G: Hyväksytkö kuolemantuomion?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Jos hyväksyt niin millaisista rikoksista? Kykenisitkö itse toimimaan pyövelinä? Olisitko silti kuolemantuomion kannalla, jos vaihtoehtona olisi OIKEA elinkautinen?

kyllä hyväksyn

-lapsen tappaminen, pedofilia,sarjamurhaajat,sarja raiskaajat,sadistiset murhaajat
siinä nyt jotain mistä hyväksyn aj missä susittelisin kuolemantuomiota... pystyisin toimimaan pyövelinä, aj mun mielestä elinkautinen on turha noissa tapauksissa kun kuluu vaan turhaa rahaa

Mä taas en hyväksy siitä syystä,että ne,jotka sen kuolemantuomion "ansaitsevat" joutaisivat mieluummin todella kärsimään sen elinkautisen miettien ja vatvoen pienessä päässään tekonsa seurauksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Eeeva:
Pedofiileille ainakin kuolemantuomio. Ehkä niihin pyöveleiksi kuitenkin koulutettais ihmiset. Oikea elinkautinen kävis muille, mutta siinä tuhlataan valtion rahoja :p

Tutkimusten mukaan kuolemantuomio tulee loppujen lopuksi kalliimmaksi (Ei sillä, että mielestäni ihmisarvoa voisi mitata rahalla).

Periaatteessa hyväksyn, sillä kyllähän luonnevikaiset koiratkin pitää lopettaa. Lisäksi se on yhteiskunnalle huomattavasti halvempi ratkaisu, kun elättää vankia vankilassa.

Käytännössä kuitenkin vuosittain tuomitaan kuolemaan myös syyttömiä ihmisiä. Tämän vuoksi kuolemantuomio ei ole mielestäni käytännössä hyväksyttävä, sillä se on peruuttamaton.

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Pedofiileille ainakin kuolemantuomio. Ehkä niihin pyöveleiksi kuitenkin koulutettais ihmiset. Oikea elinkautinen kävis muille, mutta siinä tuhlataan valtion rahoja :p

Tutkimusten mukaan kuolemantuomio tulee loppujen lopuksi kalliimmaksi (Ei sillä, että mielestäni ihmisarvoa voisi mitata rahalla).

Kuolemantuomio tulee valituskierrosten takia kalliimmaksi, mutta mikäli toteutus olisi kuten sota-aikana konsanaan, halpa ratkaisu se olisi yhteiskunnalle.

Moni mainitsi pedofiilit,tarkoitatteko siis ihan kaikkia pedofiileja? Eihän kaikki pedofiilit ole syyllistyneet rikoksiin ja lasten hyväksikäyttöäkin on eri asteista...antaisitteko kaikista hyväksikäytöistä kuolemantuomion vai pahimmista tapauksista?

En kostona enkä rangaistuksena.
Hyväksyisin, jos se voitaisiin tehdä vain neutraalisti siksi, että joku on tahallisesti liian vaarallinen elääkseen, eikä siksi, että ansaitsee kuolla.

Sitä paitsi pedofiileillä, lastenmurhaajilla ja raiskaajilla on aina vankilassa kaikkein huonoin asema. Siellä ne oikeasti joutuu itse pyytämään koppiin pönkäämistä 24/7 mikäli haluavat säilyä hengissä ja koskemattomina.

Alkuperäinen kirjoittaja minä :
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:

Kuolemantuomio tulee valituskierrosten takia kalliimmaksi, mutta mikäli toteutus olisi kuten sota-aikana konsanaan, halpa ratkaisu se olisi yhteiskunnalle.

Niin ja siinä ei tietenkään kukaan syytön heittäisi henkeään. Nykyäänkin tuomitaan paljon myös täysin syyttömiä kuolemaan.

Jos hyväksyt niin millaisista rikoksista?
Raiskaukset, pedofiilit, henkirikokset sekä kaikki paatuneimmat rikolliset, jotka toistavat rikoksia toisensa perään.

Kykenisitkö itse toimimaan pyövelinä? Kyllä.

Olisitko silti kuolemantuomion kannalla, jos vaihtoehtona olisi OIKEA elinkautinen? Kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
En kostona enkä rangaistuksena.
Hyväksyisin, jos se voitaisiin tehdä vain neutraalisti siksi, että joku on tahallisesti liian vaarallinen elääkseen, eikä siksi, että ansaitsee kuolla.

Mutta, jos ne pahimmat rikolliset tuomitaan elinkautiseen/he joutuvat vankimielisairaalaan niin miten he sitten ovat vaaraksi muille? Ei kansalaisten suojelemiseen kuolemantuomiota tarvita.

Yhteistyössä