G: huono/hyvä äiti palstalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja evph-äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

evph-äiti

Jäsen
23.05.2007
865
0
16
Ihan mielenkiinnosta kokoan listaa et minkälainen nainen on hyvä äiti palstalaisten mielestä. Siis kertokaa minkä takia teitä on täällä moitittu tai kehuttu? Niin kasaan vastauksista et minkälainen on "Palstan paras äiti". Eihän meistä vissiin kukaa sellainen ole, mutta näyttää että täällä on sellainen unelmaäiti.

Hyvän äidin tunnusmerkkejä
-pitkäpinnaisuus
-joustavuus
-ei hermoile turhia
-viettää aikaa lasten kanssa
-ulkoilee päivittäin sateesta huolimatta
-tekee ruokaa vähintään kahdesti päivässä + aamu-, väli- ja iltapalan

minusta taas tuntuu että täällä juuri ei ole sitä unelmaäitiä.. :whistle:
kaikissa joku vika tai jos ei oikeastikaan mitään vikaa löydy niin on jotain muuta mitä oikeassa elämässä on..

Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
kaikissa joku vika tai jos ei oikeastikaan mitään vikaa löydy niin on jotain muuta mitä oikeassa elämässä on..

aivan! Kaikissa on täällä vikaa ainakin muiden palstailijoiden mielestä. Siksi haluaisinkin listan että mistä kaikesta on muita syyllistetty. Siten saan koottua unelmaäidin, jossa ei ole mitään niistä vioista! :laugh:

Eräs nimeltä mainitsematon on valaissut mua kertomalla kotiäitien olevan sohvalla makaavia laiskoja ämmiä :/ Toisessa aloituksessa oli sitä mieltä ettei voisi viedä alle 2-vuotiasta hoitoon vaan on itse mieluummin kotona...

Voin sanoa ihan suoraan, että minä olen omille lapsilleni maailman paras äiti. En täydellinen, mutta paras ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:

mä luulin että tässä etsitään parhaiten mielipiteitä unelma-äidistä vastaavaan palstalaiseen siis joka ois lähinnä unelma-äitiä ainakin näin mielipiteellisesti.

Minä en ymmärrä miksi pitää olla jotain tiettyjä kriteereitä, että vois olla hyvä äiti, siis niinkuin tuossa vierailija (2. vastaaja ?) antoi. Hirveetä äitiyden jalustalle nostamista. Ennemminkin meidän tulisi kannustaa toisiamme äiteinä, eikä vaatia jotain järjetöntä listaa miten tehdä/olla omien lasten kanssa.

no ainaskin näistä asioista on täällä näkynyt valitusta:
- ei halua imettää / imettää liian pitkään
- palstailee (ei siis tee mitään hyödyllistä) ja on siis laiska
- vie lapsen liian aikaisin hoitoon

ei ny tuu muita mieleen...

Alkuperäinen kirjoittaja iloton:
Minä en ymmärrä miksi pitää olla jotain tiettyjä kriteereitä, että vois olla hyvä äiti, siis niinkuin tuossa vierailija (2. vastaaja ?) antoi. Hirveetä äitiyden jalustalle nostamista. Ennemminkin meidän tulisi kannustaa toisiamme äiteinä, eikä vaatia jotain järjetöntä listaa miten tehdä/olla omien lasten kanssa.

Mä olen siis sama kun nro 4 ja tosiaan kuvittelin että tällä haetaan leikkimielellä parhaiten mielikuvista yhteenlaskettua palstalaisten supreäitiä. En tarkoittanut että noin pitää kaikkien olla ja elää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja iloton:

Mä olen siis sama kun nro 4 ja tosiaan kuvittelin että tällä haetaan leikkimielellä parhaiten mielikuvista yhteenlaskettua palstalaisten supreäitiä. En tarkoittanut että noin pitää kaikkien olla ja elää.

nimenomaan siitä on kyse! leikkimielinen superäiti!

Hyvä äiti lakkaa itse elämästä sillä sekunnilla, kun lapsi putkahtaa maailmaan.

Ajattelee jokaikisen asian lapsen kautta ja enää ei ole kuin meidän kakka-ajat, meidän päikkärimme, meidän konttauskypärämme ja meidän ummetuksemme.
Hyvä äiti ei myöskään koskaan jätä lastaan kenenkään hoiviin (ei edes lapsen isän) vaan hoitaa tämän AINA itse.

Hyvä äiti ei koskaan käy yksin tai kavereiden kanssa missään koska sen lapsen on tehnyt, sen kanssa PITÄÄ olla 26 tuntia vuorokaudessa.
Hyvä äiti hoitaa pyykit, siivouksen, lämpimän aterian perheelle 2 x päivässä ja leipoo muutaman kerran viikossa.
Hyvä äiti ulkoilee paljon lastensa kanssa ja seisoo vaikka 2 tuntia vesisateella hiekkalaatikon reunalla.

Hyvä äiti imettää lasta keskimäärin kuusivuotiaaksi ja tekee vauvalle soseet itse.
Hyvä äiti myöskin kantoliinailee ja käyttää kestovaippoja.
Hyvällä äidillä ei ole tatuointeja saati lävistyksiä ja vaatekaapin sisältö muuttuu kertaheitolla lapsen synnyttyä.

Hyvä äiti ei saa harrastaa mitään jollei lapsi ole siinä mukana (vrt.vauvauinti, äiti-lapsikerho).
Hyvä äiti ei huuda lapselleen koskaan, vaikka lapsi olisi sen seitsemännen kertaa saman päivän aikana levittänyt ne mullat olohuoneessa sijaitsevasta fiikuksesta pitkin persialaismattoa, hyvä äiti kestää ja joustaa.Hyvä äiti ei mökötä eikä tunne huonoa päivää tai väsymystä.

Sellai on hyvä ÄITI!
:)

Alkuperäinen kirjoittaja vili43:

Ajattelee jokaikisen asian lapsen kautta ja enää ei ole kuin meidän kakka-ajat, meidän päikkärimme, meidän konttauskypärämme ja meidän ummetuksemme.
Hyvä äiti ei myöskään koskaan jätä lastaan kenenkään hoiviin (ei edes lapsen isän) vaan hoitaa tämän AINA itse.

Hyvä äiti ei koskaan käy yksin tai kavereiden kanssa missään koska sen lapsen on tehnyt, sen kanssa PITÄÄ olla 26 tuntia vuorokaudessa.
Hyvä äiti hoitaa pyykit, siivouksen, lämpimän aterian perheelle 2 x päivässä ja leipoo muutaman kerran viikossa.
Hyvä äiti ulkoilee paljon lastensa kanssa ja seisoo vaikka 2 tuntia vesisateella hiekkalaatikon reunalla.

Hyvä äiti imettää lasta keskimäärin kuusivuotiaaksi ja tekee vauvalle soseet itse.
Hyvällä äidillä ei ole tatuointeja saati lävistyksiä ja vaatekaapin sisältö muuttuu kertaheitolla lapsen synnyttyä.

Hyvä äiti ei saa harrastaa mitään jollei lapsi ole siinä mukana (vrt.vauvauinti, äiti-lapsikerho).
Hyvä äiti ei huuda lapselleen koskaan, vaikka lapsi olisi sen seitsemännen kertaa saman päivän aikana levittänyt ne mullat olohuoneessa sijaitsevasta fiikuksesta pitkin persialaismattoa, hyvä äiti kestää ja joustaa.Hyvä äiti ei mökötä eikä tunne huonoa päivää tai väsymystä.

Sellai on hyvä ÄITI!

Voi, sinä olet niiiiin oikeassa ;) :saint:

Ihana kirjoitus =) :flower:

hyvän äidin ei tarvitse yrittää kiillottaa sädekehäänsä ja hakea muilta tukea päätöksiinsä. hyvä äiti luottaa itseensä, eikä lapset tarvitse marimekon vaatteita näyttääkseen että perheellä on varaa. hyvä äiti osaa keskustella muistakin asioista kuin lapsista. hyvä äiti pitää huolta myös omasta hyvinvoinnistaan, koska silloin lapsi/lapsetkin voivat paremmin.

Alkuperäinen kirjoittaja vili43:

Sellai on hyvä ÄITI!

peesi! :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja MaidA:
Ihan mielenkiinnosta kokoan listaa et minkälainen nainen on hyvä äiti palstalaisten mielestä. Siis kertokaa minkä takia teitä on täällä moitittu tai kehuttu? Niin kasaan vastauksista et minkälainen on "Palstan paras äiti". Eihän meistä vissiin kukaa sellainen ole, mutta näyttää että täällä on sellainen unelmaäiti.

Oliskos sellainen käsitys, että hyvä äiti on uhrautuvainen. Ja huono äiti taas omaan napaansa tuijottelija.

Minä olen huono äiti kaikille lapsilleni koska harkitsin aborttia ja sitten adoptioon antamista. Noista johtuen mulla ei ole enää oikeutta arvostella kenenkään toimintaa. Eli jos jonkun lapsi hukkuu huolimattomuuden takia ja ihmettelen sitä, mulle sanotaan että "paraskin sanomaan, ite meinasit tehdä abortin ja antaa vauvat adoptoitavaksi", muah. :D Ihan kelvoton äiti ja ihminen siis olen. :whistle:

eiköhän jokainen äiti ole paras äiti lapselleen, vaikka palstalla sanottais mitä. mutta äiti, joka ei vie lapsiaan yöhoitoon vähintään kerran kuukaudessa, on kummajainen, äiti joka ei biletä vähintään kerran kuukaudessa ei voi olla normaali, koska yksinkertaisesti kukaan ei voi jaksaa elämää vetämättä välillä kännejä. myöskään sitä ei ymmärretä, että on äitejä, jotka syystä tai toisesta joutuu pitämään ne lapset mukana kitisemässä kaupassa ja joka paikassa, ja että sellaisen äidin mies on varmasti jotenkin epänormaali, jos ei pysty olemaan aina paikalla kun vaimo vähän sormiaan näpäyttää.

Yhteistyössä