G: Kevätkenkäkysymys, riittäisikö lapselle kengiksi vuorelliset kumpparit?

Tietysti siis vielä niin kauan kuin pakkasia riittää on käytössä lämpimämmät (Kuomat tms.).
Mutta kevään märät kelit ja leikkipuistoleikit, riittäisikö niihin nuo karvakumpparit? Jos saisi sinniteltyä niillä kesään ja lenkkarikeleihin asti..

En mieti pihiyttäni, keksin vaan mielestäni nerokkaan idean kun vuorellisissa kumppareissa on tosi ihania kuoseja :)
 
Mep
Keväälläkin voi olla kuivia kelejä...meillä on ollut aina välikausikengät syksyyn ja kevääseen niitä säitä varten. Vuorellinen kumppari voi olla hiostava, itse olen tykännyt tavallisista joiden kanssa voi sitten säätää villasukan tai ohuemman kanssa.
 
Emmätiä, jotainTexiä? ;) Gore- ym. texit tuntuu olevan "perusostos", mutta kukas niitä pakottaa ostamaan.

Muoks. tämä siis vastauksena tuohon "mitäs muita sitä pitäisi olla?"-kommenttiin.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
jos on kovin pieni lapsi niin jatkuva kumpparien käyttö ei ole hyväksi jalalle + että kumppareissa on raskaampi kävellä. kunnolliset varrelliset gore-texit vois olla paremmat, siis käytännössä talvigoret, joissa vartta on niin paljon että eivät hörppää lätäkössä.
mutta siis jos on isompi lapsi niin aika pitkälle varmaan noilla kumppareilla pärjää, voithan sitten myöhemmin ostaa vk-goret jos näyttää ettei pärjääkään.
 
Meillä ei ole pojalla ollut goretexeja eikä teccikenkiä, vaan on mennyt vettä pitävillä talvikengillä aika pitkään, sitten on siirrytty kumisaappaisiin ja lopulta tarpeeksi lämpimillä keleillä tennareihin.
 
"Riksu"
Mä ajattelin just tänään, että pärjäisikö lenkkarikeleihin asti noilla Crocs-kumppareilla. Villasukkakin mahtuu sisään ja ovat kivan kevyet. Jos lapsi saisi päättää, muita kenkiä ei hankittaisi, mutta vähän epäilyttää. Ehkä jätän toistaiseksi kevätkengät ostamatta ja ostan vasta, jos/kun tarvetta ilmenee.
 
[QUOTE="vieras";25764078]Kumpparit ei todellakaan ole mitkään jokapäivä käytettävät kengät!

ap kans kumppareilla koko kevät, tuu sitten kertomaan miten jalkas voi..[/QUOTE]

Mun jalat voi hyvin, onko se hyvä että jalka ahdetaan yhteen muottiin jossa se ei edes liiku?
 
"yrittaja"
Kumppareita pidetaan silloin kun sataa tai on markaa ulkona, ei joka paiva. Mun pojalla (2v) ei edes ole kumppareita, vaan on menty lahes aina nahkakengilla koko syksy ja talvi.
 
Ois pitänyt lisätä aloitukseen, että kumppareiden lisäksi käytössä olisi toki ne lenkkaritkin (villasukkien kanssa, kesemmällä sitten ilman).. Huonosti muotoiltu juttu, mutta pääasia oli pohtia, onko Goretexit ym. vastaavat ihan "pakollinen" ostos.

Btw, itse tykkään pitää kumppareita, mutta hyvä pointti tuo hiostavuus..

Ja lapsen iästä, kolmevuotiaan kenkäasioita täällä pohditaan.
Muokataan ny sitten ihan urakalla, kenkiä ollaan miettimässä Pohjois-Karjalan keleille.
 
Viimeksi muokattu:
"hei"
Riippuu toki asuinseudusta ja ulkoilun määrästä, mutta kyllä näin täällä "maalla" asuen karvakumpparit on kevään käytetyimmät kengät. Kelien lämmetessä siirrytään tavallisiin kumppareihin ja sitten joskus kun piha on kuiva saa lenkkaritkin tai vk-kengät jalkaan. Meidän lapsilla on sitten kauppa ym. autoilukengiksi nk. välikausikenkiä, ei kuitenkaan mitään kalliita tec-versioita vaan mitä sattuu kaupasta edullisesti löytymään koska jäävät aika vähälle käytölle. Tälläkin hetkellä pihassa on penkat n. 1,5-2m korkeat, eli kesäkenkiä ei hetkiin tarvita kun märkää ja lätäköitä on aina kun lumet alkaa sulamaan. Niin ja keski-suomessa asutaan.
 

Yhteistyössä