G: Käykö puolisosi puku päällä töissä?

  • Viestiketjun aloittaja kalluppi
  • Ensimmäinen viesti
Misty
Käyttää - ihanaa! :) rakas ukkelini kun näyttää tuosta aamulla lähtiessään aina niin ihanalta hyvin istuvassa Turon puvussaan. :p Kerran kampesin hänet vielä ovelta sänkypuuhiin, kun herra näytti niin hottikselta! :heart:
 
immu
No ei, vaikka tehdaspäällikkö onkin. Sillon kun on jotain vierailuja tai kokouksia isompien herrojen kanssa, niin laittaa farkut ja kauluspaidan. Muuten kulkee iänikuisissa työhaalareissa :)
 
Joo
Käyttää, tosin perjantaisin niillä on casual friday, ihan sketsiä.

Ei siinä mitään, itsekin olen joka päivä kovat kaulassa jakkupuvussa. Meillä ollaan tosi konservatiivisia pukeutumisen suhteen, yksi sai puhuttelun jo sammareista...
 
musti
No krakaa ei suostu pitamaan ja siksi silla onkin sellasia pellavapukuja, jotka siis hivenen rennompia eika vaadi sita krakaa seurakseen. Lauantaisin rennommat kamppeet mutta ei ihan farkkuja kuitenkaan.
 
Jamma
Meillä käy niin mies kuin minäkin.

Miehen täytyy olla edustava, pukujen kohdallaan ja värien samoin. Hänelläkin on casual friday työpaikallaan, mutta hänen tehtävissään on paljon korkeamman tason edustamista, joten usein tehtävät vaatii perjantaisinkin pukeutumaan hyvin. Tätä ei tosiaan saa itse valita vaikka olisit korkeallakin portaikossa, yritys on kansainvälinen ja samoin on kollegat. Hän on tottunut siihen ja tykkää, kaappi on täynnä pukuja ja kravatteja. Enemmän tilaa vie kuin minä vaatteineni. :) Mäkin tykkään kovasti hänen työlookistaan. Naisena pienemmässä firmassa ja muutenkin näkymättömämmässä roolissa, saan hieman vapaammin pukeutua, mutta ei missään nimessä farkkuja, lenkkareita, sandaaleja tai muuten rentoa pukeutumista. Huomatuksia tulee joskus kun ihmiset ottaa liian rennosti. Eipä tuo haittaa, perjantaisin otan ilon irti casual fridaysta. :) Niin ja ulkomailla asutaan. Onko Suomessakin casual friday yhtä tyypillinen juttu?
 
Misty
Alkuperäinen kirjoittaja Jamma:
Onko Suomessakin casual friday yhtä tyypillinen juttu?
Mun kokemusten perusteella kyllä, siis kaikissa sellaisissa firmoissa, joissa nyt yleensäkin "pukupakko" on... Mun miehelle CF tarkoittaa kravatin jättämistä kotiin, muuten on puvun housuissa ja kauluspaidassa (jonka ylintä nappia ei tietenkään kravatin puuttumisen myötä laita kiinni). :) Talvisin saattaa laittaa siihen paidan päälle vielä slipoverin.

 

Yhteistyössä