G: Käytätkö siivouksessa yleispuhdistusainetta vai onko sinulla monta eri tuotetta eri tarkoituksia varten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikku ja kakkonen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pikku ja kakkonen

Vieras
Meillä on vaan yksi yleispuhdistusaine kaikkia tarkoituksia varten ja tietysti astianpesuaine.

Astianpesuaine käy myös moneen tarkoitukseen. Ikkunan ja lattioiden pesuun, wc-pytyn pesuun jne...

Eli näillä kahdella tuotteella meidän perhe pärjää vallan mainiosti.

Kaapit ei täyty turhista purnukoista.

On erikseen pesuaineet.

Kylppäri+vessaan oma suihke + vessanpöntönpesuaine.

Keittiöön oma suihke+fairy

Lattialle oma pesuaine.

Ja sitten yleispesuaine ja ikkunanpesuaine.

Ois nyt tietty voinnu tarkentaa, että ikkunat pesen höyrypesurilla-> ei tarvitse pesuainetta. Lattiat pesen joko yleispesuaineella tai höyrypesurilla. Vessaan käytän samaa yleispesuainetta laimennettuna suihkepullossa.

[QUOTE="Anne";29265254]Ois nyt tietty voinnu tarkentaa, että ikkunat pesen höyrypesurilla-> ei tarvitse pesuainetta. Lattiat pesen joko yleispesuaineella tai höyrypesurilla. Vessaan käytän samaa yleispesuainetta laimennettuna suihkepullossa.[/QUOTE]

Minkälainen pesuri sulla on?

Olen miettinyt että josko sitä pyytäisi joulupukilta tuollaista höyrypesuria lahjaksi, juurikin ikkunanpesua ajatellen.

Onko sinun hyvä? Onko Kärcher vai joku muu?

Kerro kaikki, joohan? :)

Minkälainen pesuri sulla on?

Olen miettinyt että josko sitä pyytäisi joulupukilta tuollaista höyrypesuria lahjaksi, juurikin ikkunanpesua ajatellen.

Onko sinun hyvä? Onko Kärcher vai joku muu?

Kerro kaikki, joohan? :)

Kärcher:in joku keskihintainen perusmalli. On vaikka mitä suulaketta ikkunanpesusysteemista tapetin irrottimeen.
On ollut hyvä, irtoaa lika pienellä vaivalla kylppärinkaakeleista, keittiöstä, pinttyneet kissanruokatahrat lattiasta, ikkunat puhdistuu suitsait pesurilla, lastalla ja liinalla ymsyms. Tehot riittää, vesi lämpiää nopeaan, on varma käyttää (ei saa esim korkkia auki jos on niin kuuma vielä että on painetta) johto on pitkä yms.

-yleispesuaine lattioihin
-klorittia kun välillä pesen pesuhuoneen lattiakaivon
-pyttyyn wc-ankkaa
-ikkunan pesuaine
-fairy
ja amwaylta tilauksessa keittiön aine jolla suihkutan tiski-ja ruokapöyän,lieden,pöytätasot,tuoksuu ihanalle ja lika lähtee

[QUOTE="Anne";29265294]Kärcher:in joku keskihintainen perusmalli. On vaikka mitä suulaketta ikkunanpesusysteemista tapetin irrottimeen.
On ollut hyvä, irtoaa lika pienellä vaivalla kylppärinkaakeleista, keittiöstä, pinttyneet kissanruokatahrat lattiasta, ikkunat puhdistuu suitsait pesurilla, lastalla ja liinalla ymsyms. Tehot riittää, vesi lämpiää nopeaan, on varma käyttää (ei saa esim korkkia auki jos on niin kuuma vielä että on painetta) johto on pitkä yms.[/QUOTE]

Kiitti. :)

Kiva kuulla että aidosti toimii siivouksessa.
Nyt mulla on taas muutama syy lisää perustella sitä hieman arvokasta hankintaa "pukille". :D

Tulisin ihan hyvin toimeen pelkällä Fairylla mutta tuhlailen erilaisiin pesuaineisiin, olen mainosten uhri ja käytän niitä aineita (siis pesuaineita :D) liikaa. Varsin typeräähän tämä on mutta toisinaan oikein rakastan lattioiden pesemistä (teenkin sitä jatkuvasti) ja joidenkin pesuaineiden tuoksua.

Mitään järkeä tässä ei ole.

Viimeksi ostin sitruunaista Gillit Bangia, koska näin siitä mainoksen ja täytyy sanoa, että rakastuin tuotteeseen siten, että olen suihkinut sitä vähän sinne sun tänne ja kuluttanut jo aika paljon.
Sitä edellisellä kerralla ostin Cif yleistyspuhdistusainetta (sitruuna), mikä tuoksuu kyllä kivalle.
Lemppareitani on Ajax, erityisesti ne yleispuhdistusaineet, joiden tuoksu säilyy huoneistossa kauan.
Tuoksultaan yksi parhaista aineista on Tolu (keittiö), siihen jää koukkuun.

:D

Saniteettitilojen yleispuhdistusaine ja muihin tiloihin yleispuhdistusaine. Astianpesuainetta ei käytetä siivouksessa. Sillä pestään vain astiat.
Käyttöliuoksen teen litran muovipulloon. En käytä sumutinpulloa koska en halua hengittää pesuainetta.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Yleispuhdistusainetta ja vessanpesuainetta. Ja kyllä astianpesuaineellakin voi siivota, mökillä pesen sillä lattiat. Tosi vähän käytän mitään aineita siivoukses.

Yleispuhdistusainetta lattioille,
fairyä, uuninpuhdistusainetta,
pesupulveria lavuaareihin,
SOODAA (rautakaupasta kidesoodaa, ruokasoodaa keittiössä)
kylppärin laattojen pesuun - tehokasta!

Meillä on jotain apilanhajuista yleispesuainetta, jolla yleensä pyyhin vähän sieltä sun täältä, kun on niin hyvän hajuista. Vessanpöntön pesen mäntysuovalla tai tolulla, molempia löytyy, silloin tällöin pyyhin myös kloritilla.

On tietenkin myös fairya astioille ja bliwiä käsisaippuana.

Laminaatille on myös oma pesuaineensa, mutta harvemmin tulee käytettyä. Vesi riittää meillä.

Useampi on:
vessaan domestos
pöytäpinnoille ja keittiöön cif keittiösuihke
lattiaan halpismerkin yleispuhdistusaine
ikkunanpesuun ja käsitiskiin halpis "fairy"

Todettu toimiviksi. Aiemmin ostin vessanpesuun ihan kloriittia, mutta domestoksen koostumus ja korkki parempi vaikka klooria siinäkin varmasti hajun perusteella on :) mä oon jotenkin yhdistänyt sen kloorin hajun puhtaaseen vessaan ja siksi tykkään sitä käyttää. Tuo cif keittiösuihke on uusi tuote meillä, ostin sen vastikää kun kyllästyin siihen ettei ne rasvatahrat lähteneet yhtä hyvin muilla tuotteilla. Tuo on tosi toimivaa kamaa rasvatahrojen ja lian kanssa ylipäänsä.

muoks) on meilläkin uuninpuhdistusaine erikseen, sitä vaan harvoin tulee käytettyä kun muuten pyyhin hellaa tosi usein :)

Viimeksi muokattu:
Keittiössä Fairy ja siitä laimennettu versio suihkepullossa (aika pitkälti kaikki markkinoilla olevat suihkeet ovat rahastusta. Kuka hullu maksaa vedestä kun saman aineen voi lantrata ihan itse tiiviistä tavarasta?)
Kylppärissä vessanpesuaine
Kylppärin lavuaariin ja koko asunnon lattiaan ja muuhun yleispesuun Ajax. Välillä käytän mäntysuopaa. Hankalaan tahraan kloriittia tai sappisaippuaa. Saunaan mäntysuopaa, se tuoksuu siellä oikeammalle kuin kukkais-ajaksi. :)
Ja koska talo on vanha,vuodessa menee monta litraa putkireiskaa.

Yhteistyössä