G: Kaverisynttärit, vieraille lahja mukaan vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en ole koskaan "ymmärtänyt" että vieraille pitäisi joku lahja antaa mukaan,
ennemmin järjestäisin vaikka ongintaa ja kaikki vieraat saisi sillä tavalla jotain mukaan..
Mutta ei meillä ainakaan vielä 3-vuotiaan synttäreillä tehty näin, saa nähdä joko ensi vuonna.

Joskus annettu, joskus ei - oma kokemus 4-6v:n ikäisten synttäreistä. Joko lähtiessä pieni pussi jossa pari tarraa / tikkari tms, tai sitten ovat saattaneet saada onginnasta tai aarteenetsinnästä jotakin.

Aina ei ole ollut mitään, eikä minusta ole ollenkaan pakollista.

Voi ei, mä olen kyllä ihan pihalla, kun vasta ensimmäistä odottelen. Ei mulle olisi tullut mieleenkään ennen tätä aloitusta, että synttärivieraillekin annetaan lahja. On vissiin ajat vähän muuttuneet siitä, kun itse vietin pikkutyttönä synttäreitä.

En tiedä, onko tämä jo syntyessään kuollut ajatus, mutta jos haluat, että vieraat saavat muiston synttäreistä, voisitteko ottaa sankarista kuvan ja askarrella kortit vieraille, joissa lukisi, että "Kiitos kun tulit tekemään synttäripäivästäni mukavan." tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Anna Suukko:
En tiedä, onko tämä jo syntyessään kuollut ajatus, mutta jos haluat, että vieraat saavat muiston synttäreistä, voisitteko ottaa sankarista kuvan ja askarrella kortit vieraille, joissa lukisi, että "Kiitos kun tulit tekemään synttäripäivästäni mukavan." tms.

Tämä on hyvä idea.

Meiltäkään ei kaverisynttäreiltä saa vieraat lahjaa. Kyllä ne tarjottavat saa riittää.

Mutta katsotaan sitten kouluiässä miten muuttuu, joutuuko kiusaamisen kohteeksi jos juuri meiltä ei saa mutta muilta saa..

Meillä on ollu vasta yhdet kaverisynttärit eikä annettu vieraille lahjoja.
En tiedä johtuiko siitä vai mistä lie, mut meiän tyttöä ei kutsuttu kenenkään synttäreille eskarivuonna :( Sitä ennen oli kutsuttu peräti yksille syntymäpäiville..

Mun mielestä noi synttärit on nykyään menneet aivan ihmeellisiksi, ku pitäs vieraillekin antaa lahjat, eikö se oo synttärisankari jonka kuuluu niitä lahjoja saada. Ja muutenkin kaikilla lapsilla on niin paljon kaikkenlaisia leluja ja pikkukrääsää, ei yhtään enempää oikeesti kukaan enää tartte. Tää ois yks pieni asia millä vois jokainen osaltaan hillitä tätä nykypäivän kulutushysteriaa.
Jos jotain haluaa antaa kavereille, niin vaikka pienet herkut mukaan kotia, ne menevät kuitenkin vatsaan, eikä lelulaatikon täytteksi tai roskiin.

Ei annettu lahjaa mutta oli ohjelmia, joista sai pieniä ylläreitä. Lidlissä on niitä kivoja minipieniä karkkipusseja, joita oli palkintona aarteen etsinnässä ja onginnasta saivat sellaisissa pikkupusseissa tikkarin ja lakupötkön. Muuten ei karkkia ollut tarjolla. Kyseessä siis 4v synttärit.

Olen välillä antanut,mutta välillä ei.
Tosi kiva oli sellanen kuin joskus löysin jostain halpahallista eurolla kaktukset.Sellaset laitettiin vieraille mennessä,oli tosi tykätty tytöjen synttärikiitoskukka!
Olivat näteissä purkeissaankin.

Alkuperäinen kirjoittaja ei lahjoja:
Mun mielestä noi synttärit on nykyään menneet aivan ihmeellisiksi, ku pitäs vieraillekin antaa lahjat, eikö se oo synttärisankari jonka kuuluu niitä lahjoja saada. Ja muutenkin kaikilla lapsilla on niin paljon kaikkenlaisia leluja ja pikkukrääsää, ei yhtään enempää oikeesti kukaan enää tartte. Tää ois yks pieni asia millä vois jokainen osaltaan hillitä tätä nykypäivän kulutushysteriaa.
Jos jotain haluaa antaa kavereille, niin vaikka pienet herkut mukaan kotia, ne menevät kuitenkin vatsaan, eikä lelulaatikon täytteksi tai roskiin.

Tummennetun peesaan, ei sitä krääsää oikeasti halua kukaan kotiinsa. Eikä herkkujakaan tarvitse laittaa. Tätä menoa syntymäpäiväkutsuvaatimukset menevät niin överiksi ettei kukaan halua niitä järjestää. Jo tarjoiltavien hankkiminen maksaa aikalailla, ja sitten pitäisi vielä vieraillekin ostaa lahjat, huh huh. Kohta se krääsäkään ei enää kelpaa vaan pitää olla monen kympin vastalahja....

En anna mitään mukaan. Meillä muutenkin varmaan tosi tylsät synttärit, kun niitä ei vietetä missään hoplopeissa, kukaan vieraista ei saa lahjoja mukaan, teemaa ei ole ja tarjottavana on täykkäriä ja muita perinteisiä juttuja, ohjelmana pelkästään leikkiä yhdessä toisten kanssa.

Ei meillä ole varsinaisesti mitään vieraslahjoja jaettu, mutta joskus on ohjelmassa ollut jotain kivaa askartelua tai leivontaa , niin silloin ovat saaneet toki viedä askartelunsa ja herkut mukana kotiin.

Meillä oli talvella pojan 5v synttäreillä viimeisenä ohjelmanumerona heijastin-aarteenetsintä ulkona. Vieraat saivat heijastimet, lepakko-, mukaansa ja muutaman karkin. Ajattelin, että nuo heijastimet eivät ole krääsää.

Tytöt taas ovat tykänneet esim. muffinssien koristelusta, jolloin vieraat saavat viedä koristellun muffinsin kotiinsa. Olemme myös askarrelleet rannekorut kerran.

Yhteistyössä