G: Keskenmenon/synnytyksen jälkeinen raskaus

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Eli mua kiinnostas et miten moni raskaus, joka on alkanut keskenmenon / synnytyksen jälkeen heti jälkivuodon loputtua ennen ekojakaan menkkoja, on päätynyt?

Onko tullut keskenmeno vai onko raskaus edennyt loppuun saakka onnellisesti?

Itselläni jälkivuoto menossa (taustalla keskeytys) ja on suositeltu, että odottaisimme ainakin yhdet menkat. Toiveissa kuitenkin pian uusi raskaus ja koska raskautuminen ei ole meille helppoa ollut tähäänkään saakka, ei haluis odotella. En nimittäin usko että heti nappais.

Juttelin asiasta neuvolassa ja neuvolatäti oli sitä mieltä, että yksien menkkojen odottelu perustuu lähinnä siihen, että osataan määrittää raskauden kesto. Mutta nykyaikaisilla ultrillahan se myös onnistuu.
Neuvolatäti ei allekirjoittanut väitettä, että heti keskenmenon/raskauden jälkeinen uusi raskaus joka alkaa ennen yksiäkään menkkoja päätyisivät useimmin keskenmenoon kuin muuten.

Eli nyt vaan jos jollakin on kokemusta asiasta ni ois kiva kuulla miten menny. :)
 
Mä tulin raskaaksi melko pian edellisestä synnytyksestä. Menkkoja ei ollut ja täysimetin, joten aika pieni raskautumisen mahdollisuus, mutta silti tärppäsi. Ja nyt on lapsilla ikäeroa 1v 1pv. Raskaus selvisi vasta kun liikkeet alkoi tuntumaan, viikkoja oli sillon noin 20.

 
lily
mulle tuli keskenmeno, ja menin eka terveyskeskukseen. siellä lääkäri sanoi ettei ole estettä etteikö voisi tulla raskaaksi heti seuraavasta kierrosta. sitten menin vielä äitiyspolille tarkistuttamaan ettei kohtuun jäänyt mitään, ja siellä gynekologi sanoi että suositellaan että yhdet menkat olis välissä siksi että raskauden kesto tai siis vaihe on sitten helpompi laskea.

eli en usko että siinä muuta estettä on, ja ne viikothan voi tosiaan päätellä myös ultrasta. ilmeisesti siinä on vaan se ajatus, et jos alkiolla/sikiöllä olis joku ongelma jonka vuoksi se ei kasvaisi normaalia vauhtia, niin sitten oltais pelkän ultran varassa ja voitais luulla että se on eri ikäinen kuin onkaan. mutta mulla on niin epäsäännölliset menkat että sama ongelma siinä olis joka tapauksessa.
 
vieras
Minä odotin km:n jälkeen ne yhdet menkat ennen yritystä. Kirpaisi kyllä ajan menetys, mutta sitä oli jo muutenkin menetetty paljon.

Mulle yliopistollisen sairaalan lääkäri perusteli tuota kk alkamista sillä, että kohtu ehtii tyhjentyä ja palautua kunnolla. Eli ymmärtäisin, ettei kyse ole pelkästään siitä onnistuuko rasakaus heti alussa. Kyse on kai myhemmästäkin raskauden vaiheesta ja ennen kaikkea äidistä.
 
Kuopusta aloin odottaa suoraan keskenmenon jälkeen, ei tullut yksiäkään menkkoja välissä ja raskaus sujui oikein hyvin. Saas nähdä miten nyt sitten, viime kierrosta km eikä toistaiseksi ole menkat ainakaan alkaneet :whistle:
 

Yhteistyössä