G: Kävisitkö töissä, jos se ei olisi rahasta kiinni?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Ehkä kutsumusammatti on sellainen, jota ei jättäisi vaikka olisi millainen miljardööri. =)
Vaikka en kutsumusammatissa olekaan (mä en usko sellaiseen kuin korkeintaan pappien kohdalla), niin älylliset haasteet ja mielekäs työ on ne syyt, mitkä saisi mut käymään töissä joka tapauksessa. On hirmu antoisaa, kun tuntee tekevänsä työtä, jolla on oikeasti tarkoitus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Vaikka en kutsumusammatissa olekaan (mä en usko sellaiseen kuin korkeintaan pappien kohdalla), niin älylliset haasteet ja mielekäs työ on ne syyt, mitkä saisi mut käymään töissä joka tapauksessa. On hirmu antoisaa, kun tuntee tekevänsä työtä, jolla on oikeasti tarkoitus.
Eilen tuli telkkarista dokumentti tanskalaisista kouluista, siellä näyttivät opettajat todellakin olevan kutsumusammatissa. Melkein olin laittamassa siitä avausta, niin lämmin tunne jäi siitä dokkarista =) Onhan se tanskalainen mentaliteettikin ilmeisesti vähän suomalaisesta poikkeava.
 
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Vaikka en kutsumusammatissa olekaan (mä en usko sellaiseen kuin korkeintaan pappien kohdalla), niin älylliset haasteet ja mielekäs työ on ne syyt, mitkä saisi mut käymään töissä joka tapauksessa. On hirmu antoisaa, kun tuntee tekevänsä työtä, jolla on oikeasti tarkoitus.
Eilen tuli telkkarista dokumentti tanskalaisista kouluista, siellä näyttivät opettajat todellakin olevan kutsumusammatissa. Melkein olin laittamassa siitä avausta, niin lämmin tunne jäi siitä dokkarista =) Onhan se tanskalainen mentaliteettikin ilmeisesti vähän suomalaisesta poikkeava.
Se kutsumusammatti-jargon on eräänlainen tapa alistaa ihmistä ylistämällä. Kyllä mäkin koen olevani omalla alallani, olen sitoutunut työhöni ja kannan oikeasti vastuuta oppilaistani. Silti työ on mulle vaan työtä. Maalliseen ammattiin ei voi tuntea samalla tavalla kutsumusta kuin esim. pappeuteen.
 

Yhteistyössä