G: Joitko alkoholia raskaana? Minkä verran?

• Viestiketjun aloittaja "äippä"
  • Ensimmäinen viesti
"äippä"
Tulipahan toisesta ketjusta mieleen tällainen... Itse en juonut tippaakaan, mutta monet tutut ovat juoneet esim saunasiiderin/oluen silloin tällöin. Ajatus alkoholin juomisesta raskaana tuntuu minusta jotenkin kaamealta, en itse olisi pystynyt, mutten silti paheksu niitä jotka ovat lasillisen joskus ottaneet.

Mites te äidit, onko korkki pysynyt kokonaan kiinni raskauden aikana? Jos olet juonut, onko sulla joku perustelu siihen että miksi?

Ihan alkuraskaudesta join kerran kun en vielä tiennyt olevani raskaana. Muutoin en juonut kertaakaan. Ei tehnyt edes mieli. En paheksu jos joku hörppäsee yhen saunaoluen/lasin viiniä joskus harvakseen.

jeelia
Join. Hörppäsin miehen sauna-oluesta siivun silloin toisen tällöin. Ja viiniä join muutaman pienen lasin+ yhden kuohari lasin siskon häissä.

Ei siis totaali nolla. Mutta eipä mitään säännöllistäkään.

juoppoliini
Ekassa raskaudessa join lasin shampanjaa isäni 50-vuotisjuhlilla, tässä nykyisessä olen juonut lasin valkoviiniä serkkuni 30-vuotispäivillä. Tykkään vaan ko juomien mausta enkä kyllä pode minään valtakunnan huonoa omaatuntoa tästä järkyttävästä alkoholinkäytöstäni. Ystäväni häät tulossa parin viikon päästä, ja saatan juoda siellä tervetulomaljan skumppaa, riippuu skumpasta :)

No tota en tippaakaan !! Mulla täys nolla alkoholin suhteen raskaus aikana ja siitä en tingi !

Toki tiedän, ettei lapsi kuole tai vahingoitu satunnaisiata hörpyistä, mutta siitä huolimatta kyllä luulis sen 9kk pystyä omat mieltymykset unohtamaan (tässä asiassa) !

Tämä siis mun mielipide :)

"mie"
No tota en tippaakaan !! Mulla täys nolla alkoholin suhteen raskaus aikana ja siitä en tingi !

Toki tiedän, ettei lapsi kuole tai vahingoitu satunnaisiata hörpyistä, mutta siitä huolimatta kyllä luulis sen 9kk pystyä omat mieltymykset unohtamaan (tässä asiassa) !

Tämä siis mun mielipide :)
Miksi pitäs unohtaa? Tekeekö se ihmisestä jotenkin pahemman jos suullisen hörppää olutta tai ravintola illalliselle ottaa pienen lasin viiniä "asiaan kuuluvasti".

On meinaan paljon pahempia aineita joita äidit tuuppaavat surutta itseensä läpi raskausajan (esim. kemikaalit, kosmetiikka, hiusvärit ymym). Ilman niitäkin voinee elää ja jättää mieltymykset väliin? Meikki ei ole pakollinen. Eikä hiusten värjäys =)

Ei siinä, en itse kyennyt juomaan alkohollista raskausaikana, meni alkoholittomilla. Mutta ei raskaudentakia tartte nihilistiksi alkaa.

"äippä80"
Alkuraskaus meni täysin ilman alkoholia, muuten nautin jokusen kerran puolikkaan annoksen, esim puolikkaan kuohuviinilasin ylioppilasjuhlissa tms. Mielestäni tällainen on täysin ok.

"mää"
Rv 2 tuli otettua reilusti, kun en vielä tiennyt. Sen jälkeen kostuttelin huulia ja saatoin puolilasia viiniä juodakin töihin liittyvillä illallisilla, koska töissä oli sellainen tilanne, etten todellakaan halunnut kertoa ennen kuin oli pakko.

ööh
Join kahtena viikonloppuna kovat kännit. En tiennyt olevani raskaana, alkuraskauden aikana siis. Kuitenkin sen verran, että lapsi ehti vaurioitua kännäämisestä. :(

Toinen raskaus oli täysin suunniteltu, niin en juonut pisaraakaan alkoholialkoholia.

---
[QUOTE="mää";26866871]Rv 2 tuli otettua reilusti, kun en vielä tiennyt. Sen jälkeen kostuttelin huulia ja saatoin puolilasia viiniä juodakin töihin liittyvillä illallisilla, koska töissä oli sellainen tilanne, etten todellakaan halunnut kertoa ennen kuin oli pakko.[/QUOTE]

Harva tuossa vaiheessa tietääkään. Rv 2 alkaa kierron päivänä 8. Eli normaalilla kuukautiskierrolla varustettu ihminen ei ole vielä päässyt edes hauskaan osaan lapsenteossa.

"gen"
Mä join "alkoholitonta" siideriä, missä on kuitenkin 0.7% alkoholia. Niit 1.5 litran pulloja. Hirvee morkkis siitä, kun kuitenkin jos laskee saman alkoholimäärän 1.5 desilitraan, niin sama ku olis juonu 1.5dl 7%

no en juonut, enkä ymmärrä niitä jotka juo, vaikka edes sen siiderin. en ymmärrä myöskään niitä äitejä, jokta tupakoi koko odotusajan. sitten kuitenkin vältellään ruoka aineita ja tuntuu, ettei uskalleta syödä mitään ja osa kuitenkin vetää tupakkaa silti menemään.

Ekassa raskaudessa maistoin mieheltä uutta siiderimakua. Siis yhden pienen hörpyn. Näin sen jälkeen kamalia painajaisia, joissa olin niin humalassa, etten pysynyt pystyssä, enkä kyennyt hoitamaan vauvaa. Eipä tarvinnut maistaa uudestaan :D

Yhteistyössä