G: Käsi ylös ne jotka voivat sanoa vihaavansa sossua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kysely"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin ja tuo kaveri on monta kertaa sanonut pahoittaneensa mielensä, kun kaverit ja sukulaisetkin puhuttelevat häntä sosiaalitanttana ja haukkuvat hänelle kuinka kamalia sosiaalityöntekijät ovat. On vaikea kuvitella toista ammattia, jossa saisi haukut sekä työn puolesta että ystäviltään & keneltä tahansa satunnaiselta tuttavuudelta, jos vaan erehtyy paljastamaan ammattinsa. Olkaa kiitollisia että edes joku suostuu tekemään tuota epäkiitollista työtä!

Niin ja tuo kaveri on monta kertaa sanonut pahoittaneensa mielensä, kun kaverit ja sukulaisetkin puhuttelevat häntä sosiaalitanttana ja haukkuvat hänelle kuinka kamalia sosiaalityöntekijät ovat. On vaikea kuvitella toista ammattia, jossa saisi haukut sekä työn puolesta että ystäviltään & keneltä tahansa satunnaiselta tuttavuudelta, jos vaan erehtyy paljastamaan ammattinsa. Olkaa kiitollisia että edes joku suostuu tekemään tuota epäkiitollista työtä!

mulle haukutaan "sossuämmiä" ja "sossutanttoja" turhankin usein nykyisin. Vain siksi että lompakossa ollut sosiaaliviraston henkilöstökortti sattui naapurin rouvan silmiin Alepan kassajonossa, luulisin...

Hiukan turhan usein kaikkin pahinta sontaa tulee ihmisiltä joiden serkun kummin kaima on täysin ilman syytä saanut pahat sossut kimppuunsa, tai sitten ihmisiltä joita sossut ahdistelevat täysin syyttä. Heidän omasta mielestään siis.
Se kun tuppaa olemaan hyvin usein niin että moniongelmaiset, useamman polven sossun asiakkaat ovat itse täysin sokeita omalle elämäntavalleen eivätkä edes käsitä että elämänhallinnassa olisi puutosta.

Ei, en ole lastensuojelun enkä toimeentulotukipuolen työntekijä.

Kerran kun asioin sossussa niin virkailija sanoi että tulen kalliiksi veronmaksajille, jälkeenpäin tajusin että maksanhan itsekin veroa tyämarkkinatuestani ja paljon, olis pitänyt tajuta vastata näin virkailijalle takas..

[QUOTE="vieras";26892090]Asenne kaikki on sossun syytä ei kanna kovin pitkälle... suurin osa ihmisistä ei ole sossun kanssa tekemisissä milloinkaan.[/QUOTE]

Mulla kanssa hiukan vaikeaa ymmärtää tuota sossuvihaa. Puhutko nyt lastensuojelutyöstä, toimeentulotuesta, päihdehuollosta, aikuissosiaalityöstä, asumispalveluista, perhetukipalveluista vai mistä? Itse olen työni puolesta joutunut paljonkin tekemisiin sossun asiakkaiden kanssa, ja asiakasprofiili on usein juuri sellainen, että sossun palvelujen piiriin joudutaan. On pakko viime kädessä nöyrtyä toimeentulotukea hakemaan, elämänhallinnan pettäessä on asioitava vastentahtoisesti lastensuojelun kanssa ja niin edelleen. Eli lähtökohtahan on asiakassuhteessa jo usein sellainen, että "minähän en tätä paskaa niele". Harvoin se viha kuitenkaan perustuu mihinkään todelliseen väärinkäytökseen vaan kumpuaa vihasta ja pettymyksestä omaa toimintaa kohtaan: miten olen joutunut tällaiseen tilanteeseen?

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Minna";26926383]Kerran kun asioin sossussa niin virkailija sanoi että tulen kalliiksi veronmaksajille, jälkeenpäin tajusin että maksanhan itsekin veroa tyämarkkinatuestani ja paljon, olis pitänyt tajuta vastata näin virkailijalle takas..[/QUOTE]

Pilailet varmaan? Toki noistakin otetaan ennakonpidätys, mutta et tuota mitään valtiolle tai kunnalle. Olisikin parempi maksaa tuet nettoina, niin loppuisi tämä pelleily.

Sossun kanssa en ole ollut tekemisissä. Miksi olisin? Suurin osa suomalaisista ei ole koskaan missään tekemisissä heidänm kanssaan. Ja jos ovat, niin toivottavasti vain tilapäisesti. Näistä kanta-asiakkaista olisi syytä päästä eroon.

Kannattais take opetella ymmärtämään lukemaansa, kirjoitin että kerran kun asioin ja olen 28 vuotta maksanut työstäni veroja mutta tosiaan kerran jouduin sairauden takia asioimaan sossussa, ooksä jotenkin vajaa vittu?

Yhteistyössä