G: Ensisynnyttäjien ikä nousussa? onko se huolestuttavaa?

• Viestiketjun aloittaja mielipiteitä?
  • Ensimmäinen viesti
joo
On se vähän huolestuttavaa. Minusta nykyinen keski-ikä on aika sopiva. Iihmiset alkavat olla riittävän kypsiä lastentekoon ja kasvattamiseen. Mutta jos keski-ikä vielä kohoaa, niin se ei ehkä ole hyvä juttu. Ainakin lapsettomuusongelmat lisääntyvät entisestään.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
On se vähän huolestuttavaa. Minusta nykyinen keski-ikä on aika sopiva. Iihmiset alkavat olla riittävän kypsiä lastentekoon ja kasvattamiseen. Mutta jos keski-ikä vielä kohoaa, niin se ei ehkä ole hyvä juttu. Ainakin lapsettomuusongelmat lisääntyvät entisestään.
Moni haluaa elää vapaata elämää pitkään, sitten huomataan että lapsi olis kiva.
Tulee yhteiskunnalle kalliiksi, kun lapsettomuushoidot yleistyy.

Olen ollut ilman ehkäisyä 19,5-vuotiaasta lähtien ja nyt, 25,5-vuotiaana, odotan ensimmäistäni. Toisaalta näin on hyväkin (vaikken itse lähemmäs kolmeakymppiä olisikaan ensimmäistäni halunnut saada), sillä minulla on vakituinen työpaikka ja olemme aviomieheni kanssa saaneet huidella maailman turuilla ja toreilla ihan tarpeeksi.

....
mitä se kenellekään kuuluu? eikö ole tärkeintä että jokainen saa sen lapsen silloin kun itselle on sopivin aika? ettei tule enempää välinpitämättömiä ja elämäänsä masentuneita äitejä..

antakaa jokaisen elää omaa elämäänsä, ei sen pitäisi teidän elämäänne vaikuttaa saako se naapurin emäntä lapsensa 20 vai 40 vuotiaana!

...
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Strösselivuori:
Täytyy tunnustaa, etten vaivaa päätäni muiden äitien ikää koskevilla asioilla. Ei kuulu mulle eikä kosketa =)
Miksi sitten vastaat jos asia ei sinua kiiinnosta?
Eihän hän vastannutkaan sun kysymykseen, sanoi vain mielipiteensä itse kysymyksenstä.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
mitä se kenellekään kuuluu? eikö ole tärkeintä että jokainen saa sen lapsen silloin kun itselle on sopivin aika? ettei tule enempää välinpitämättömiä ja elämäänsä masentuneita äitejä..

antakaa jokaisen elää omaa elämäänsä, ei sen pitäisi teidän elämäänne vaikuttaa saako se naapurin emäntä lapsensa 20 vai 40 vuotiaana!
Toivoin asiallista keskustelua. En mitään tappeluketjua teiniäidit vastaan vanhat äidit. Turha toivo...

vieras
Naisen munasolut ovat yhtä vanhoja kuin nainen. Kromosomipoikkeavuudet lisääntyvät iän myötä. toisaalta naisen muu terveys on parantunut, sillä ei voida kuitenkaan kompensoida kromosomipoikkeavuuksia.

kiitos ja hei
Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
miksi sen pitäisi huolestuttaa?
niinpä,mun mielestä maailmassa monta muuta huolestuttavampaa asiaa kuin se minkäikäsenä lapsensa tekee
Selvä, suokaa anteeksi. Täällä on tärkeämpiä aloituksia, kuten nuo kaikki Savannan aloitukset hiuksista
ja milloin mistäkin. Tai hakkaamisketjut. Onhan ne mielenkiintoisempia.

T. ap

...
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ....:

Toivoin asiallista keskustelua. En mitään tappeluketjua teiniäidit vastaan vanhat äidit. Turha toivo...
älä vääntele toisten sanomisia. en haastanut riitaa vaan vastasin asiallisesti kysymykseesi.

älä aloita ketjua jos et kestä keskustelua.

20-vuotias ei ole enää teini, 40 vuotias ei vielä vanha. Mun mielestä on vaan tärkeintä se, että jokainen tulisi äidiksi juuri siinä iässä missä itse on siihen valmis!

ei kenenkään kuulu vääntää lapsia siinä iässä, missä se "kuuluisi" tehdä, jos ei itse siihen ole valmis!

Yhteistyössä