G: Häpeättekö ammattianne?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Itse olen opettaja ja en varsinaisesti häpeä, mutta koen joskus vaivaannuttavaksi kertoa ammattini, koska olen huomannut että joidenkin suhtautuminen minuun muuttuu aivan täysin.

Monella siihen syynä varmasti kielteiset koulukokemukset itsensä tai lapsen kohdalla. Ja olenpa kohdannut sitäkin, että opettajan työtä pidetään hyvin helppona (aina kuittaillaan pitkistä lomista ja lyhyistä työpäivistä! :O ) ja että olen muka hyvin rikas :O

Tällaisia mietteitä
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Itse olen opettaja ja en varsinaisesti häpeä, mutta koen joskus vaivaannuttavaksi kertoa ammattini, koska olen huomannut että joidenkin suhtautuminen minuun muuttuu aivan täysin.

Monella siihen syynä varmasti kielteiset koulukokemukset itsensä tai lapsen kohdalla. Ja olenpa kohdannut sitäkin, että opettajan työtä pidetään hyvin helppona (aina kuittaillaan pitkistä lomista ja lyhyistä työpäivistä! :O ) ja että olen muka hyvin rikas :O

Tällaisia mietteitä
HAH!!! Äitini on opettaja ja en IKINÄ halua opettajaksi, koska olen nähnyt miten paljon työtä se on todellisuudessa. En ikinä jaksaisi sitä! HATUN NOSTO OPETTAJILLE!
 
vieras
En häpeä, mutta vieraammassa seurassa olen mieluummin kertomatta, että olen sairaanhoitaja. On niin rasittavaa, kun etenkin vanhemmat ihmiset rupeaa kertomaan vaivojaan ja kyselemään lääkityksestä vapaa-ajalla.
 
sara
en. mielestäni työ ku työ on parempi ku kotona työttömänä makaaminen ja sossun ja kelan rahoilla eläminen! (ei ny tietenkää itteänsä tartte myydä tai muuta sellasta)
 
ap
Ja jottei kukaan saa nyt aivan väärää kuvaa, niin oikeasti olen todella ylpeä ammatistani ja mitään muuta en haluaisi tehdä; tosin joskus se työmäärä ja se, ettei oikeasti ole vapaa-aikaa koskaan, saa miettimään alan vaihtoa.

Mutta tietynlaisten ihmisten suhtautuminen saa minut joskus vaikenemaan ammatistani ellei ole ihan pakko kertoa.
 
Gluteus maximus
Tottakai minun KUULUU hävetä sitä, että olen sairaanhoitaja. Sehän on luusereiden ammatti johon hakeutuu ne, jotka ei muualle pääse. Näin ainakin minulle on sanottu. Aina myös kysytään, etkö haluaisi lukea enemmän.
 
En nyt varsinaisesti häpeä, mutta todennäköisesti tekisin merkonomina samaa hommaa kuin nyt tradenomina, että sinänsä hukkakoulutus. Olen tässä vähän fundeerannutkin että kävisin sen yliopiston vihdoin ja viimein loppuun kun lomalta pääsen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Tottakai minun KUULUU hävetä sitä, että olen sairaanhoitaja. Sehän on luusereiden ammatti johon hakeutuu ne, jotka ei muualle pääse. Näin ainakin minulle on sanottu. Aina myös kysytään, etkö haluaisi lukea enemmän.
Eli korkeakoulun käyneet on luusereita opiskelujen suhteen!? :LOL: aika kateellisia kommentteja sulle!!! :LOL:
 
En häpeä, ammattini on niin erikoinen ja hauska, joka aina kiinnostaa kaikkia - mutta en paljasta sitä täällä, koska en halua että tutut hyökkää kimppuun :p

En tosin tee ihan oman ammattini työtä, koska sitä ei ole tarjolla. Koulutusta vastaavaa, mutten omaa ammattiani. Ammatti ja työ jota ihminen tekee ei siis aina ole sama. Kumpaa ap nyt sitten hakikaan.
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Tottakai minun KUULUU hävetä sitä, että olen sairaanhoitaja. Sehän on luusereiden ammatti johon hakeutuu ne, jotka ei muualle pääse. Näin ainakin minulle on sanottu. Aina myös kysytään, etkö haluaisi lukea enemmän.
Eli korkeakoulun käyneet on luusereita opiskelujen suhteen!? :LOL: aika kateellisia kommentteja sulle!!! :LOL:
häh? Missä niin sanoin??? Nyt en oikein tajunnut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Tottakai minun KUULUU hävetä sitä, että olen sairaanhoitaja. Sehän on luusereiden ammatti johon hakeutuu ne, jotka ei muualle pääse. Näin ainakin minulle on sanottu. Aina myös kysytään, etkö haluaisi lukea enemmän.
Eli korkeakoulun käyneet on luusereita opiskelujen suhteen!? :LOL: aika kateellisia kommentteja sulle!!! :LOL:
häh? Missä niin sanoin???
Siis tarkoitin muiden kommentteja sinulle "Näin ainakin minulle on sanottu"
 

Yhteistyössä