G: Ennenaikaisista supistuksista

Kyselin, että
* Millä viikoilla alkanut supistaan? Onko supituksiin löydetty syytä?
* Kuinka usein supistellut? Viikottain, päivittäin, useamman kerran päivässä, öisin, päivisin jne..
* Miten supistuksia hoidettu?
*Oletko pystynyt olla töissä/koulussa?
*Milloin lääkäri tarkistanut kohdunsuuntilanteen? Onko ollut muutoksia?
* Helpottiko supistukset jossain vaiheessa ja millä viikoilla vauva on syntynyt?

Itellä viikkoja huomenna kasassa 19 ja supistuksia ollut vajaan viikon verran. Kovasti ovat säikäyttäneet, vaikka kivuttomia ovat olleet.. Huomenna lääkäriin tarkistamaan tilanne ja toivon mukaan saan sieltä mielenrauhan, sillä monet itkut on näiden takia itketty kovan pelon vuoksi.

Kiitos, jos joku jaksaa vastata edes johonkin! :flower: :heart:
 
minulla esikoinen syntyi viikolla 36+4. Supistukset alkoivat n. viikolla 25. Jäin töistä saikulle viikolla 30, kun lääkäri totesi, että kohdunsuu on pehmeä ja kun supistuksia oli ollut.
Supistukset eivät olleet päivittäisiä, eivätkä hirveän kipeitä, mutta sellaisia, että ne kuitenkin tunsi ja ne häiritsivät.
Sairaslomalle jäätyäni sain tehdä tavallisia kotitöitä, varovainen piti olla.
Kerro ihmeessä lääkärille supistuksista, ehkä saat saikkua ja saat levätä, parempi se, kun että vauva syntyisi kamalan aikaisilla viikoilla. Toivottavasti kaikki menee hyvin!
 
Jos supparit on kivuttomia, niin luultavasti ovat harjotussuppareita. Mulla on tullut kipeitä supistuksia rv 10 lähtien joiden vuoksi olen nyt saikulla. On täysin normaalia, että noilla viikoilal tulee harkkasupapreita. Jos supistukset on kivuliaita, niin sitten on syytä huoleen.
Itse olen ollut viikolta 10 tähän asti saikulla, eli lähestulkoon nyt 7 viikkoa.

Mulla tuli esikosta noilla viikoilla harjotussupistuksia ja niitä ei tarvitse pelästyä. Monilla naisilla niitä tulee. Lääkärikin sanoi mulle, että niin kauan kun supparit on kivuttomia, kaikki on ok.
 
Toista kun odotin noita supistuksia alkoi tulemaan puolen välin paikkeilla.
Muutamana päivänä viikossa ja olivat kipeitä.
Lääkäri käski levätä minkä pystyn. Kontrollit kerran kuukaudessa äitipolilla, ei muutoksia.
Taisi supistella sitten la:n tienoille ja sen jälkeen ei mitään, vaikka teki mitä.

Olin silloin esikoisen kanssa kotona.

Vauva syntyi 41+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja jdalmiina:
Jos supparit on kivuttomia, niin luultavasti ovat harjotussuppareita. Mulla on tullut kipeitä supistuksia rv 10 lähtien joiden vuoksi olen nyt saikulla. On täysin normaalia, että noilla viikoilal tulee harkkasupapreita. Jos supistukset on kivuliaita, niin sitten on syytä huoleen.
Itse olen ollut viikolta 10 tähän asti saikulla, eli lähestulkoon nyt 7 viikkoa.

Mulla tuli esikosta noilla viikoilla harjotussupistuksia ja niitä ei tarvitse pelästyä. Monilla naisilla niitä tulee. Lääkärikin sanoi mulle, että niin kauan kun supparit on kivuttomia, kaikki on ok.
Huih, siis kymppiviikolta jo saikulla? Onko tietoa mistä johtuvat, saatko tehdä mitään ja oletko loppuun saakka saikulla? Anteeksi kyselyni, toivottavasti kaikki menee mainiosti :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alisa84:
* Millä viikoilla alkanut supistaan? Onko supituksiin löydetty syytä?
* Kuinka usein supistellut? Viikottain, päivittäin, useamman kerran päivässä, öisin, päivisin jne..
* Miten supistuksia hoidettu?
*Oletko pystynyt olla töissä/koulussa?
*Milloin lääkäri tarkistanut kohdunsuuntilanteen? Onko ollut muutoksia?
* Helpottiko supistukset jossain vaiheessa ja millä viikoilla vauva on syntynyt?
Useampi kokemus
mutta supparit yleensä alkaneet kiusata rv 25+
yhden lapsen kohdalla rv 31 niin pahasti että makasin sairaalassa viikon estolääkityksessä ja sain kortisonit vahvistamaan vauvan keuhkoja.
rv 34 sain luvan liikkua normaalisti,mutta sitten vauva antoikin odotuttaa itseään :whistle:

Mulla todettu agalaktie streptokokki joka aiheuttaa suppareita.

Lääkärissä jouduin loppuvaiheessa juoksemaan usein,äippäpolilla.

Synnytyksen alkaessa on kohdunsuu ollut jo reippaasti auki ja synnytys edennyt sitten reippaasti.

Vaikka supparit vaivanneet on kaikki menneet kuitenkin täysille viikoille.

Lepo ja paljon vettä juomiseksi,hyvä apu kotona :flower:
Tsemppiä :hug:

 
Alkoi supisteleen suunnilleen samoilla viikoilla. Varsinaista syytä ei löytyny, kohtu vain supistusherkkä, niin ja odotin kaksosia. Supistukset ei kipeitä, mutta niitä oli päivittäin. Opiskelin vielä silloin ja yritin ottaa iisisti, mutta esim. istua en jaksanut kovin pitkään, kun tuli huono olo. Kohdunkaulaa seurattiin, eikä siinä tapahtunut mitään muutoksia pitkään aikaan. Sitten se alkoi lyhetä, ei kuitenkaan aueta. Viikon 26 olin sairaalassa makaamassa supistusten vuoksi. Alemman vauvan pää oli lääkärin mukaan jo melkein pöksyissä, mutta en ollut auennut. Siitä eteenpäin sairaslomaa. Viikolla 31 meni alemmalta vauvalta lapsivesi ja vauvat syntyivät siitä muutaman päivän päästä. Loppujen lopuksi kaikki meni hyvin, mutta jälkeenpäin ajateltuna mun olis pitänyt jäädä jo ennemmin saikulle, kotiin makaamaan sohvalle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
Alkuperäinen kirjoittaja jdalmiina:
Jos supparit on kivuttomia, niin luultavasti ovat harjotussuppareita. Mulla on tullut kipeitä supistuksia rv 10 lähtien joiden vuoksi olen nyt saikulla. On täysin normaalia, että noilla viikoilal tulee harkkasupapreita. Jos supistukset on kivuliaita, niin sitten on syytä huoleen.
Itse olen ollut viikolta 10 tähän asti saikulla, eli lähestulkoon nyt 7 viikkoa.

Mulla tuli esikosta noilla viikoilla harjotussupistuksia ja niitä ei tarvitse pelästyä. Monilla naisilla niitä tulee. Lääkärikin sanoi mulle, että niin kauan kun supparit on kivuttomia, kaikki on ok.
Huih, siis kymppiviikolta jo saikulla? Onko tietoa mistä johtuvat, saatko tehdä mitään ja oletko loppuun saakka saikulla? Anteeksi kyselyni, toivottavasti kaikki menee mainiosti :heart:
Ei mitään tietoa miksi. Keskenmenoja taustalla pari kappaletta ennen tätä raskautta ja lääkäri epäili mahtaisiko kroppa olla nyt näin supistusherkkä niiden takia. Suppareiden mukaan mennään ja aika lailla kaikki fyysiset rasitteet on kiellettyjä ja lepoon määrätty. Joskus saattaa tiskaus onnistua ja joskus taas tiskaaminen aiheuttaa kivuliaat supistukset ja pitää olla täyslevossa sen jälkeen muutama päivä.
Nyt saan juoksuttaa miestä lääkärin määräyksellä ;)
 
Mulla myös joulunaika ollut kipuja mahalla ja alaselässä, onko ne suppareita sitä en osaa sanoa. (Esikoinen) Mulla ennen raskautta paha endo joten kipu on ollut mulle aina jokapäiväistä, mistä mää nyt erotan mikä kipu on harmitonta ja mikä pitäisi ottaa tosissaan!? Tänään tein pikkaisen lumitöitä, ehkä n. 5min ja sen jälkeen olinkin niin kipeänä että panacodin jouduin ottamaan eikä sekään auttanut kunnolla. Mulle on lupa myönnetty noiden panacodien ottamiseen lääkärin toimesta, mutta en niitä kovin mielellään haluaisi syödä. Näyttää pahasti siltä että toisen joudun ottaa tälle päivälle, että saan nukuttua yöllä. :/ :( Mulla on torstaina neuvola, mutta taidan soittaa jo huomenna ja kysäistä pitäiskö tarkistaa olisko tuolla alapäässä jokin tulehdus, vaikka mitään oireita ei ole.
Nyt tosiaan rv 21+2 ja lapsettomuustaustalla en olisi ikinä uskonut näin pitkälle pääseväni... Pelottaa sujuuko tämä onni loppuun asti. :'(
 

Yhteistyössä