G: Joko olet jättänyt sukat talviteloille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mtun
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelenaPimeä:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ihan kotoisessa Turussa =)
Sulla on sitten vissiin hyvät talvikengät :) Mä kun tänään lähdin koiran kanssa ulos, niin laitoin sukkien lisäksi vielä pitkät kalsaritkin, kun ulkona oli vain 2 astetta lämmintä. En olis voinu kuvitellakaan olevani ulkona nilkat paljaina.

Tai hyvä ääreisverenkierto :) Ihan tavalliset nahkasaapikkaat on yleensä käytössä. Jos on hurjat pakkaset, niin sitten löytyy ulkoiluun Vikingin goret.

No nyt löyty hengenheimolainen :-). Viime talvena mulla taisi olla sukat jalassa 3 kertaa - kun oli yli 20 pakkasta ja olin pitkään ulkona. Muutoin AINA paljain varpain tai kengät paljaissa varpaissa. Kotona & kylässä paljain jaloin... :-) Töissä joko kengät tai sitten paljaat varpaat. Kesällä läpsyttimet ulkona tai sitten ilman mitään. Ja nythän on jo kesä !!!

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Kotioloissa oon joko paljain jaloin tai villasukissa, yleensä villasukissa kun varpaat on muuten ihan jäässä (muita vaihtoehtoja ei oo). Jos kyläillään niin sit on yleensä normisukat, läpi vuoden..en oikeen osaa olla paljain jaloin "vieraassa" paikassa..
Kenkien kans voin sukattomanakin olla, riippuen kengistä.

Mies ei käytä sukkia kuin erikoistapauksissa, joskus ei silloinkaan.=)

Mä käytän sukkia talvella kengissä ja kylässä. Kotona olen aika usein paljain jaloin. Mullekin tuo talvella paljain varpain oleilu vieraassa paikassa tuntuu vieraalle. Kesällä saatan olla paljain jaloin missä vaan :-)

Meillä mies ei talvellakaan halua laittaa sukkia, vaikka mentäis mihin kylään. No hän viihtyy paljain jaloin ja hyvä niin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sulla on sitten vissiin hyvät talvikengät :) Mä kun tänään lähdin koiran kanssa ulos, niin laitoin sukkien lisäksi vielä pitkät kalsaritkin, kun ulkona oli vain 2 astetta lämmintä. En olis voinu kuvitellakaan olevani ulkona nilkat paljaina.

Tai hyvä ääreisverenkierto :) Ihan tavalliset nahkasaapikkaat on yleensä käytössä. Jos on hurjat pakkaset, niin sitten löytyy ulkoiluun Vikingin goret.

Eikö sun jalat hierry, kun pidät talvikenkiäkin ilman sukkia? Kai siihen tietty tottuu.

Ei hierry, harvemmin edes uudet kengät hiertää. Kai jalat on tosiaan tottuneet.

Alkuperäinen kirjoittaja Sukaton66:

No nyt löyty hengenheimolainen :-). Viime talvena mulla taisi olla sukat jalassa 3 kertaa - kun oli yli 20 pakkasta ja olin pitkään ulkona. Muutoin AINA paljain varpain tai kengät paljaissa varpaissa. Kotona & kylässä paljain jaloin... :-) Töissä joko kengät tai sitten paljaat varpaat. Kesällä läpsyttimet ulkona tai sitten ilman mitään. Ja nythän on jo kesä !!!

Multa kiellettiin töissä paljain varpain tapsuttaminen. On kuulemma turvallisuusriski, joo jos vaikka jää varpaat toimistotuolin alle :laugh:

Mulla on luultavasti aika huono ääreisverenkierto ja lisäksi toi nivelreuma aiheuttaa omat ongelmansa. Mä myös kuljen koirankusetuslenkeillä aina lenkkareissa - oli pakkasta tai ei - , joten nilkka jäisi paljaaksi. Goretexeja olen harkinnut, mutta en vielä ole saanut aikaiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Sukaton66:

Multa kiellettiin töissä paljain varpain tapsuttaminen. On kuulemma turvallisuusriski, joo jos vaikka jää varpaat toimistotuolin alle :laugh:

Meillä ei ole onneksi tollaista kieltoa. Ja hyvä niin. Aloitin firmassamme joskus vuosia sitten kesällä ja kun pomo oli aina silloin tällöin paljain varpain, niin ei tarvinnut edes lupaa kysyä. Nykyisin se joskus talvella tosin vinoilee mun varpaista, mut se on vaan hauskaa.

Mulla on luultavasti aika huono ääreisverenkierto ja lisäksi toi nivelreuma aiheuttaa omat ongelmansa. Mä myös kuljen koirankusetuslenkeillä aina lenkkareissa - oli pakkasta tai ei - , joten nilkka jäisi paljaaksi. Goretexeja olen harkinnut, mutta en vielä ole saanut aikaiseksi.

Joo, nivelreuma ja kylmä ei taida olla hyvä yhdistelmä :| Mä oon kyllä tyytyväinen että hommasin noi goret, ei kylmäkään oo niin paha mutta kun muksujen kanssa touhuaa vaikka loskassa ja lumessa niin on inhottavaa jos on litimärät kengät.

Mulla on sukat käytössä ympäri vuoden, varsinkin villaukat. Ne on vaan niin ihanat sellaisenaankin.

Kyllä nyt osa kesästä menee ilman sukkiakin, mutta vain kotona olen paljain jaloin sisällä. Kylälle jos lähden, en laita sandaaleihin sukkia. Sen sijaan, jos lähden vieraisille, mulla on aina sukat. Olo on melkein sama kuin kyläilisi ilman housuja, vaikka kyläpaikan väelläkään ei niitä sukkia olisi...

Mutta mulla onkin jonkinmoinen inho paljaita jalkoja kohtaan, inhoan kaiken sortin kynsileikkuri- ja jalkavoidemainoksia. Hyi olkoon. Syytä en tiedä, mutta mitäpä sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja sss:
Epähygienistä jos ei koskaan pidä sukkia. Vai pesettekö kengät päivittäin?

Olen minäkin sandaaleissa ilman, mutta ballerinoissakin käytän sellaisia avokassukkia.

En mä käytä naamasuojusta tai käsineitäkään koko aikaa....

Alkuperäinen kirjoittaja Mix:
Alkuperäinen kirjoittaja sss:
Epähygienistä jos ei koskaan pidä sukkia. Vai pesettekö kengät päivittäin?

Olen minäkin sandaaleissa ilman, mutta ballerinoissakin käytän sellaisia avokassukkia.

En mä käytä naamasuojusta tai käsineitäkään koko aikaa....

Jaah..? Okei..?

Mutta monet käyttävät kenkiä ilman sukkia esim. työpäivän ja matkat. Eli semmoinen 10 jalkojen hikoilua kenkiin, joita ei pestä koskaan. Monet eivät käytä pohjallisiakaan. Nykyäänhän tosin kengätkin ovat jo lähes kertakäyttötavaraa :(.

Yhteistyössä