G: Jos lopettaisit palstailun kolmeksi vuodeksi, niin...

• Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
.. suhtautuitko ihmisiin positiivisemmin vai negatiivisemmin?

Mä olen jo pidemmän aikaa miettinyt, että palsta on oikeastaan varsinainen negatiivisuuden tynnyri. Pitää oikein etsimällä etsiä, että löytäisi jotain hyvääkin.

vieras
No suhtaudun ihmisiin samalla tavalla kuin ennenkin, koska palstalla asiat kärjistyy jolloin tänne kulminoituu joko oikein positiivinen osa persoonaa tai negatiivinen osa persoonaa. Ajattelen ihmisistä edelleen positiivisesti mutta tiedostan myös, että hymyn takana voi olla tuhansia erilaisia viestejä. Oikeassa elämässä en onneksi tiedä kaikkea vaan kohtaan pintaa ja syvennyksiä. Palstalla vain kulminoituu tietty näsäviisaus joka saa aivosolut joskus ylikierroksille.

Tuskin vaikuttas muhun mitenkään. Yhtä negatiivisia ihmisiä, ja heidän sanomisiaan/tekemisiään/käytöstä tulee jatkuvasti vastaan livenäkin.

Muoks; enkä mä niin paljon ja tosisani palstaile, jotta se voisi vaikuttaa miun mieleen :)

Mä varmaan palaisin takaisin tasolle jossa en ajatellut kaikkien miettivän aina sitä pahinta. Kun täällä huomaa että vaikka annat pullareseptin niin joskus se käännetään muotoon " paha äiti tarjoaa lapsilleen voita ja sokeria tahallisesti"
Mutta eihän nettimaailmasta kannata välittää.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Joopanoo:
Mun mielestä taas ihan yhtä töykeä, aggressiivinen ja älytön meno on myös täällä ruudun toisella puolellakin.
Mulla taas on toisenlainen kokemus, tai ehkä olen sitten vain tavannut liikaa mukavia ihmisiä :D

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Wanhatar:
Meidän pitäisi tavata joku päivä ennen joulua. Kaipaan sun mukavaa ja fiksua seuraa. =)

T. Pienissä sievissä :snotty: :p :D
Mäkin kaipaan sua. Ja tässä kaamosmasennuksessa myös ihanan eläväistä ja elämänmyönteistä jälkikasvuasi.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä olen hämmästellyt, miten erilainen maailma on ruudun eri puolilla =)
Mä usein ajattelen, että miten paljon ihmiset oikeastaan ymmärtävät toisiaan väärin. Pään ajatukset eivät tulekkaan siten esiin miten ne on ajatellut ja huonoista sanavalinnoista tai mielikuvamaailmojen luonneista johtuen yksinkertaiset asiat muuttuvat abstrakteiksi ja vääriksi. Todellisuudessa kiistakumppanit olisivatkin kuitenkin samaa mieltä toistensa tietämättä. Tyyliin sanot "kissa on musta", toinen käsittää "kissa on ruskea" ja lopulta taistellaan siitä onko "kissa vihreä" vaikka kaikki ovatkin sitä mieltä, että "kissa on musta".

Mielenkiintoista...

Wanhatar
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä usein ajattelen, että miten paljon ihmiset oikeastaan ymmärtävät toisiaan väärin. Pään ajatukset eivät tulekkaan siten esiin miten ne on ajatellut ja huonoista sanavalinnoista tai mielikuvamaailmojen luonneista johtuen yksinkertaiset asiat muuttuvat abstrakteiksi ja vääriksi. Todellisuudessa kiistakumppanit olisivatkin kuitenkin samaa mieltä toistensa tietämättä. Tyyliin sanot "kissa on musta", toinen käsittää "kissa on ruskea" ja lopulta taistellaan siitä onko "kissa vihreä" vaikka kaikki ovatkin sitä mieltä, että "kissa on musta".

Mielenkiintoista...
Näinpä ja meitä on erilaisia ihmisiä erilaisessa elämäntilanteessa. Vai olenko hakuteillä? :whistle:

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mielenkiintoista...
Aika usein - jos vaan palstalla on jaksettu jauhaa asiallisesti samasta aiheesta - olen huomannut, että tapa ajatella on ihan sama. Mulle nämä ketjut, joissa jonkun kanssa on pitkällisen keskustelun jälkeen löytynyt jokin yhteisymmärrys, ovat olleet palstan parhainta antia.Kun jonkun kanssa asiasta tarpeeksi kauan vääntää, mulle tää henkilö muuttuu jos ei ihan ystäväksi niin ainakin ihmiseksi, josta pidän. Vaikka loppujen lopuksi itse aiheesta olisimmekin täysin eri meltä.

Yhteistyössä