G: Jos soitat äidillesi ja kysyt häneltä,

  • Viestiketjun aloittaja 6hlöä
  • Ensimmäinen viesti
Äiti sanoisi, ettei nyt kyllä sovi. Hän lähti meiltä eilen just kotiin ja asuu 600 km päässä :) Ai ymmärsin väärin, luin että kutsuisin äidin tänne. me voisimme varmaan mennä heille, mutta ei se tänä vuonna käy,koska olemme pääsiäisen töissä.
 
Varmaan se ihmettelisi, että miksi me oltaisiin oikein yöksi jäämässä (näin minä siis ymmärsin kysymyksen; että viivyttäisiin pari päivää ) kun kotiin ajaa viidessä minuutissa... Muuten toivottaisi tervetulleeksi, joka pääsiäinen me ollaan siellä aterialla oltukin.
 
ellu
ollaan tervetulleita milloin tahansa ja miten pitkäksi aikaa tahansa äidin luokse. Äiti asuu 350 km päässä. Viimeksi käytiin parin yön vierailulla helmikuun lopussa ja pääsiäisenä ollaan kai pari yötä kylässä myös.
 
xx
Olis varmaan iloinen. Meillä olis menoa pääsiäisenä ja mieheni siskon piti ottaa lapset hoitoon, mutta saikin jalkansa kipsiin viikko sitten. Kysyin äitiä lastenvahdiksi mutta haluavat olla mökillään kokko polttamassa, eli ei tule tänne ja sen ymmärrän koska ovat aina mökillä pääsiäisenä. Mut ois iloinen jos mentäis sinne.
 
-
Ilahtuisi ja sanoisi että tottakai, onpas kivaa kun tulette. Alkaisi varmaan heti touhuta meille petipaikkoja :) Olen kyllä niin unihäiriöinen ja muutenkin huono olemaan yötä missään muualla kuin kotona, että voisi ihmetellä miten mä kahdeksi päiväksi suostun tulemaan yökylään.
 
ikävä on äitiä ja mummia
Äitini on kuollut, mutta se äiti jonka tunsin, sanoisi: tervetuloa! Ja hössöttäisi kamalasti herkkuruokia Karjalanpiirakoista mustikkapiirakkaan asti (hänen tapansa osoittaa rakkautta)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Varmaan se ihmettelisi, että miksi me oltaisiin oikein yöksi jäämässä (näin minä siis ymmärsin kysymyksen; että viivyttäisiin pari päivää ) kun kotiin ajaa viidessä minuutissa... Muuten toivottaisi tervetulleeksi, joka pääsiäinen me ollaan siellä aterialla oltukin.
Meilläkin varmasti ihmettelisivät, miksi olisimme sinne änkemässä kun tuossa ei ole edes tietä tai ojaa välissä.
 
Ap
Tässä minun ja mieheni äidin vastaukset/reaktiot ihan reaalimaailmasta:

Mun miehen äiti vastasi, että ilolla otamme teidät tänne pääsiäisenä. :)

Mun oma äitini ei edes kuunnellut mun kysymystäni, vaan alkoi paasaamaan omasta uupumuksestaan ja siitä, ettei uskalla luvata yhtään mitään. Sitten sanoi, että hän ei kyllä voi ketään ottaa täysihoitoon koko pääsiäiseksi. Ei siis viitsinyt edes kuunnella, että tarkoitin korkeintaan paria yötä. Olemme omatoimisia mieheni kanssa, emmekä todellakaan odota täysihoitoa. Meillä on neljä lasta, mutta toki itse hoidamme lapsemme ja voisimme ruoatkin siellä tehdä tai viedä jotain ja aina otamme mm. lakanat itse mukaan kotoa. Sitten äiti jo alkoikin selvittää, että kyllähän osaksi pääsiäistä voitte tulla, koska eivät he kuitenkaan minnekään lähde isäni kanssa. Totta kai ymmärrän, että koska äitini on uupumuksen takia sairaslomalla, hän ei jaksa passata muita. Mutta hän on ollut tuollainen oikeastaan aina; ottaa hirveät stressit kaikesta ja sitten kuitenkin laittaa ruoat jne. Eikä anna muiden kunnolla auttaa...Tosi ärsyttävää. Viimeksi ollaan ehkä n.2 vuotta sitten käyty koko perheellä siellä "passattavana" pari päivää. Meidän kolme lasta on kyllä ollut pari kertaa vuodessa siellä vähän aikaa sentään. Mua vain masentaa tämä, että mulla on äiti, joka ei voi varauksetta olla iloinen siitä, että me mentäisiin sinne pitkästä aikaa käymään, vaan alkaa vaan voivottelemaan ja paasaamaan omasta jaksamisestaan...Äitini on 56v. eli ei mikään ikäloppu vielä...
 

Yhteistyössä