Ei ole riippurintoja siis.
7. Ennen raskaaksi tuloa laihdutin työllä ja tuskalla kolme kiloa. Raskauden jälkeen laihtuminen ja laihduttaminen on ollut mulle helpompaa kuin ennen raskautta.

1. 3kk
2. 12kg
3. -10kg
4. imetin reilu 2kk
5. kerran päivässä lyhyt vaunulenkki, suklaa maistui,mutta välillä pidin päiviä etten syönyt paljon muuta kuin hedelmiä. tuntui kuitenkin että pääasiassa kilot tippui itsestään.
6.vatsanahka on täysin kiinteytynyt, pari pientä raskausarpea vatsassa, rinnat suht saman kokoiset kuin ennen raskautta,tosin kevyemmät
7. tarkoituksenani tosiaan oli laihduttaa imetysaikana koska bmi oli alunperin 28 ja todella helppoa se olikin! paino tippui todella helposti. rintoihini olen hieman pettynyt,ovat kyllä samankokoiset kuin ennen mutta jotenkin tyhjemmän oloiset, voi kuitenkin olla että pelkkä laihduttamisenikin on aiheuttanut sen eikä vain imetys. nyt onnellinen,3kk lapsen äiti ja bmi 24!

1. 6kk
2. 15kg
3. raskauskilojen lisäksi lähtenyt 6kg
4. imetän, täysimetystä 5kk ja jatkuu osittaisimetyksenä
5. Koko imetysajan olen syönyt kaikkea, mitä ikinä mieli tekee eli en ole vahtinut syömisiäni tai laihduttanut. Vaunuttelemassa pyrin käymään säännöllisesti.
6. Raskausarpia tuli lonkkiin, mutta aika hyvin ovat jo vaalenneet. Masu on samalla tavalla litteä kuin ennen raskauttakin, eikä ole löysää nahkaa. Rinnoista en vielä osaa sanoa, koska imetän.
7. Olin todella yllättynyt, että kroppa palautui näin hyvin raskaudesta. Toisen raskauden myötä voisi olla jo vaikempaa...

1. Kuin kauan on kulunut synnytyksestä: 11kk
2. Kuinka paljon kiloja tuli raskauden aikana: 15
3. Kuin paljon kiloja on jäljellä: -1
4. Imetätkö / imetitkö: 8kk
5. Mitä teit 'laihtuaksesi' entisiin mittoihin vai laihduitko itsestään...esim. ruokavalio, vaunuttelu....: vaunuttelin, ei muuta
6. Miten kroppa muuttui...jäikö masua, tuliko arpia, jäikö imetyksen jälkeen 'riippurinnat'...: pieni pömppä jäi alamasulle, ei muuta
7. Muuta: tissit on pienentyneet entisestään

1. Vähän reilu vuosi
2. 15kg
3. 0
4. Imetin puoli vuotta
5. En tehnyt mitään erityistä laihtuakseni, vaunuttelin kyllä. Muutenkin suht tervellinen ruokavalio enkä piittaa herkuista. ei ole ikinä aiemminkaan ollut paino-ongelmia. En omista edes vaakaa eikä tarvitse asiaa ajatella.
6. Ei jäänyt masua, rinnat palautuivat paremmiksi kuin olivat aikaisemmin, sektioarpi ""karvarajassa""

1. 2kk
2. 15kg
3. 4kg
4. osittain imetän
5. vielä en ole tehnyt mitään, mutta nyt jälkitarkastuksen jälkeen alan treenaan ja kunnolla
6. *maha litistyi viikossa. nyt on jo aikas hyvän kokonen, vaikkakin olen niin kriittinen,että paljon on vielä kiinteytettävää. mutta moni on sanonut että ei mun masusta edes huomaa että oisin joskus raskaana ollut :)
*Rinnoissa vielä maitoa oten niistä en tiedä..ne on aikas suuret. *ei arpia
7. tiedän, että kun alan treenamaan niin palaudun täysin samanlaiseksi. ainakin vielä yhden raskauden jälkeen se varmasti onnistuu!

Yhteistyössä