Hyvä äiti lakkaa itse elämästä sillä sekunnilla, kun lapsi putkahtaa maailmaan.
Ajattelee jokaikisen asian lapsen kautta ja enää ei ole kuin meidän kakka-ajat, meidän päikkärimme, meidän konttauskypärämme ja meidän ummetuksemme.
Hyvä äiti ei myöskään koskaan jätä lastaan kenenkään hoiviin (ei edes lapsen isän) vaan hoitaa tämän AINA itse.
Hyvä äiti ei koskaan käy yksin tai kavereiden kanssa missään koska sen lapsen on tehnyt, sen kanssa PITÄÄ olla 26 tuntia vuorokaudessa.
Hyvä äiti hoitaa pyykit, siivouksen, lämpimän aterian perheelle 2 x päivässä ja leipoo muutaman kerran viikossa.
Hyvä äiti ulkoilee paljon lastensa kanssa ja seisoo vaikka 2 tuntia vesisateella hiekkalaatikon reunalla.
Hyvä äiti imettää lasta keskimäärin kuusivuotiaaksi ja tekee vauvalle soseet itse.
Hyvä äiti myöskin kantoliinailee ja käyttää kestovaippoja.
Hyvällä äidillä ei ole tatuointeja saati lävistyksiä ja vaatekaapin sisältö muuttuu kertaheitolla lapsen synnyttyä.
Hyvä äiti ei saa harrastaa mitään jollei lapsi ole siinä mukana (vrt.vauvauinti, äiti-lapsikerho).
Hyvä äiti ei huuda lapselleen koskaan, vaikka lapsi olisi sen seitsemännen kertaa saman päivän aikana levittänyt ne mullat olohuoneessa sijaitsevasta fiikuksesta pitkin persialaismattoa, hyvä äiti kestää ja joustaa.Hyvä äiti ei mökötä eikä tunne huonoa päivää tai väsymystä.
Sellai on hyvä ÄITI!