G: Häpeättekö ammattianne?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Itse olen opettaja ja en varsinaisesti häpeä, mutta koen joskus vaivaannuttavaksi kertoa ammattini, koska olen huomannut että joidenkin suhtautuminen minuun muuttuu aivan täysin.

Monella siihen syynä varmasti kielteiset koulukokemukset itsensä tai lapsen kohdalla. Ja olenpa kohdannut sitäkin, että opettajan työtä pidetään hyvin helppona (aina kuittaillaan pitkistä lomista ja lyhyistä työpäivistä! :O ) ja että olen muka hyvin rikas :O

Tällaisia mietteitä
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Itse olen opettaja ja en varsinaisesti häpeä, mutta koen joskus vaivaannuttavaksi kertoa ammattini, koska olen huomannut että joidenkin suhtautuminen minuun muuttuu aivan täysin.

Monella siihen syynä varmasti kielteiset koulukokemukset itsensä tai lapsen kohdalla. Ja olenpa kohdannut sitäkin, että opettajan työtä pidetään hyvin helppona (aina kuittaillaan pitkistä lomista ja lyhyistä työpäivistä! :O ) ja että olen muka hyvin rikas :O

Tällaisia mietteitä
HAH!!! Äitini on opettaja ja en IKINÄ halua opettajaksi, koska olen nähnyt miten paljon työtä se on todellisuudessa. En ikinä jaksaisi sitä! HATUN NOSTO OPETTAJILLE!
 
vieras
En häpeä, mutta vieraammassa seurassa olen mieluummin kertomatta, että olen sairaanhoitaja. On niin rasittavaa, kun etenkin vanhemmat ihmiset rupeaa kertomaan vaivojaan ja kyselemään lääkityksestä vapaa-ajalla.
 
sara
en. mielestäni työ ku työ on parempi ku kotona työttömänä makaaminen ja sossun ja kelan rahoilla eläminen! (ei ny tietenkää itteänsä tartte myydä tai muuta sellasta)
 
ap
Ja jottei kukaan saa nyt aivan väärää kuvaa, niin oikeasti olen todella ylpeä ammatistani ja mitään muuta en haluaisi tehdä; tosin joskus se työmäärä ja se, ettei oikeasti ole vapaa-aikaa koskaan, saa miettimään alan vaihtoa.

Mutta tietynlaisten ihmisten suhtautuminen saa minut joskus vaikenemaan ammatistani ellei ole ihan pakko kertoa.
 
Gluteus maximus