G: kamalimmat raskauteen liittyvät vaivat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kumikameli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kumikameli

Aktiivinen jäsen
10.06.2008
1 617
0
36
Nyt haluaisin kuulla miten kamalia raskauksia teillä on ollut, kaikki mahdolliset vaivat yms. Vähän perspektiiviä tarttisin jos toinen raskaus ja vauva meille suodaan joskus :)

Ekassa raskaudessa oli mm:
-joka päiväinen pahoinvointi loppuun asti
-kamalat liitoskivut
-iskias
-raskausarpia maha ihan täys ja ne muuten sattuu kun tulee!

Alkuraskauden väsymys ja pahoinvointi. Loppuraskauksista ei mitään järin kamalaa tulekaan mieleen, vaikka möhömahan kanssa liikkuminen onkin epämiellyttävää ja tietyt vihlonnat, joita en ilmeisesti tällä hetkellä tarkkaan muista (rv30 lähestyy) Ainakin tietyt viiltävät vihlaisut alakerrassa synnytyksen lähestyessä eivät olleet kivoja.

Minulla oli aivan hirveät suonenvedot jaloissa ja JÄRKYTTÄVÄT peräpukamat. Hyvä kun kävelemään pääsi! Kaiken muun vielä kesti, mutta nuo peräpukamat oli NIIN kipeät, että itkuksi meni.

Mulla raskaudesta on jo lähemmäs viisi vuotta, joten ehkä aika on kullannut muistot. Mutta mulla raskaudessa ei ollut mitään suurempia vaivoja. Alkuraskauden väsymys ehkä pahimpana ja loppuraskauden öiset suonenvedot.

Haluatko kuulla vain kamalista raskauksista vai kaikista pienine tai isoine vaivoineen? :D
No mulla oli tosi helppo raskaus, ainoa jolloin aloin kitistä oli ihan viimeset päivät kun en kunnolla voinut kävellä, kun jalat oli turvonnu ihan pyöreeks pohjista :D
Alkupahoinvoinnista melkein(rv8-19) nautin kun olin niin tohkeissani raskaudesta :D