G: Hulluin naapurisi? Nykyinen tai entinen.

• Viestiketjun aloittaja kyselyikäinen
  • Ensimmäinen viesti
Rukoilijasirkka
Semmone Paku. :xmas: Kun se ekankerran tuli ovelle, se pälyili ympärilleen ja kysy, mitä me käytetään. Sen mielestä oranssi verho ja sen takaa paistanut valo kertoi huumeviljelmistä, joiden houkuttamana se ensimmäisen kerran kai tulikin.

Usein se pimpotti yöllä ovikelloa ja pyysi päästä shellille.

Kun mies oli töissä, se tuli ovelle usein kertoakseen, että hänellä on seisokki juuri nyt. :xmas: Yleensä samassa yhteydessä hän muisti mainita, että hänellä on Vantaan suurin muna ja siihen on tatuoitu kuplavolkkari ja tiedusteli myös, kiinnostaako nähdä (johon vastasin aina ei kiitos).

Miehelle se oli uhonnut, että tulee panemaan mua, kun mies ei ole kotona.

Oli koko ajan kamoissa ja kännissä ja verissäpäin ja mun mielestä siis aika hullu mies.

Tiu
Alkuperäinen kirjoittaja kypsyin lopulta:
Meidän naapuri sanoi jo ensitapaamisella että meidän pitäisi luopua tiestämme(virallinen tie meille).Sitten se alkoi huutaa että meidän kaivo on tehty liian lahelle rajaa ja istutukset ovat liian lähellä rajaa ja tontillamme oleva oma aitamme on rajalla ja se on valkoinen !!(9000 e puuaita)Sitten mieheni on hänen mielestään mustalainen ja auervaara ym. ja minä tietysti vaikka mitä ja mieheni ajaa kelvottomalla autolla.Hän usutti poikansa mieheni kimppuun ja melkein pääsi ampumaan.Vahingonteot tietysti kuuluvat myös hänen listalleen kunnes tein rikosilmoituksen.Sitten aidan yli huutelu ja solvaus kyllä kiihtyi mutta poliisilaitoksella käytyään se on rauhoittunut vähän.Yritti se tehdä meistä rikosilmoituksia ym valituksia ympäristöv.irast. ym mutta niitä ei ole noteerattu eikä noteerata enää kun viranomaiset tuntevat heidät jo.Tien tein heidän takiaan ym kuluja on tullut 15000e vuodessa.Kohta pääsevät käräjille katotaan sitten !!

Tulee tästä mieleen ku seiskassa oli joskus juttuu jostain kylästä missä oli joku häirikköperhe, joka sai melkein kaikki naapurit muuttaan pois. Mm. puukottivat ja pahoinpitelivät naapureitaan :eek:

.....
Vainoharhainen keski-ikäinen pariskunta. Jotka kuvittelivat että ihmiset kyttäsivät heille sisään. Asuttiin sellasessa vqanhassa luhtitalossa jossa oli yhteinen eteis tila. Jota yhdessä siivottiin ja rouva tietysti osasi sen tehdä vaan oikeella tavalla... Tulivat ovelle huutamaan kun kävelimme kuulemma liian läheltä heidän ikkunaa. Tummentivat ikkunansa kalvolla ja laittoivat jotkut kalterit ulkopuolelle. :D

Ei oikeastaan ole ollut kovin hulluja.. Yksi toi 3 mäyräkoiraa kerrostaloasuntoon :) :LOL:
Kuvitteli että saa asua siinä kennelinsä kanssa. Naapurit aikansa huomauttelivat kun koirat haukkuivat ja ujelsivat yli 9 tuntia päivässä ( haukkukoiria kun ovat , kuten kaikki tietää ).

Yksi oli myös.. mutta kerkesi joutua linnaan noin puol vuotta ennen kuin muutin. Hän oli mies joka muurasi vaímonsa betoniin tynnyriin, niin että jalat vain jäi näkyviin. Tämän komean tynnyrin hän jätti pihalle naapureiden suruksi.
Meillä on kanssa eräs äippä tässä talossa kolmen mäyriksensä ja neljän lapsensa kanssa. Ei tosiaan ole mitään hipihiljaisia koiria. Se räksytys on karseeta kuuneltavaa...

"vieras"
Meillä oli kerran naapuri joka porasi kiviseinää joka päivä klo 21.30-22...tiedän että sääntöjen mukaan sallittua, mutta helvetin ilkeetä ja tahallista, ottaen huomioon että tekivät sitä joka päivä ja tietäen että seinän takana asuu perhe jolla pieniä lapsia, jotka nukkuu siihen aikaan.

Samainen naapuri laittoi postilaatikkoon lapun jossa uhkaili lastensuojelulla, koska oli kuullut minun korottavan ääntäni lapsille. Ei sitä kuitenkaan tehnyt kun laitoin pienen vastakirjeen, niin meni hiljaiseksi.

Sitten naapuri edellisestä asuinpaikasta, paritalossa. En jaksa edes kertoa kaikkea josta valitti...mutta hullu mikä hullu.

.....
Erittäin vajaan oloinen pariskunta, joka popitti täysillään parvekkeellaan Lauri Tähkää & Elonkerjuuta ja muita Suomipopin helmiä. Se popitus kuului ihan sisällekin, vaikka ei ihan seinänaapureina oltukaan, itse asiassa niiden parveke oli meidän parveketta vastapäätä.
Olen sattunut myös muutaman kerran vilkaisemaan ulos ja nähnyt, kun jompikumpi vetää täysin alastomana kiireesti verhoja ikkunaan, ettei kukaan näe heitä alasti. O__O

siis ihan harmittomia olivat, mutta vähän tyhmän oloisia noiden asioiden perusteella.

"Hupu"
Onhan näitä ollut... Lapsuudenkodin naapurissa (rauhallinen omakotialue) perheen isä kävi joka aamu kusella kuistilla, mun huoneesta oli suora näkymä siihen. Sama ukko grillaili ja heitteli sitten jätteet aidan yli meidän pihalle, josta koira eräänkin kerran löysi sian ja kananluita. Niitä sitten paskotettiin koiralla ja toivottiin, että ei tule eläinlääkärikeikkaa. Autotallissa oli hällä jonkunlainen viinapanimo myös.

Edellisessä kerrostaloasunnossa naapurina kuuromykkä alkoholisoitunut keski-ikäinen mies, joka erehtyi usein pitämään hissiä vessana. Kulmakunnan legenda.

Entinen naapuri,jatkuvasti kännissä,uhkaili puhelimessa jotain tuttua naista,petti luultavasti ukkoonsa.Kun mies jätti,eukko kävi ehtimässä meijän luota miesnaapuria/meijän ystävää,tämän olis pitäny lähtee hakemaan eukolle lisää juotavaa.Iltamyöhällä tää nainen tuli soittelemaan ovikelloo kymmen kertaa ja kyselemään tään meijän ystävän puhelinnumeroo ja kyselemään mis hän on,meillä vai kotona.Ei suostuttu antamaan tuon ystävän numeroo,ei siis halunu tämä ystävä olla tekemisessä tään naisen kanssa.Alkoi sitten tuo naisnaapuri papattamaan,että meijän vuoro pestä portaat,hää on pessy monenna vuonna,yms.
Miulla meni hermot ja käskin eukon painua kotiinsa.Teki tuo naisnaapuri sitten itsarin vähän myöhemmin.

Toinen entinen naapuri,vanha ukko,hoiti kotona vaimoonsa.Kerran kesällä grillasi sapuskaa ulkona,tarjos meillekin,vaikka ensin kieltäytyttiin.Kävin viemäs lautaset takaisin naapuriin ja vein kiitokseksi tekemiäni korvapuusteja,ukko innostui sitten halaamaan ja antoi pusun poskelle,meinaas vaan intoutua pussaamaan liikaa.

luhtitalossa aikoinaan
Aikoinaan ex:n ja mun alakerrassa asui joku juppo äijä,joka huusi joka hiton aamu klo 6 Komppaniassa herätys. Meni siis pihalle huutamaan kovalla äänellä niin et kaikki talon asukkaat varmasti sen kuuli.
Samainen äijä kävi pari kertaa kysymässä mua heille juomaan lasolia,kun mieheni ei ollut kotona.

Yks on nykyinen naapuri,on kai sosiaalitoimen ja edunvalvojan asiakas,kun kerran pitää kysyä lupaa ostaa kaupasta jotain ja tietty summa kai käytettävänä.Tämä mies kävi aikaisemmin jatkuvasti pyytämässä puhelinta lainaan ja vähän väliä pummas tupakkaa,koskaan ei maksanu takaisin puheluistaan tai tarjonnu maksamaan rahaa saatuaan pummaamistaan tupakoista,viimein kyllästyttiin homman eikä enää saa puhelinta lainaan,eikä saa pummattua mitään.Kerran kesällä oli meijän ulko-ovi unohtunut auki ja oltiin sängyssä miehen kanssa,tää naapuri koputti oveen,ei menty avaamaan,ni tuo ukko kokeili oven kahvaa ja saapasteli sisään kutsumatta kesken seksin,ukko sai kyllä äkkiä uloshäädön.

huu i
Mielisairaalasta päässyt äijä ja sen muija. Uhkasi jatkuvasti väkivallalla ja kävi yhden kerran kimppuunkin. Poliiseja ei siihen aikaan kiinnostanut jos aikuinen mielisairaalasta vapautunut hullu käy alaikäisen pojan kimppuun ja uhkailee jatkuvasti sekä pelottelee. Olin 12 vuotias silloin kun tämä tapahtui, ei jäänyt kovin hyvä kuva poliiseista ja muistakaan ihmisistä tämän sekoilun takia. Vituttaa vieläkin kuinka aikuinen mies saa käyttää väkivaltaa lapsia kohtaan, epäilenpä jos kyseessä olisi ollut alaikäinen tyttö niin tähän asiaan olisi puututtu.

Me hoidimme asian sitten omalla tyylillä kun kasvoin vähän isommaksi ja tämä hullu joutui sen jälkeen peloissaan muuttamaan pois kyseisestä kerrostalosta. Eli tässä maassa kannattaa ottaa oikeus omiin käsiin, ei viranomaisia kiinnosta eikä ketään muutakaan.

katatsu
Aikaisemmin asuin kerrostalossa ja voin myöntää, että itse ehkä kuuluin pahimpiin kyttääjiin siellä :D Noh, yks naapuri sieltä jäi hyvin mieleen; mies, n. 50 vee, pesi autonsa valehtelematta pari kertaa viikossa. Ja hyvin harvoin näin, että tää mies ois autollansa ajanu... Joka päivä oli hinkaamasa ja hankaamasa sitä rätillä. Noh, olihan se auto kiiltävä...

Mies joka hakkasi kirveellä ulko-ovensa ja kämppänsä rikki kun isännöitsijä oli oven takana. Tilanne päättyi parin tunnin poliisipiirityksen jälkeen siihen että poliisit suihkuttivat rappiksessa kyynelkaasua ja mies haettiin koiran kanssa asunnostaan. Uteliaana tietty kyttäsin ovisilmästä ja äijä oli ilkinmilkin ja kovin suivaantunut poliiseille kun ei ihmisen anneta rauhassa saunoa :LOL:
Eräässä kämpässä joku naapurustosta kuorsasi niin kovaa etten mä saanut nukuttua, lähestyvän putkirempan lisäksi tuo kuorsaaja oli suuri syy sille että laitettiin asunto myyntiin.
Yksi naapuri hakkasi pattereita aina kun meiltä kuului jotain ääntä (mm. yöllä kun vauva itki muutaman minuutin ja päivällä ihan muuten vaan).
Nykyisin naapurin kakarat käy kusella meidän ikkunan alla, ja oon aivan vittuuntunut tilanteeseen. Hohhoijaa.

faunis
Opiskeluaikoina naapurissa asui pari alkoholistia, n. 50-vuotiaita miehiä jotka huudattivat Rauli Badding Somerjokea ja muita vanhoja "helmiä" harva se ilta. Monesti biisit soivat repeatilla läpi yön,poliisit kävivät katsomassa heitä aina välillä.

hmm,mistä alottais.meijän rappu...alakerrassa on hamsetripariskunta,kaiken minkä minkä viet roskiin myös biojätteeseen niin hamstraajat iskevät paikalle.ja kovalla äänellä he viellä voivottelevat mitä kaikkea käyttökelposta ihmiset heittävät pois.

keskirapussa asuu oikea sekopää,jolla myös lääkitys mitä ei voi ottaa sillon kun juo (eli päivittäin),hän rakastaa huudella hävyttömyyksiä parvekkeeltaan ja viuhahtelee mielellään pihamaalla.näyttää tissejään mieluusti kaikille saman rapun miehille,ja mies paroilla on monen vuoden traumat...

kolmannen kerroksen vaarii taasen tietää kaikista kaiken,ja muistaa myös kertoa ympäriinsä tietonsa.kaupan kassa taitaa tietää kaiken meijän kerrostalosta kiitos vaarin.pitää kattoa aina itse ovisilmästä ennenkuin ulos lähtee,jos vaari sattuu olemaan rapussa (lempi kyttäys paikka,istuu rappukäytävällä omalla tuolillaan) niin olet nalkissa tunnin verran kuunnellen vaarin höpötyksiä...oli sitten miten kiire tahansa.

tälläinen naapuritailanne tällä hetkellä,en viitti entisiä naapureita ees muistella.

LKJOPJPO
Minä olen varmaan täällä nykyisessä paikassa ainut häirikkö kun yksin ollessa olen useimmiten kotona alasti.. :p Onneksi asutaan hiukan korkeammalla ettei ihan nyt maantasolla.

Tajusin että täältä kotoa saattaa ulospäin näkyä liikaakin kun kerran ulkoa tullessa illalla katsoin meidän ikkunaa niin siellä se sulhoni hyppi pinkeissä boksereissaan ja hyvin kyllä näkyi!

Onneksi puolilta päivin jaksan jo pukea vaattet päälle viimeistään (mammaloma meneillään siis) :D

Edellisessä paikassa missä asuttiin niin asui alakerrassa joku juoppo pariskunta joka joka viikonloppu tappeli hulluna. Usein kävivät myös poliisit katsomassa.

Tämä nainen oli yksi yö tullut hakkaamaan meidän ja siinä vieressä olevien ovia, vissiin viinaa hakemaan tai "lainaamaan". Tietystikään ei avattu joten kyseinen henkilö oli vetässy housut nilkkoihin ja vetänyt sitten kunnon ripulin siihen, meidän oven eteen.

(Kiva kun oli perjantai-yö ja siivoojat tulivat vasta joskus maanantaina vai tiistaina). :eek:

Itse laitoin sitten aamulla aikaisin näille meidän vieressä oleville lapun että ei kannata vauhdilla tulla ulos rappukäytävään kun on ripsut siinä niin. Laitoin myös alakerran emännälle ystävällisen lapun että kivasti tuoksahtaa ja että voisitko tulla siivoamaan.
Juoppopariskunta ei tietystikään mitään myöntänyt ja alkoivat vielä väittämään että meidän koira se on siihen oven eteen paskonut... Kappas kun meidän koira ei varmastikaan ole kolmen aikaan yöllä lähtenyt kämpästä ulos, paskonut oven eteen ja sisälle tullessaan laittanut ovea kiinni. Jos tähän pystyisi, olisin kyllä samatein opettanut että voisi mennä ihan pihalle asti jos hätä yllättää :D

Kaikista harmi oli se että meidän toinen vierusnaapuri sai sitten kaikki vihat päällensä näiltä juopoilta. Luulivat siis vissiinkin että nämä naapurit olivat sen lapun laittaneet heille, juoppopariskunnalle siis, vaikka se olin minä. Juoppomies sitten hakkasi näiden ovea yölläkin sitten monesti ja huusi hulluna kaikkea paskaa. Näiden lapset sitten itkivät siellä.. :(

Kävin pahoittelemassa tilannetta tälle naapurille kun podin syyllisyyttä siitä että he saivat vihat päällensä. Naapuri sanoi että se juoppo-ukko huutaa aina heille milloin mistäkin syystä ja että minun ei kannata niille mitään sanoa.. No, enpä olisi uskaltanutkaan kun olin raskaana ja useimmiten käytin koiraa ulkona yksin ollessani saikulla. Tiedä mitä se olisi tehnyt huuruissaan :(

No mutta onneksi tämän jälkeen kaikki asukkaat kirjoittivat jonkun tälläisen häiriköinti-ilmoituslapun (taas) ja he tietääkseni saivat häädön. (Me muutettiin ensin pois).

qwdjqp
Opiskellessa asuin halvoissa kaupungin vuokrataloissa ja siellä oli ollut vissiinkin kauhea tappelu kun oli rappukäytävä ja seinät aivan veressä :O Punasia kämmenen kuvia vaan ja jalanjälkiä..... Meni varmaan yli viikko ennen kuin siivottiin pois.

Samat henkilöt olivat sitten vissiinkin paskonut omalle eteisen matolleen ja heittänyt eteisen maton rappukäytävään.

"vieras"
mut tuolla yhdellähän on ollut vaikutusvaltaisia naapureita kun verojakin pitää maksaa vaikkei lain mukaan täytyisikään. Pelottavaa, voi olla että pääsivät vielä helpolla, mihinhän muuhun ne olisivatkaan pystyneet?

Yhteistyössä