G:Kenelle imetyksen lopetus oli HELPOTUS?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -----
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-----

Vieras
kun aina puhutaan kun äidit tyyliin haikeana itkien lopettaa imetyksen ja se tuntuu niin pahalta. itselleni imetyksen loppuminen oli helpotus ja imetin vain, koska neuvola sitä suositteli ja tuntui että ihmiset "painostavat". koin sen vaikeaksi ja hankalaksi, stressaavaksi. en todellakaan kaivannut sitä enää. onko muita?

Onhan se imetys tosi sitovaa... koskaan ei voi lahtea vauvan luota mihinkaan. Etta siina mielessa lopetus oli helpotus. Toisaalta koin kylla imetyksen helpoksi kun aina oli pienelle evaat mukana:)

Mä!
Imetin esikoista 3kk, toista 1v4kk ja kolmosta ja nelosta aikalailla tasan puoli vuotta. En koskaan kokenut imetystä erityisen miellyttäväksi. Joten sen lopettaminen ei ollut vaikeaa. Mutta vaikka en kokenut imetystä omaksi jutukseni, halusin kuitenkin edes tuon puoli vuotta imettää. Paitsi tosiaan esikoisen kohdalla, kun se ei ottanut sujuakseen, oli väärät imuotteet ja muutenkin meni koko touhu huonosti.

:wave: Imettäminen onnistui todella huonosti kolmannen kanssa (kahdella ekalla ei ollenkaan). Iltaisin sain imettää klo 16-23 ja öisin klo 1-5. Klo 6 sitten nousi isommat lapset ja pienin nukahti. Eli tuo 5 viikkoa jonka imetin, meni n. 2 tunnin yöunilla. Sanomattakin selvää, että maitoa ei tullut riittävästi.

Oi helppo.
Lapsella ikää noin vuosi.
Pitkään jatkunut tiukkadieetti loppui viimein.Lapsi allerginen vähän sille ja tälle.

Harmitti toki kun kasvussa näkyi! Mutta taas on lähtenyt kasvu käyntiin.

Yllätyin maito määrästä mitä sain lypsää välillä vaikka hiljakseen lopettelinkin.Eli tyyliin aamulla ja vähän päivällä ja illalla.
Yöimetys kun loppui alkoi hiipumaan nopeammin maidontulo.

mulle oli helpotus kun vauva itse vierotti itsensä 7kk iässä. Vaikka siis imetys sujui hyvin ja niin, mutta jotenkin tuli aina ahdistunut olo kun imetin. Tiedä sitten mistä johtunut..

joo olise mullekki 2 ekalta helpotus, nyt kyllä oon kolmannelta "nauttinut".. tykkään siis. on kyllä pullokin käytössä kun töissä käyn mutta muuten imetän täysin kun olen vauvan(7kk) kanssa..

Mulle se oli todella helpotus, imetin vain terveysvaikutusten vuoksi. Lapsi alkoi itse kieltäytyä rinnasta 4,5kk iässä, jonka jälkeen vielä pumppasin. Maidontulo hiipui kuitenkin melko pian. Olen tyytyiväinen miltei viiden kuukauden täysimetykseen ja nyt annan hyvillä mielin korviketta. Ehkä kuitenkin olisin vielä jatkanut jonkin aikaa jos lapsi ei olisi itse rinnasta alkanut kieltäytyä..

Kyllä oli helpotus. Kaikki vieroittuivat itse, eka 1 v 8 kk:n iässä, kolme seuraavaa olivat 1 v 4 kk ja nuorin 2 v 8 kk. Kyllä mä todellakin odotin aina sitä päivää, että imetys loppuu.

Mulla on tänään eka päivä, jolloin en imetä. Vajaan viikon oli silleen, että imetin enää aamuisin yhden kerran. Tyttö on nyt muutaman päivän yli 1v. Ja en oikein osaa päättää, et onko helpotusta vai haikeutta. Enemmän ehkä haikeutta on sen pikkuisen vastasyntyneen imetysaikaa ajatellessa. Nyt tän kävelevän taaperon kans on helpompaa, kun pääsee ite jonnekkin, eikä tarvii ruveta tissiä kaivelemaan tuolla kylillä.

Esikoisen imetyksen lopetin kun oli 6,5kk, ja oli helpotus. Ei imetys minusta vastenmielistä ollut eikä ihanaakaan, mutta jotenkin tuntu että vasta kun imetyksen lopetti niin sai taas oman vartalon itselleen takaisin. Nyt poika vajaa 4kk ja välillä jopa nautin rauhallisista imetyshetkistä vauvan kanssa.

Yhteistyössä