G:kilot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaudesta jääneet...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskaudesta jääneet...

Vieras
Galluppia raskauden tuomista kiloista...

1. Kuin kauan on kulunut synnytyksestä
2. Kuinka paljon kiloja tuli raskauden aikana
3. Kuin paljon kiloja on jäljellä
4. Imetätkö / imetitkö
5. Mitä teit 'laihtuaksesi' entisiin mittoihin vai laihduitko itsestään...esim. ruokavalio, vaunuttelu....
6. Miten kroppa muuttui...jäikö masua, tuliko arpia, jäikö imetyksen jälkeen 'riippurinnat'...
7. Muuta

nim. yks kilojen kanssa taisteleva

1. synnytyksestä 6 kk
2. 13 kg
3. 0 kg
4. imetin osittain 5 kk
5. kilot lähti suurin osa ekan 2 kk aikana ja viimeset pari ylimäärästä lähti 3 kk mennessä. Asian eteen en tehnyt muuta kuin imetin ja söin todella paljon kaikkea mitä teki mieli!
6. Masu on kyllä vielä löysempi kuin alunperin, mutta olen ihan tyytyväinen, että pääsin näin helpolla. Raskausarpia ei tullut, mutta sektioarpi tuli. Sekin on ihan nätti muisto. Rinnoista en vielä osaa sanoa, kun imetyksen lopettamisesta on vasta tuo kuukausi, mutta on ne jo aika pienet. Hieman jäin kaipaamaan maitotissejä : )

1. synnytyksestä on 10 viikkoa
2. raskauden aikana tuli 18 kg
3. vielä jäljellä 2 kg
4. imetän osittain
5. jätin heti synnytyksen jälkeen herkut pois ja teen päivittäin kävelylenkin ja käyn jumpalla n. 3kertaa viikossa
6. masu roikkui ekat pari kuukautta, nyt on litistynyt. Arpia on vähän lantiolla
7. kilot ovat karisseet nopeasti ja vaivatta...

tsemppiä taisteluun!

1. Synnytyksestä tänään 6vko
2. 18kg tuli kaikkiaan
3. 6kg on jäljellä
4. En imettänyt ollenkaan
5. Mitään en ole painon putoamisen eteen vielä tehnyt. Tässä on ollut synttäreita jne joten on tullut herkuteltua. Vain normaaleja ulkoiluita vaunujen lasten kanssa olen käynyt. Jumpat olen ajatellut aloittaa kohta puoliin ja kunhan lumet sulaa, lähden pyöräilemaan ja rullaluistelemaan.
6. Toistaiseksi mahaa vielä on, mutta eipä se näin nopeasti pidäkään olla hävinnyt. Kylkiin tuli arpia ja ovat jo hyvin vaalenneet. Esikoisen arpia ei näy ollenkaan vaikka neiti on vasta 1v5kk.
7. Kevättä ja liikuntakelejä odotellessa...

-Santtu, esikoinen 1v5kk ja vauva 6vko

1. 8 kk
2. 23 kg :( saattoi olla kilo enemmänkin, mutta tuolloin lopetin vaa´alla käymisen
3. 4 kg
4. Imetin osittain n. 5 kk
5. Pari viikkoa vuoden alusta olin laihdutuskuurilla, mutta se lopahti. Itsekseen on kilot tippuneet.
6. Vatsanahka on löysempi kuin ennen (liikunta tietysti voisi auttaa asiaan...). Rinnat ehkä yhtä kuppikokoa isommat, mutta ei nyt mitenkään kauheasti riipu. Raskausarpia tuli jonkun verran, mutta ovat aika hyvin jo vaalentuneet.
7. Nyt alan olla taas suht sinut kehoni kanssa, raskausajan loppusuoralla en todellakaan enää ollut. Nyt tosin yritetään jo toista vauvaa, joten saattaa jäädä lyhyeksi tämä hupi. :)

1. 10kk
2. 23kg
3. 0kg
4. 2,5kk
5. laihutuksella
6. vatsa samanlainen...ehkä vähän on löysää nahkaa jos oikein venyttää.. :) Rinnat pieneni TOOOSI PALJON....Oon päärynämallia, johtuu varmaan siitä....
7. Rinnat vois olla isommat.. :)

-7 viikkoa
-8kg
-liikaa, mut ei raskaudesta
4. Imetätkö / imetitkö
-juu
5. Mitä teit 'laihtuaksesi' entisiin mittoihin vai laihduitko
itsestään...esim. ruokavalio, vaunuttelu....
-synnytin!! Laitokselle jäi 11kg
6. Miten kroppa muuttui...jäikö masua, tuliko arpia, jäikö imetyksen jälkeen 'riippurinnat'...
-mahaa on enempi ku ennen
7. Muuta
-no ei tuu mieleen

1. puoli vuotta
2.17
3.menee miinuksen puolelle eli olen laihtunut, ennen raskautta 0li noin 61 ja nyt mäyttää 58
4. en imetä
5. vaunu lenkkejä silloin tällöin ja söin aina silloin kun kerkisin eli ei säännöllisiä ruoka aikoja...
6.ainut mikä häirinnyt niin raskaus arvet näkyy vielä ja tumma viiva mahassa

1. kohta vuosi synnytyksestä
2. 14 kg tuli
3. ei yhtään jäljellä
4. imetin 3,5 kk
5. viimeistä kolmea kiloa lukuunottamatta kilot hävisivät itsestään. lopun sain pois ruokavaliolla ja vaunulenkeillä.
6. masu mulla on lähtenyt kummastakin raskaudesta pois, mutta esikoisesta jäi paljon raskausarpia.
F-kupin omaavana rinnat riippuivat (kiitos maan vetovoiman) jo ennen raskautta ""hivenen"".

kilojen karistukseen on mielestäni vain yksi tie: kuluta enemmän kuin syöt. mutta älä syö liian vähän, jos elimistö alkaa käydä ""säästöliekillä"" liian pienen energian saannin vuoksi - laihtumista ei tapahdu. käypä vilkaisemassa vaikka www.kutri.net -sivuja. siellä on erittäin hyvää tietoa pysyvästä painonhallinnasta (ei mitään ihmediettejä vaan kokonaisvaltaista ruoka- ja liikunta-asiaa).

7vkoa
15kiloa
jäljellä3kg
täysimetys
en mitään, syön nyt jopa enemmän kuin raskausaikana(imetyksen takia)sairaalaan jäi vain 4kg, 10kglähti 2viikossa.
masu lähti 5pvssä(tosin jäi pehmeempänä)nyt jo normaali kuten ennen raskautta(luulisin)Rinnat ennen a-kuppi nyt d-kuppi

1.Synnytyksestä kulunut 8kk
2.Kiloja raskauden aikana tuli 7
3.Raskauskilot lähtivät ensimmäisen kahden viikon aikana vauvan syntymästä, paino tippunut siitä vielä 8kg
4.Imetän edelleen
5.Terveet elämäntavat, päivittäinen vaunuttelu
6. Mahaa ei jäänyt, ei tullut arpia, rinnat kylläkin jo nyt riippuvat

1. 11kk
2. 23kg
3. 0 raskauskiloa
4. Täysimetin 6kk ja muuten 8kk asti. Kilot olivat poissa jo puolen vuoden jälkeen synnytyksestä.
5. Kilot karisivat imetyksen takia pelottavan hurjaa vauhtia. Sain syödä mitä vain ja kuinka paljon tahansa, että olisin jaksanut hoitaa vauvaa.
6. Taitaa vyötäröllä olla kaksi senttiä, mutta sitä ei kyllä kukaan huomaa! ei arpia, selluliitit kaikonneet, rinnat eivät riipu.
7. Kyseessä siis esikoinen, joka tuli maailmaan vk42, joten ihan loppuun saakka raskaana olin enkä mikään nuori ensisynnyttäjä (29 v.) Toinen, jos sellainen ihanuus sattuisi siunaantumaan, saattaisi jo jättää jälkiä...?

-8kk
-10kg
-painoa 2kg vähemmän kuin ennen raskautta
4. Imetätkö / imetitkö
-täysimetys 5kk, imetän edelleen
5. Mitä teit 'laihtuaksesi' entisiin mittoihin vai laihduitko itsestään...esim. ruokavalio, vaunuttelu....
-en mitään erityistä, vaunulenkillä käyn päivittäin ja syön 2 lämmintä ateriaa ja älyttömästi makeaa
-masua ei ole jäänyt, mutta vatsalihaksia pitäisi kyllä alkaa treenaamaan

-reilu 7 vko
-9 kg
-ei yhtään, 1.5 kg miinukselle meni n. 1 vko synnytyksestä
4. Imetätkö / imetitkö
-täysimetän
-En mitään, mutta olen aina liikkunut paljon ja liikun nytkin päivittäin. Syönyt olen älyttömiä määriä, imetys kuluttaa!!
-Ruskeaviiva on edelleen, mutta rintojen tilanne jää nähtäväksi... arpia ei tullutkaan.
7. Muuta

1. kaksi viikkoa
2. 10-11 kiloa
3. kilon alle lähtöpainon
4. imetys ei onnistu, kuivat tissit
5. ihan itsestään, mitään en ole tehnyt. Uloskin voidaan mennä vasta nyt.
6. Masu jopa pienempi kuin ennen raskautta (aina ollut pömppömaha), ei arpia muuten kuin sektiosta, rintojen kohtalo jännittää (ne on aina olleet pienet)

1. Synnytyksestä 3kk
2. kiloja tuli 16
3. jäljellä on 2,5kg:a
4. täysimetän
5. tähän saakka on mennyt ""itsestään"" ja sitten yritän pysyä herkuista kaukana
6. ei tullut arpia, masunahkaa on ehkä hieman liikaa...täytyisi ruveta jumppaamaan
7. tissien kohtalo jännittää... Tuleeko kansallispuvun liivintaskut vai mitä! :)

1. kohta 8kk
2. n. 15kg
3. Ei ollenkaan, tällä hetkellä varmaankin paino on vähemmän mitä ennen raskautta
4. Täysimetin 4kk, nykyään imetän vielä öisin ja joskus päivällä
5. Synnytyksen jälkeen on ollut hirveä makeanhimo (yleensä en syö karkkia juuri ollenkaan), joten mässäilly oon tosi paljon! Laihduttanu en oo ollenkaan, mitä nyt vaunuilemassa ollaan käyty. Laitokselle jäi suurin osa kiloista. Loput karisi imetyksen avulla
6. Ei jääny masua, eikä tullu arpia ollenkaan. Rintojen kohtalosta ei vielä ole varmaa tietoa!

1. Kohta vuosi
2. 10kg
3. 6kg (nämä 6 kg tuli takaisin kun vähensin imetystä n. pari kuukautta sitten, varsinaiset raskauskilot tippuivat parissa viikossa)
4. Imetin lähes 11 kk:n ikään asti (täysimetystä 4kk)
5. En tehnyt mitään, nyt pitäisi alkaa tehdä jotain..
6. Ei juuri muuttunut
7. Vinkiksi: Katsokaa ihmeessä mitä syötte kun vähennätte imetystä! Itse en juuri katsonut ja niinpä tuli kiloja lisää..

Sectiosta reilu 8 kk.Kiloja tuli 21 jotka kaikki lähteneet.Imetän edelleen.En tehnyt mitään erikoista laihtuakseni,2 tuntia vaunuilua joka päivä.Saman lailla syön kun ennenkin.Löysä nahkapussi on vatsalla ja muutama raskausarpi tuli.Toivottavasti ei jää riipputisut kun lopetan imettämisen.

1. mun synnytys meni leikkauksella, siitä on nyt melkeen kaks viikkoo
2. raskauden aikana ei periaattees tullu kiloja paljooka lisää, laihduin ensi 4 kiloo ja sitten vasta nousi 6 kiloo eli aika vähän
3. nyt painan vähemmän kuin yli vuoteen eli hyvin on mennyt kilot pois ja melkeen olen jo ""normaali"" painos kun ennen raskautta oli hiukan ylipainoo
4. imetän parhaillaan
5. taitaa tässä itsekseen paino tippua, aion käydä joka päivä kävelemässä mutta aion myös syödä hyvin ja mennä kuntosalille heti kun leikkaushaava antaa
6. masua on kyllä hiukan vielä, taitaa olla mun ""läskiä"" se... en usko että rinnat alkaa riippumaan kunnei esikoisestakaan alkanu

tarkotus ois saada kroppa jonkinlaiseen kuntoon ja kunnon kohoomaan rauhalliseen tahtiin kunnei periaatteessa saa laihduttaa kun imettää

1. 6kk
2. 22kg
3. 0kg
4. imetin n.2kk
5. aluksi klaihdutin sen jälkeen kilot tippuivat kun söi terveellisesti ja ulkoili erittäin reippaasti vaunujen kanssa.
6. masu on löysä.mutta sitä ei huomaa jos housut jalassa:)
raskausarpia tuli vähän..napa hieman repesi.ajatteli kesällä ottaa paljon aurinkoa jos se kärventäisi ne pois.rinnat pienemmät kuin ennen( mikä onni!!!)

7. aion vielä neljä kiloa tiputtaa koska en ole vielä sinut itseni kanssa.eikä ollut helppoa pudottaa niitä kiloja synnytyksen jälkeen.lenkkeilyä harrastan ihan innoissani ja aion ruveta juoksemaan kun kelit sallii.unelmoin jenkkakahvattomasta, mahtavat reisilihakset omaavasta kropasta:)

1. 11 pv synnytyksestä
2. kiloja tuli n. 12 kg
3. 3 kg lähtöpainosta, mutta tarkoitus saada painoa pois pikkuhiljaa alle lähtöpainon, lihoin ennen raskautta jn. 5 kg.
4. kyllä imetän
5. En tehnyt mitään ja laitokselle jäi 7 kg
6. Arpia toistaiseksi, ehkä lähtevät, ei haittaa minua, vaikka ei lähtisikään.
7. Sain terveen lapsen, se pääasia.

Synnytyksestä nyt 5 kuukautta

Raskausaikana taisi tulla 16 kg mutta painoa oli jo ennen sitä n. 10 kg liikaa..

Lähtöpainosta - 3 kg tällä hetkellä

4. Imetätkö / imetitkö
Täysimetin 4,5 kk asti ja nyt poika syö pari ruokalusikallista sosetta päivässä, muuten rintamaidolla

Käyn spinnaamassa 3 kertaa viikossa mutta paino ei vaan putoa.. no vaatekoko on kyllä pienentynyt. Mutta kyllä ne aika itsestään lähti kun jälkitarkastuksessa olin lähtöpainossa ja sektion jälkeen en ollut sillon vielä jumpannut.

Imetän vielä joten nähtäväksi jää rintojen kohtalo mutta kyllä ne nyt tyhjinä jo vähän roikkuvat.. Saisi pienentyä normaalikoostaan:) Mahanahka löllöä pullataikinaa:)

7. Muuta
Ehkäpä pitäisi alkaa kokeilla jumppia joissa syke ei nousisi niin korkealle, josko toi painokin alkaisi tippua

1. 3,5 kk synnytyksestä (sektio)
2. Raskauden aikana tuli 23 kg.
3. 7kg jäljellä.
4. Imetän.
5. Toistaiseksi en ole vielä tehnyt mitään laihtuakseni, syön mitä sattuu ja pullaa saattaa mennä pitko päivässä :)
Vaunutellaan kyllä n.4krt/viikko tunti kerrallaan, ja toki vauvan kanssa tulee tanssittua ym. Isokokoinen vauva joten haba kasvaa ;)

6. Vaaleita raskausarpia on mahassa vähän, mutta ei ne mua häiritse. Se ruskea viiva näkyy vielä - onko normaalia=
Masua on vielä jäljellä jonkun verran, söpösti vähän pömppövatsaa. Tissit on isommat, mutta ei ne oo mitenkään piukeat enää, joten näyttäis vähän riippuvaisemmilta kuin ennen :) Lantio on leveämpi, mutta selkeästi kapenemaan päin.

1. n. 1 kk
2. kymmenisen kiloa
3. ei ole enää
4. imetän
5. en ole laihduttanut, en edes tarkkailut syömisiäni. Makeaakin tulee syötyä päivittäin - joskus kohtuudella muuta yleensä paljon...
6. No maha on vielä löysä eikä peppukaan ole vielä entisensä. Ensimmäinen imetys ei jätänyt mitään merkkejä rintoihin, mutta palautuminen otti aikansa ( n. ½ v imetyksen jälkeen)

Yhteistyössä