G: Joskus elämässä plussanneille

  • Viestiketjun aloittaja gallup
  • Ensimmäinen viesti
gallup
Olitko A- vai B-tyypin plussaaja.

A-tyyppi: vahva tunne siitä, että nyt on tärpännyt (siis ennen testin tekemistä)

B-tyyppi: ei erityistä aavistusta/vaistoa raskaanaolosta. Samanlainen olo kuin ennen menkkoja.

(C-tyyppi: jotain edellisten väliltä. Kerro fiiliksistä.
 
Tyyppiä B. Ei ollut pienintäkään aavistusta. :D Luulin että ovis oli siinä kierrossa mennyt ilman yritystä (oli sitten sitkeitä simppoja miehellä!) ja oireet oli ihan samanlaisia kun normaalit menkkaoireet paitsi vahvempia. Alaselkää särki ja mahaa kramppasi, kuljin siteet housuissa 3 päivää kun uskoin että vuoto alkaa ihan juuri niin kuin yleensä noitten oireitten alkaessa. :whistle: Sitten huomasin lopulta eräänä iltana että rinnat on myös kipeinä mikä ei ollut normaalia menkkaoireilua, ja kun aamulla testasin niin plussa tuli. =) :heart:
 
vieraampi

En osaa sanoa. Meillä raskautta ei odotettu, joten jatkuva hyvin voimakas palelu ja väsyminen meni kiireen ja flunssanalun piikkiin. Stressin syyksi meni menkkojen myöhästyminen. Melkein kaksi viikkoa jatkuneet voimakkaat kuukautiskivut ja rintojen valtava turpoaminen meni sen piikkiin, että "no nyt kyllä kohta ne menkat alkavat". Ihan tosi, hölmömpää ihmistä ei voi olla! :) Oli siis vaan niin käsittämättömän vahvat oireet. Jälkeen päin olen tosiaan itselleni naureskellut!!
 
mie
C tyyppi... Ei mitään varmaa tunnetta tärpistä, mutta en kai olisi testannut jos ei jotain oloa olisi ollut että nyt saattaisi tulla plussa. Siltikin olin skeptinen ja kivenkovaan manailin että ei se nyt voi vieläkään tärpätä kun ei tähänkään asti, aina saanut vaan pettyä ja niin se nytkin on taas ihan varmasti. Sitten kun plussa tulikin niin olin ihan :saint: :eek: \|O :saint: :heart: ei voi olla totta :D
 
B) Vauvaa oli yritetty jo puolisen vuotta, ja luovutettiin "yrittämisestä" kokonaan. Olin tuolloin päiväkodissa töissä, jossa oli streptokokkivirusta liikkeellä. Kaikkien työntekijöiden täytyi käydä antamassa nieluviljelu, mahdollisen taudinkannon takia. Menkat eivät olleet edes myöhässä, mutta kun labraan menin niin pyysin ottamaan raskaustestin samalla (vähän jouduin huijaamaan päiviä että testin tekivät :ashamed: ) Soittelin sitten nielutuloksia arin päivän päästä, ja olin jo lopettamassa puhelua, kun täti toisessa päässä huhuili että: "tää toinen testi on kyllä positiivinen", jäin suu auki istumaan enkä sanut sanottua puhelimeen mitään. Nainen huuteli aikansa ja laski sitten luurin kiinni. Olin raskaana :heart:
 
tyyppiä a taidan olla.. :D
varsinkin keskenmennyt kolmas raskaus oli tunnistettavissa 4 päivää ennen menkkojen alkua, oltiin vielä lentokoneessa tulossa suomeen takaisin ja olo oli aivan hirveä. paleli, kuvotti ja kahvi jäi poiskuten aikaisemmissakin raskauksissa ja testin siis tein heti ja selvä plussa--

nyt raskautta toivon, mutta minkäänlaisia oireita ei ole- eli en odota nyt mitään tavallaan ettei liikaa pety!
:ashamed:
 
Vahva B. Olin aivan varma, että täti tulee, kun en tiennyt silloin vielä, että voimakkaat nippailut voi kertoa siitä mukavammastakin vaihtoehdosta. Olin sitä mieltä, että nyt ei ainakaan tärpännyt, mutta niin malttamaton, etten voinut olla tuhlaamatta testejä - mutta tulos olikin yllättäen haamu! :)
 
aa-tyyppi
A. Olin täysin varma raskaudesta, vaikka kyseessä oli yllätys, enkä tiennyt, millaisia raskausoireet ovat. Menkkaolo alkoi melkein viikkoa ennen odotettuja menkkoja, kun normaalisti vasta päivää ennen. Niinpä kun muutaman päivän olin odotellut, aloin etsiä tietoa, mistä moinen voi johtua. Monessa paikkaa sanottiin, että se voi olla alkuraskauden oire. Siinä vaiheessa, kun menkkojen sitten olisi pitänyt alkaa, alkoikin etominen. Olin täysin varma raskaudesta ja testasin selkeän plussan.
 
b-tyyppi täälläkin :wave:

Eli vauvaa oltiin yritetty jo pari vuotta. clomien syönnin olin juuri lopettanut ja odottelin seuraavia menkkoja, että pääsis munatorven aukiolo tutkimukseen. Menkat oli myöhässä jo useemman viikon, mutta testit vaan näytti negaa. Terojen aloittamiseen olin juuri saanut luvan naistentautien polilta, kun jostain kumman syystä päätin kuitenkin tehdä sen viimeisen kaapissa roikkuvan testin pois alta. tikku jäi vessaan ja menin itse keittämään teetä. sitten kun tulin sitä uudestaan katsomaan. tihrustin ensin, että "mikäs ihmeen roska tuon kontrolliviivan vieressä on". Sitten kun lähempää katsoin, niin viivahan se oli :heart: Tämän jälkeen piti vielä kaksi testiä käydä apteekista hakemassa, ennen kun uskoin todeksi :D
 
tyyppiä B, vauvaa oltiin yritetty 5 kuukautta. Kävi jo mielessä että tulenkohan edes raskaaksi, olin ihan varma että menkat alkaa, rinnat oli arat, niinkuin aina ennen menkkoja. Tein sitten kuitenkin testin kun menkat oli pari päivää myöhässä....ja HAAMU...joka muutaman päivän päästä sitten vahvistui selväksi plussaksi, nyt odotellaan elokuun vauvaa onnesta soikeena :heart:
 
Rosamunde
Tyyppiä B.

Kaksi raskautta takana eikä kummastakaan ollut mitään oireita kuin että saatoin aavistaa, että voisin olla raskaana kun ei ehkäisyä käytetty. Muistan tosiaan varsinkin toisen kohdalla ihmetelleeni, että miksei rinnat tulleetkaan kipeiksi niin kuin aina ennen kuukautisia. Siitä ehkä jotain arvelin.. Mutta mitään tuntemuksia raskautumisesta ei ollut.

Oireet tulivat sitten myöhemmin 7. raskausviikolla eli huonoa oloa, kahvi ei maistunut, mahaa nippaili kovasti ja tuntui etten voi edes kävellä suorassa.
 
silmukalle:eek:li tavanomaisia nippailuja masussa, niinkuin aina ennen menkkoja, nyt kun tarkemmin mietin, oli vilu, ja sitä kylmyyden tunnetta kesti sitten ainakin ekat 3 kk...koko ajan sai olla villatakki päällä
 

Yhteistyössä