G: Jos lähdet mökkilomalle...

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Jos haluat laittaa ruokaa mökillä, mitä keittiöstä pitää aivan ehdottomasti löytyä ja jos ei löydy, ärsyttää suunnattomasti??
Ehdottomasti pitää löytyä
- juokseva vesi tai tyyppi, joka kantaa kaivosta vettä ennenkuin ehdin edes pyytää
- tiskikone tai tyyppi, joka tiskaa astiat ennenkuin ehdin edes pyytää
- jääkaappi
- pakastin tai ainakin jääkaapissa pakastelokero
- riittävä määrä ruuanlaittoon tarkoitettuja välineitä
- kulkuyhteys paikkaan, mistä saan hankittua raaka-aineita

Ärsyttää, jos jokin noista puuttuu.



 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Jos haluat laittaa ruokaa mökillä, mitä keittiöstä pitää aivan ehdottomasti löytyä ja jos ei löydy, ärsyttää suunnattomasti??
Ehdottomasti pitää löytyä
- juokseva vesi tai tyyppi, joka kantaa kaivosta vettä ennenkuin ehdin edes pyytää
- tiskikone tai tyyppi, joka tiskaa astiat ennenkuin ehdin edes pyytää
- jääkaappi
- pakastin tai ainakin jääkaapissa pakastelokero
- riittävä määrä ruuanlaittoon tarkoitettuja välineitä
- kulkuyhteys paikkaan, mistä saan hankittua raaka-aineita

Ärsyttää, jos jokin noista puuttuu.
Jep. Jotakuinkin kaikki löytyy.

Joku bussikin tuosta kulkee kylälle, ainakin joskus ja jouluna. Autottomalle ehkä vähän hankalaa. Toki kylästä löytyy takseja ja varmasti kyyti löytyy tarvittaessa, onhan tuossa noita muita turisteja pyörimässä.
 
No taitaa meillä sitten kohtalaisesti olla homma hanskassa. Muiden mielestä mä oon jopa ylireagoinut tuon varustuksen kanssa, kalamiehet kun ei paljoa ruukaa aikaa mökissä viettää. Mutta mä yritän ajatella niin että jos MÄ lähtisin miesporukan mukana mökille ni mitä mä haluaisin että siellä on. Olkoon vaan että ukot koko ajan kalastaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Jos haluat laittaa ruokaa mökillä, mitä keittiöstä pitää aivan ehdottomasti löytyä ja jos ei löydy, ärsyttää suunnattomasti??
Kunnollinen paistinpannu. :) Joillain mökeillä nähty paljon semmoisia jo epäilyttäviksi poltettuja halpistefloneja. Ja harva vuokralainen osaa hoitaa mitään valurautapannua, joten ne ei saata kestää kunnossa.
Hyvä juustohöylä, se kaulin tmv, desimitta. Kahvimitta (sitä ei meinaa muistaa itse pakata)!
Sitten on kiva jos on esim. leivinpaperia varalla jos itse ei muista sitä, en tiedä tarvitseeko varustukseen kuulua mitään tuollaista mutta vieraanvaraista se on. :D
 
Lipton^
En ikikuuna päivänä haluais kesällä lähtä lappiin! Itikoita paljon ja mökit anhistisia.
Mökissä kuuluis olla sauna, suihku, sisävessa, kaikki mukavuudet siis. Suojaisa järvi, jossa voi uida. Kivenheiton päässä ja yksityisranta
 
Tässä jotain
Jos nyt siis mietitään muutakin kuin keittiövarustelua, niin mökki johon minä menisin kaikkein mieluiten olisi keskellä erämaata jonkin vesialueen vieressä, naapureita ei mailla halmeillakaan, kun lähtee kävelylle niin ei pelkoa, että törmäisi kehenkään.
Koiraa sais/vois pitää vapaana rauhassa. Kännykänkään ei tarvis kuulua. Puusauna, takka ja peruserämökkivarustelu. Ei sähköä, ei juoksevaa vettä, eikä tienkään tarvis ihan lähellä olla, kunhan mönkijällä tai veneellä pääsee.

Kynttilöitä ois hyvä olla aina tarpeeksi vaikka sähkötkin ois, luovat tunnelmaa :)
 
Wursti Makkaravarvas
No jos vuokraan mökin niin sen pitää olla aika hyvin varusteltu mutta kun mennään omalle mökille niin riittää että on ne sähköt ja saunassa pumppu(juomavesi siis tuodaan kotoa).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Jos haluat laittaa ruokaa mökillä, mitä keittiöstä pitää aivan ehdottomasti löytyä ja jos ei löydy, ärsyttää suunnattomasti??
Kunnollinen paistinpannu. :) Joillain mökeillä nähty paljon semmoisia jo epäilyttäviksi poltettuja halpistefloneja. Ja harva vuokralainen osaa hoitaa mitään valurautapannua, joten ne ei saata kestää kunnossa.
Hyvä juustohöylä, se kaulin tmv, desimitta. Kahvimitta (sitä ei meinaa muistaa itse pakata)!
Sitten on kiva jos on esim. leivinpaperia varalla jos itse ei muista sitä, en tiedä tarvitseeko varustukseen kuulua mitään tuollaista mutta vieraanvaraista se on. :D
Jep. Pari Tefalin pannua. Pari juustohöylää. Desimittasarja + metallinen desimitta + litramitta. Kahvimittoja taitaa olla parikin kappaletta.

On myös leivinpaperia, foliota, kelmua. Sellasta pitkää pakastuspussia mahdollisten kalasaaliiden kuljetukseen.

Myös fileerausveitsi ja kalanleikkuulauta löytyy :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Jep. Pari Tefalin pannua. Pari juustohöylää. Desimittasarja + metallinen desimitta + litramitta. Kahvimittoja taitaa olla parikin kappaletta.

On myös leivinpaperia, foliota, kelmua. Sellasta pitkää pakastuspussia mahdollisten kalasaaliiden kuljetukseen.

Myös fileerausveitsi ja kalanleikkuulauta löytyy :)
Kuulostaa hyvältä! :)
 
Maanantaina tulee ekat turistit ja mökkiä tehdään vielä täyttä häkää :D

Nämä ihmiset ovat etuoikeutetussa asemassa kun kaikki on uutta ja siistiä vielä. Toivottavasti pysyykin siistinä. Täällä kyllä useimmiten käy onneksi fiksuja asiakkaita. Eivät sotke ja tuhoa paikkoja. *kopkop*
 
hmm
musta se grilli kyllä pitäisi löytyä; vaikka tiilistä kyhätty pikkugrilli maassa, tai sit tavallinen pieni pallogrilli. muuten varustelu kuulostaa hyvältä.

ja tota pesukonetta jäin myös miettimään.. vai kuinka usein käytte siellä tsekkaamassa paikkoja ja uusimassa tarvikkeita? monella vuokramökillä missä oon ollut, löytyy kyllä jonkunlaiset siivousvälineet, mutta ei kauheasti hotsita niillä likasilla räteillä alkaa hinkkailemaan. varsinkaan, kun ei tiedä, onko sillä samaisella, jolla meinaisin siivota keittiötä, edellinen vuokralainen pessyt wc:n.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
musta se grilli kyllä pitäisi löytyä; vaikka tiilistä kyhätty pikkugrilli maassa, tai sit tavallinen pieni pallogrilli. muuten varustelu kuulostaa hyvältä.

ja tota pesukonetta jäin myös miettimään.. vai kuinka usein käytte siellä tsekkaamassa paikkoja ja uusimassa tarvikkeita? monella vuokramökillä missä oon ollut, löytyy kyllä jonkunlaiset siivousvälineet, mutta ei kauheasti hotsita niillä likasilla räteillä alkaa hinkkailemaan. varsinkaan, kun ei tiedä, onko sillä samaisella, jolla meinaisin siivota keittiötä, edellinen vuokralainen pessyt wc:n.
Grillin hankintaa voisi myöhemmin harkita jos asukkaat sen perään kyselevät. Aika monella mukana usein oma.

Käydään joka porukan jälkeen. Tarkistetaan paikat ja siivotaan lisää jos on vielä siivottavaa. Otan liinavaatteet ja pyyhkeet pesuun, petaan uudet tilalle. Keittiöpyyhkeitä ja pannulappuja myös varaparit, jotta saa likaiset pesuun. Samoin kylppärin lattiamattoja kaksi jotta saa toisen aina pesuun.

Siivousvälineet on mökillä, otan aina käytön jälkeen likaiset pesuun. Tarkoitus myös merkitä esim. mikrokuituliinat selkeästi, mikä on pöntön, mikä lavuuaarin yms. ja mikä muiden pintojen puhdistukseen. Nämä otan myös aika ajoin pesuun kotiin.

Tässä tietenkin jää sitten vastuuta vuokralaiselle ettei ota sitä keittiörättiä vessaan jne.
 
Ja pesuhuoneeseen on ostettu kertakäyttöisiä laudeliinoja, jospa sitten pysyis lauteet siistimpänä. Oman laudeliinan käyttö on ihmisillä vähän niin ja näin.

Suodatinpusseja, hyttystappaja (sellanen pistorasiaan tuleva) ja niitä myrkkytyynyjä löytyy, tulitikkuja. Mitäs vielä. Oon yrittäny niinko kaiken mahdollisen ja mahdottoman ottaa huomioon.

Niin ja vaikka mökki on aluksi neljälle hengelle (kunnes saadaan vuodesohva hankittua) on lautasia, laseja ja aterimia kahdeksalle hengelle. Ei tarvi olla jatkuvasti tiskaamassa.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Käydään joka porukan jälkeen. Tarkistetaan paikat ja siivotaan lisää jos on vielä siivottavaa. Otan liinavaatteet ja pyyhkeet pesuun, petaan uudet tilalle. Keittiöpyyhkeitä ja pannulappuja myös varaparit, jotta saa likaiset pesuun. Samoin kylppärin lattiamattoja kaksi jotta saa toisen aina pesuun.

Siivousvälineet on mökillä, otan aina käytön jälkeen likaiset pesuun. Tarkoitus myös merkitä esim. mikrokuituliinat selkeästi, mikä on pöntön, mikä lavuuaarin yms. ja mikä muiden pintojen puhdistukseen. Nämä otan myös aika ajoin pesuun kotiin.
kuulostaa hyvältä. joo, en tosiaan huomioinutkaan, että teillähän oli myös liinavaatteet talon puolesta, eli tietysti joudutte käymään ne vaihtamassa! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Käydään joka porukan jälkeen. Tarkistetaan paikat ja siivotaan lisää jos on vielä siivottavaa. Otan liinavaatteet ja pyyhkeet pesuun, petaan uudet tilalle. Keittiöpyyhkeitä ja pannulappuja myös varaparit, jotta saa likaiset pesuun. Samoin kylppärin lattiamattoja kaksi jotta saa toisen aina pesuun.

Siivousvälineet on mökillä, otan aina käytön jälkeen likaiset pesuun. Tarkoitus myös merkitä esim. mikrokuituliinat selkeästi, mikä on pöntön, mikä lavuuaarin yms. ja mikä muiden pintojen puhdistukseen. Nämä otan myös aika ajoin pesuun kotiin.
kuulostaa hyvältä. joo, en tosiaan huomioinutkaan, että teillähän oli myös liinavaatteet talon puolesta, eli tietysti joudutte käymään ne vaihtamassa! :)
Mä oon vähän sellanen että en kestä jos joku moittii niin oon yrittäny sitte laittaa kaikki viimeisen päälle :)

Loppuu vaan rahat kesken, pitää odotella vuokratuloja että saadaan kaikki tarvittavat huonekalut hankittua :ashamed:
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Oon yrittäny niinko kaiken mahdollisen ja mahdottoman ottaa huomioon.
ja kuulostaa myös siltä, että oot onnistunu. ;)

mä oon itse semmonen, että raahaan kaikki pikkujututkin mukaan mökille, mutta olispa kiva tulla tuollaiseen paikkaan, niin ei tarvitsis ainakaan harmitella, jos on joku juttu unohtunut.
 
sauna on, pikkuinen kuisti/terassi.

Takkaa ei ole.

Radiotakaan ei toistaiseksi.

Kalan savustintakaan ei ole. Kyllä nuo taitaa paistaa nuo harvat saaliinsa suoriltaan :D

Nyt lähden pesemään ikkunat sieltä mökistä :wave:
 

Yhteistyössä