G: Kaunein/lempi huonekasvisi

Heitin kaikki kuihtuneet kukkani bioastiaan eilen ja nyt koti huutaa uutta vihreää, mutta mitä se olisi? Mikä on sinun mielestäsi kiva huonekasvi.
Itse pidän näistä:

Enkelinsiipi
http://puutarha.net/keskustelu/aihekuva.asp?id=115816

ja

Anopinkieli
http://www.kukkatalo.fi/tuotekuvat/Anopinkieli.jpg
 
kinuski
Mä tykkäisin vaikka mistä viherkasveista, mutta meidän kissat ei :(. Joten odotan että kissoja lakkaa kiinnostamasta kukat ja hankin vasta sitten uusia. Mä olen kuullut muratista että sitä ei saa koskaan viedä lahjaksi tai antaa kenellekkään toiselle, tietää kuolemaa.
 
voi että kun kivoja kasveja. Kiitos tosi paljon vinkeitä. Tuo muorinkukka on sellainen josta joskus haaveilin, mutta olin sen jo unohtanut. :)

Kauheeta, mä annoin äidilleni viime jouluna muratin tulilatvan mukana...apua! Onneks mä en ole taikauskoinen..ainakaan kovinpaljoo...enpä.. :ashamed:

Mulla oli ittelläkin muratti, mutta onnistuin kuihduttamaan sen. Joko mun kukat kuolee janoon tai mätänee...kuten edesmennyt joulukaktukseni... :whistle:

Monta kivaa vaihtoehtoa nyt on puntarissa. Kiitsa!
 
se
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Muratti, sen kun joskus saisi oikein hyvinvoivana omakseen. Toisaalta, olen kuullut sanonnan, ettei muratti ja onni viihdy samassa kodissa. Joten ehkäpä muratti ei sen takia meillä menestykään. :D :heart:
no nyt selvisi miksi ne aina meillä kuolee :D Suuri kiitos viisaudestasi. Tosin kaikki kasvit mitä mainostetaan helppohoitoisina kuolee meillä alta aikayksikön ja sitten ne vaikeat pysyy hengissä vaikka jääkaapissa ;)
 
g
Alkuperäinen kirjoittaja se:
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Muratti, sen kun joskus saisi oikein hyvinvoivana omakseen. Toisaalta, olen kuullut sanonnan, ettei muratti ja onni viihdy samassa kodissa. Joten ehkäpä muratti ei sen takia meillä menestykään. :D :heart:
no nyt selvisi miksi ne aina meillä kuolee :D Suuri kiitos viisaudestasi. Tosin kaikki kasvit mitä mainostetaan helppohoitoisina kuolee meillä alta aikayksikön ja sitten ne vaikeat pysyy hengissä vaikka jääkaapissa ;)
muratista montaa mielipidettä- suosittu sisustuksessa ja hääkimpuissa
 
Alkuperäinen kirjoittaja g:
Alkuperäinen kirjoittaja se:
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Muratti, sen kun joskus saisi oikein hyvinvoivana omakseen. Toisaalta, olen kuullut sanonnan, ettei muratti ja onni viihdy samassa kodissa. Joten ehkäpä muratti ei sen takia meillä menestykään. :D :heart:
no nyt selvisi miksi ne aina meillä kuolee :D Suuri kiitos viisaudestasi. Tosin kaikki kasvit mitä mainostetaan helppohoitoisina kuolee meillä alta aikayksikön ja sitten ne vaikeat pysyy hengissä vaikka jääkaapissa ;)
muratista montaa mielipidettä- suosittu sisustuksessa ja hääkimpuissa
Suosittu ja kaunis kasvi todellakin (itselläkin sitä oli myös hääkimpussa), mutta silti moni uskoo sen olevan pahamaineinen epäonnen kasvi, ja todellakin jos sen vie jollekin lahjaksi, se ennustaa kuolemaa...
 

Yhteistyössä