G: jos on pieni vauva, kuinka paljon äiti tai isä voi juoda alkoholia?

Kysytään näin, kun tuohon toiseen ketjuun tulee kovin suvaitsevaisia ja alkoholimyönteisiä vastauksia että kuinka paljon teidän mielestänne vauvasta vastuussa oleva aikuinen voi juoda alkoholia? Jos vauvaa tarvitsee illan aikana hoitaa ts. laittaa kaukaloon, viedä taksiin jnejne?

Minusta raja on 1-2 annosta, ei enempää. Mites muut?
 
Tiiti
Meillä raja on yksi annos, mielellään ei tietty sitäkään. Mut jos esim mies on ottanu enemmän ku yhen kaljan, ni ei hoida vauvaa ollenkaan, ei pidä sylissä/vaihda vaippaa tms. Ite otan joskus yhen siiderin illalla kun vauva on jo käyny nukkumaan, ja sillonkin se on vaan se yks.
 
buahhahaa
Alkuperäinen kirjoittaja Tiiti:
Meillä raja on yksi annos, mielellään ei tietty sitäkään. Mut jos esim mies on ottanu enemmän ku yhen kaljan, ni ei hoida vauvaa ollenkaan, ei pidä sylissä/vaihda vaippaa tms. Ite otan joskus yhen siiderin illalla kun vauva on jo käyny nukkumaan, ja sillonkin se on vaan se yks.
ootko tosissasi?
jos mies juo vaikka 3kaljaa, et anna hänen hoitaa lasta ollenkaan?
 
jepjp
lasten ollessa vauva/taaperoikäisiä saatoin juoda 1-2saunasidukkaa.
nyt lapset jo kouluikäisiä ja voin jouluna juoda ruuan kanssa punaviinilasillisen, jälkkärin kanssa glögiä ja joulusaunassa siiderin. eli 3annosta. en tykkää kauheasti tissuttelusta.
 
Vieras
Miksi ruokaviini on AINA sallitumpaa kuin ruokaolut?! Mä en käsitä!
Toiset juo pullon viiniä ja on ihan tööt, mä saisin vetää niitä 10 ennenkuin missään edes tuntuu- eli miksi se viini on sallitumpaa kun se monelle tuntuu hirahtavan niin helposti päähän?
Siksi koska se on hienompaa? :kieh:
 
nyyti
no meillä on niin,että jos toinen juo,toinen on sitten vesiselvä ja hoitaa lapset(koskaan ei juoda alkoholia lasten nähden).Ja jos imetän olen saattanut ottaa yhden saunaoluen silloin tällöin.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja riippuu:
Pullo viiniä menee ihan hyvin. Riippuu tietty viinapäästä. Mä en tule humalaan 3-4 lasista viiniä, mukava olo tosin tulee.
Sulla taitaa olla jo jonkin sortin alkoholiongelma, jos pullosta viiniä et tule humalaan...
Joo,just!! :LOL:
Kuka oikeesti edes tulee vinkkupullosta humalaan? :eek:
Tarviiko se tosiaan ongelman et siitä pitää humaltua?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja riippuu:
Pullo viiniä menee ihan hyvin. Riippuu tietty viinapäästä. Mä en tule humalaan 3-4 lasista viiniä, mukava olo tosin tulee.
Sulla taitaa olla jo jonkin sortin alkoholiongelma, jos pullosta viiniä et tule humalaan...
Joo,just!! :LOL:
Kuka oikeesti edes tulee vinkkupullosta humalaan? :eek:
Tarviiko se tosiaan ongelman et siitä pitää humaltua?
Nyt en ihan ymmärrä mitä tarkoitat.
Kyllä sanoisin että normaalisti alkoholia kuluttava ihminen tulee pullollisesta viiniä humalaan. Toleranssi näet kasvaa kulutuksen mukaan.
 
e
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja riippuu:
Pullo viiniä menee ihan hyvin. Riippuu tietty viinapäästä. Mä en tule humalaan 3-4 lasista viiniä, mukava olo tosin tulee.
Sulla taitaa olla jo jonkin sortin alkoholiongelma, jos pullosta viiniä et tule humalaan...
Joo,just!! :LOL:
Kuka oikeesti edes tulee vinkkupullosta humalaan? :eek:
Tarviiko se tosiaan ongelman et siitä pitää humaltua?
Tajuaakohan ihmiset, että viinissä saattaa olla esim. n. 9 % alkoholia, eli vain kaksi kertaa niin paljon kuin siiderissä? Eli selvennykseksi: 0,75 litraa (pullo) viiniä vastaa 1,5 litraa siideriä (eli kolme isoa siideriä).
Kuinka moni on kolmesta isosta siideristä ihan kännissä??
No en mä ainakaan :D
 
<Kimmo kuu>
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja riippuu:
Pullo viiniä menee ihan hyvin. Riippuu tietty viinapäästä. Mä en tule humalaan 3-4 lasista viiniä, mukava olo tosin tulee.
Sulla taitaa olla jo jonkin sortin alkoholiongelma, jos pullosta viiniä et tule humalaan...
Joo,just!! :LOL:
Kuka oikeesti edes tulee vinkkupullosta humalaan? :eek:
Tarviiko se tosiaan ongelman et siitä pitää humaltua?
No toi mukava olohan on juuri sitä pientä humaltumista :)

Ja pullo viiniä ei ole sama kuin 3-4lasia.. pullollisesta saa enemmän kuin tuo määrä
 
Mulle on ihan herttaisen samantekevää, kuinka paljon muiden vauvoista vastuussa olevat henkilöt juo alkoholia. MINUN vauvastani vastuussa oleva henkilö juo ihan maksimissaan 2 ja nekin hitaasti ja pitkällä aikavälillä, ja nekin vasta kun vauva on isompi.

Ja ei, mä en rajoita mieheni alkoholinkäyttöä tai lapsenhoitoa, se on juomatta ihan omasta halustaan. Vauvasta riippumatta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Tajuaakohan ihmiset, että viinissä saattaa olla esim. n. 9 % alkoholia, eli vain kaksi kertaa niin paljon kuin siiderissä? Eli selvennykseksi: 0,75 litraa (pullo) viiniä vastaa 1,5 litraa siideriä (eli kolme isoa siideriä).
Kuinka moni on kolmesta isosta siideristä ihan kännissä??
No en mä ainakaan :D
no mä olen kyllä jo ihan iloisessa huppelissa enkö todellakaan haluaisi käsitellä ja olla vastuussa enää vauvasta siinä vaiheessa.
Ihan känniin asti mä en edes kyllä näkis mitään syytä edes juoda.
 
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja riippuu:
Pullo viiniä menee ihan hyvin. Riippuu tietty viinapäästä. Mä en tule humalaan 3-4 lasista viiniä, mukava olo tosin tulee.
Sulla taitaa olla jo jonkin sortin alkoholiongelma, jos pullosta viiniä et tule humalaan...
Joo,just!! :LOL:
Kuka oikeesti edes tulee vinkkupullosta humalaan? :eek:
Tarviiko se tosiaan ongelman et siitä pitää humaltua?
Tajuaakohan ihmiset, että viinissä saattaa olla esim. n. 9 % alkoholia, eli vain kaksi kertaa niin paljon kuin siiderissä? Eli selvennykseksi: 0,75 litraa (pullo) viiniä vastaa 1,5 litraa siideriä (eli kolme isoa siideriä).
Kuinka moni on kolmesta isosta siideristä ihan kännissä??
No en mä ainakaan :D
Pikainen vilkaisu meillä hyllyssä oleviin pulloihin. Alkoholia 12-15 % eli hiukkasen enemmän on viinipullossa alkoholia kuin kolmessa sidukassa. Ja kolmesta isosta siideristä olen ainakin itse jo sellaisessa kunnossa, että en hoida vauvaa.
 

Yhteistyössä