G: Jos kaupassa on tarjolla tuotteesta halvempi versio kuten esim. pirkka tai rainbow joka on selvästi halvempi

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
centin venyttäjä
Ostan aina halvinta valitettavasta hyvin paljon mainostettu Pirkka tms ei aina ole se halvi kun katsoo kilo-litrahintaa ;)
Nyt ostin Marlin mustaherukkamehua
ensin oli jo käsi siinä pirkan mustaherukkamehulla, vaan pirkan olikin kalliimpaa kuin tuo marlin ;)
 
ostan useinkin rainbown tuotteita. vaikkei hintaetu edes olisi suuri.
se kun on ääs ryhmän oma merkki ni tulee ihan senkintakia niitä ostettua. kun tuo ääs ryhmä maksaa palkankin :)

k-kaupoissa en juuri käy mutta jos käyn niin ei ole pirkkaa sieltä mukaan lähteny. se ei munmielestä ees oo niin edullista,vai oonko ihan väärässä?
 
En
Jos vertaa tuotteiden ainesosia, niin etenkin Rainbowin tuotteissa on liuta lisäaineita verrattuna tähän hintavampaan tuotteeseen. Ihan vaikka esimerkkinä Risifrutti ja Rainbowin vastaava tuote...
 
Mä kuulun Pirkka-lahkoon ja ostan usein pirkkatuotteita, rainbow ja xtra ei niinkään hyppää mun työntämiin kärryihin.

Esim. Pirkan Uunikinkku on ylivoimaisesti paras sianlihatuote cittarin makkaratiskissä.
 
Ostan yleensä. Kannattaa huomioida, että joskus halvemman ja kalliimman tuotteen valmistaja on täysin sama. Esimerkiksi LU Jaffa -kekseillä ja Pirkan vastaavilla kekseillä on sama valmistaja. Maku on myös sama, mutta Pirkka halvempi. Nyt en hintoja muista, mutta on siinä kuitenkin hintaeroa aika reilustikin.
 
huohoh
kyllä ostan . mutta riippuu tuoteesta kuten aurajuuston ostan ihan auran en muita versioita on se niin taivaalisen hyvää :D
Aurajuustoahan ei ole kuin Valiolla. Muut on sit ihan sinihomejuustoa, minkä nimisiä ikinä ovatkaan, mutta eivät siis Auraa.

Itse ostan pirkkaa tai rainbowta jos tiedän tuotteen olevan hyvä Nyt viimeksi ostin kokeiluun rainbown aurinkokuivattuja tomaatteja ja pahoja ovat en osta uudestaan.
 
Keittiönoita
Valitsen varsin usein kilohinnaltaan edullisemman, oli se sitten Pirkkaa tai jotain muuta "halpismerkkiä". Jos tuotteen maku ei kuitenkaan vastaa odotuksia, en osta toista kertaa.
 
Aurajuustoahan ei ole kuin Valiolla. Muut on sit ihan sinihomejuustoa, minkä nimisiä ikinä ovatkaan, mutta eivät siis Auraa.
Juu näin on. Aura on Valion tuotemerkki mutta ikävä kyllä se on jossain määrin vakiintunut sinihomejuuston käsitteeksi. Aura on suurinta herkkuani mutta koskaan en tilaa esimerkiksi pizzaa "aura"juustolla koska yleensä se on jotain kammottavaa skeidaa.
 
hyvin paljon riiippuu tuotteesta mutta yleensä ostan.meillä käytetään paljon xtraa ja rainbowia koska käydään enimmäkseen s marketissa.mutta esim rainbow jugurtteja en enään osta koska kerran yhdessä oli hometäplä.ei se tietenkään tarkoita että kaikissa olisi,se yksi vaan sattui olemaan viallinen.mutta jäi vaan jotenki sellanen ällötys kammo :D
 
-----
ruokatarvikkeissa en yleensä pihistele hinnalla, ostin taannoin extran sipsejä ja oli ihan järkky suolasia ja pahoja, meni roskinn melki koko pussi, myös halpismehuissa on suuret erot merkkimehuihin.

saippuaa,korvatopseja,nenäliinoja, huulirasvaa yms. tuotteita voin ostaa halvemmilta merkeiltä.
 
Nyt tuli mieleen, että Pirkan suklaamousse on tosi hyvää eikä älyttömän kallistakaan. 1,90 € maksaa pakkaus, jossa kaksi suklaamoussea.



Kuva ei tee tuolle oikeutta. On paljon paremman makuinen kuin mitä kuvasa arvaisi.
 
"Hopping"
Jos on sisällöltään sama, niin toki ostan halvemman. Mutta jos sisältää enemmän moskaa (lisäaineita, täyteaineita), niin hyllyyn jää. Mä ostan aika vähän mitään hinnan perusteella, syön mielummin vaikka vähän vähemmän laadukasta ruokaa kuin paljon halpaa...
 
"tööt"
[QUOTE="peesaaja";23222038]Esim noissa Pirkka ja Rainbow-tuotteissa voi olla jotain saksalaista ylijäämälihaa.

Ostan kotimaista.[/QUOTE]

Ja mistähän sinä tämän keksit?
 
"tööt"
Jos vertaa tuotteiden ainesosia, niin etenkin Rainbowin tuotteissa on liuta lisäaineita verrattuna tähän hintavampaan tuotteeseen. Ihan vaikka esimerkkinä Risifrutti ja Rainbowin vastaava tuote...
Elät siis siinä luulossa, että nämä kauppojen 'omat' tuotteet olisivat tosiaan erikseen ko. brändille valmistettuja? Ihan samoja ovat kuin nämä merkkituotteetkin.
 
[QUOTE="tööt";23233617]Elät siis siinä luulossa, että nämä kauppojen 'omat' tuotteet olisivat tosiaan erikseen ko. brändille valmistettuja? Ihan samoja ovat kuin nämä merkkituotteetkin.[/QUOTE]

Minusta näissä jauho/puurohiutale/perunapakaste/tomaattimurska-tyyppisissä tuotteissa valmistaja (joka usein siellä pienellä präntillä lukee) on sama kuin viereisessä "brändillisessä" purkissa. Mutta mitä enemmän tuote on jalostettu, sitä enemmän niissä on eroja. Sillä monimutkaisempien ainesosien tapauksessa on mahdollista raaka-aineilla leikkiä. Se selviää sitten lukemalla tuoteselosteet. Tosin esim pakastepinaattikeitto on kyllä ihan sama ainesosien/energia-arvojen kanssa, joten uskon että samalta Apetit-tuotantolinjalta ne tulee. Rainbow korvapuustikin tulee kotimaiselta valmistajalta ja maku on ihan pätevä. Jossain jugurtissa taas olen hyvinkin epäluuloinen (sitä paitsi ne eivät kaikki ole suomessa edes tehtyjä). Mutta tätä jugurttia varmaan pitäisi testata, luomua! Rainbow Maustamaton luomujogurtti 750 g :: Tuotepankki - INEX
 
"vieras"
Mä olen huomannut, että monessa ihan perustuotteessa, joissa ei luulisi olevan eroja, hinta näkyy selvästi. Esim. pumpulista ja varsinkin pumpulipuikoista kannattaa maksaa, koska pumpuleissa on eroja ja Rainbown jauhoja voi käyttää leivontaan, mutta ei kastikkeisiin, sillä jauho maistuu siinä läpi. Rainbown kaurahiutaleet ovat kuivia ja niitä ei voi käyttää leivontaan.

Sitten taas esim. kookosmaito on Rainbowlla paljon halvempaa ja siinä ei ole sulfaatteja, toisin kuin monessa merkkituotteessa.

Juustoissa ja kahveissa ison ongelma Rainbown ja tutun "merkkituotteen" välillä on se, että suomalaisilla on aivan erilaiset makutottumukset kuin keski-eurooppalaisilla. On se kumma, kun emmentalkaan ei maistu emmentalilta :D .
 
toki käytän
Ihan hyvin ostan vanupuikkoja, pumpuleita, käsisaippuaa, hammastahnaa, siivousjuttuja (liinat, puhdistussuihkeet yms). Ruokiakin ostan, ovat monesti jotkut pirkka "feikki" dominot ihan Fazerin tekemiä ja sitä rataa.. Halvemmassa pakkauksessa vaan. Toki joskus on eroja tuotteissa mutta ihan hyviä olleet minusta. Pirkalla esimerkiksi on aivan loistavia kosmetiikkatuotteita, parempia kuin monienkymmenien eurojen Diorit yms (olen käyttänyt joten tiedän), INCI-listat on aivan huippua.
 
En osta. Mua ärsyttää tuotteiden kopiointi ja suosin aitoa. Toki poikkeuksia on esim vanupuikot saa olla Cittarin halvinta ja kaurahiutaleetkin Pirkan luomua. Ruokatuotteissa mä ainakin huomaan selvän makueron aidon ja kopion välillä jos jossain joutuu maistamaan niitä pahoja kopioita.
 

Yhteistyössä