G: IVF/ICSI kustannukset?

Elikkäs galluppia siitä paljonko teillä on tullut koeputkihoidot maksamaan lääkkeineen kaikkineen?

Itse olemme väestöliitossa ja noita listahintojahan näkyy siellä sivuilla, mutta kuitenkin summat joista palstalla puhutaan tuntuvat olevan paljon suurempia. Eli olisin todella kiitollinen jos osaisitte valaista paljonko kaikki on yhteensä maksanut ja mistä kustannukset tulevat?

Kiitos ja kumarrus jos joku viitsii vastata :flower:
 
Mietin kans silloin kun väestöliitossa oltiin näitä IVF hintoja. Muistaakseni tuo listahinta sisältää 2 ultraa. Eli jos useemmin on ultra niin tulee aina hintaa lisää. Lääkkeethän ei kuulu tuohon listahintaan. Monella tulee lisäksi myös ne alkututkimukset ym joten sekin lisää hintaa. Mun mielestä TAYSsissä on suht lyhyet jonot IVF-hoitoon, olisiko 3-4kk?
 
Tiinuli: Onko todella näin että TAYSiin jonot olisi vain 3-4 kk? Oletteko itse siellä hoidossa? Millaista on ollut? Itse kun olen ollut siinä käsityksessä että ensin pitää jonottaa 6kk että pääsee tapaamiseen ja sitten vielä 6kk IVF-jonossa... Sehän oisi meinaan meille mahtava vaihtoehto jos sinne pääsisikin noin sukkelaan :)
 
veena, itse kyselin muilta palstoilta joku aika sitten just tuota samaa, ja sain vastaukseksi, että aika tarkkaan Väestöliiton listahinta pitää paikkansa. Joku kertoi, että maksoi yht. 1600? ja siinä on vielä akioiden pakastus lisänä (tuohon hintaan sitten vielä lääkkeet päälle). Että itse en pitänyt tuota hintaa NIIN pahana, olin varautunut reilusti yli 2000?.
Me jonotamme nyt Keski-Suomen ks:aan ja suunnitteluaika tuli tammikuulle, pidän tätä jonoaikaa todella lyhyenä. En sitten tiedä kestääkö varsinaisen ivf:n aloitus sitten miten kauan tuosta eka käynnistä.
Sinunkin kannattaa pyytää Vl:stä laittamaan suoran lähetteen ivf-jonoon, näin mekin tehtiin!
 
Kiitos vinkistä Kirma! Juu vois tehdä vaikka niin että jos ne laittaisi sieltä väestöliitosta meidät TAYSin jonoon ja sitten tehdään vaikka odottaessa yksi hoito väestöliitossa.

Elikkös jos ymmärän oikein niin hinta koostuu toimenpiteistä+ultrista (1100?-1400?) + pakastuksesta + lääkkeistä. Paljonkohan nuo lääkkeet sitten maksaa yhteensä?
 
Minä olen ymmärtänyt, että kyllä se lääkekatto menee rikki joka tapauksessa, sen verran joutuu lääkkeitä käyttämään. Tietty se on yksilöllistä miten kukin hormoneihin reagoi, toiset vähemmällä kuin toiset.
Tuo minun kertoma 1600? sitten sisälsi jo alkiopakastuksen (jos sepustin epäselvästi), en kylläkään tiedä missä Vl:ssä tämän hintainen hoito oli tehty.
 
Meillä meni lääkekatto ensimmäisissä hoidoissa, joissa lääkkeisiin meni reilut 650 ?. Tuo hintahan riippuu täysin käytetyistä lääkkeistä ja lääkkeiden määristä. Ny olen saanut tässä hoidossa kaikki lääkkeet 1,5 ?/lääke, joten ei tunnu ollenkaan pahalta. ;)

Meidän ensimmäiselle hoidolle tuli hintaa kaikkien käyntien kanssa n.2200 ?. Käymme Felicitaksessa ja olemme erittäin tyytyväisiä saamaamme palveluun.
 
Veena Jonkon kirjoituksista luin että jono olisi TAYSsissa sen 4kk. Sitä en tiiä että onko se jonkin aloitus käynti ja sitten taas jonotetaan. Sun kande kyllä pyytää lähete väestöliitosta sinne IVF jonoon, voithan siinä jonotusaikana tehdä vaikka sen yhden IVFään Väestöliitossa. Meillä on ostopalveluna TAYSsista IVF eli mein oma keskussairaala on ostanut TAYSsita sen palvelun ja silloin jonotusaikana on keskussairaalan jono, ei Taysin vaikka toimenpiteet siellä tehdäänkin.
 
Astarte
Väestöliitossa (Tre) IVF maksoi lääkkeineen hieman yli 2000e ja lääkkeettömät PASit lugesteroneineen noin 500e/kpl. Pakastus oli alkioiden määrän mukaan eli meillä 3 alkiota oli jonkun 250 e muistaakseni, kukin omassa oljessaan.

Lääkkeet maksoivat minulla jonkun 500 euroa muistaakseni tuosta 2000 eurosta. Summa voi kuitenkin tuplaantua, jos hormoneja tarvitaan enemmän (mutta lääkekatolla hoituu). Minulla oli lyhyt kaava eli vähemmän lääkkeitä senkin puolesta.

 

Yhteistyössä