G: Kaverisynttärit, vieraille lahja mukaan vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Lahjan saa päivänsankari ei muut.
Eli ei lahjota vieraita millään pussukoilla tai paketeilla.

Näin.

Ja esim meidän eskarilaisen vanhempainillassakin asiasta sovittiin, että kaikki pitää yhtenäisen linjan eikä lahjo vieraita.

miten tää kuuluu eskariin? vanhempainillan aihealueisiin?? se on kyllä jokaisen oma asia miten perhe toimii tässä asiassa.

Alkuperäinen kirjoittaja täh:

Näin.

Ja esim meidän eskarilaisen vanhempainillassakin asiasta sovittiin, että kaikki pitää yhtenäisen linjan eikä lahjo vieraita.

miten tää kuuluu eskariin? vanhempainillan aihealueisiin?? se on kyllä jokaisen oma asia miten perhe toimii tässä asiassa.

Siellä oli ihmiset sitä mieltä, että parempi että lapsilla ei tarvii olla fiilistä että "ton synttäreiltä sai paremman lahjan kun ton" jne.
Mulla ei asiaan ollut mielipidettä joten mulle käy näin. Itse ei olla koskaan mitään lahjoja vieraille annettu.

Ei tarvi lahjoja!!!!! Mikä siinä on että amerikan kaikki tavat pitää tunkea tähän kulttuuriin?! Eikö siinä ole tarpeeksi että olen vääntänyt kakkua ja tarjoiluja ja keksinyt leikkejä yms. Ja sit pitäis vielä ostaa kaikille vieraille lahjat kiitokseksi?! Ainakin ennen vanhaan oli tapana, että synttärisankarille tuotiin lahjat! Onko idea siinä, että kaikki saa lahjoja, ettei kukaan pety?! Haloo!!

Mä oon 33-vuotias, ja sain lapsena about joka synttäreiltä jonkun pikkupussukan kotiin vietäväksi.

Samaan tapaan toimitaan meidänkin lasten synttäreillä: vieraille pikkupussukat, joko onginnasta, aarteenetsinnästä tai ihan vaan käteen kiitoksen kera ojennettuina.

Se, että joku "lahjoo" vieraat, ei velvoita ketään muuta toimimaan samoin, ja siksi en ymmärrä tästä asiasta säännöllisin väliajoin käytävää vääntöä.

Alkuperäinen kirjoittaja täh:

Näin.

Mun mielestä on hyvä, jos vanhemmat pystyy tekemään yhteisiä päätöksiä/ linjauksia tälläisissä asioissa. Joidenkin vuosien kuluttua päätökset voivat koskea esim. kotiintuloaikoja. Mun mielestä aika moni nykyajan lapsi hukkuu tavaraan ja krääsään ja me aikuiset opetetaan heille, että tilanteeseen kuin tilanteeseen kuuluu se, että saa jotain tavaraa.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mä oon 33-vuotias, ja sain lapsena about joka synttäreiltä jonkun pikkupussukan kotiin vietäväksi.

Samaan tapaan toimitaan meidänkin lasten synttäreillä: vieraille pikkupussukat, joko onginnasta, aarteenetsinnästä tai ihan vaan käteen kiitoksen kera ojennettuina.

Se, että joku "lahjoo" vieraat, ei velvoita ketään muuta toimimaan samoin, ja siksi en ymmärrä tästä asiasta säännöllisin väliajoin käytävää vääntöä.

Mä oonkin vissiin maalta, kun oon sun kans samaa ikäluokkaa eikä meillä koskaan ollut mitään pussukoita jaossa kenenkään synttäreillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Emä Tin:
Tottakai lahjat kamuillekin ettei kelleen tule paha mieli. :)

Toivottavasti tää oli vitsi! Kyllä muksujen täytyy oppia kestämään pettymyksiä! Väärin opettaa pienestä, että toisen synttäreillä saa myös itse lahjoja. Eiks siinä mene synttäreiden idea vähän pilalle?!

Tehän voitte sanoa kun viette lastanne synttäreille (tai vielä parempaa, jo kutsuun vastaamisen yhteydessä ) että "meidän Perttiviolalle ei sitten saa antaa mitään typerää lahjapussia!". Jää enemmän muille, ja te säästytte stressiltä :xmas:

Yhteistyössä